In mijn handtekening had ik een link naar de RSS van ondernemeneninternet.nl. Die site hebben we gisteren veranderd van CMS waardoor de RSS-link niet meer werkte. Is nu opgelost als het goed is. Doordat we bezig waren met enkele andere sites zijn er wat minder aanpassingen aan Webwinkelforum.nl doorgevoerd maar met de lancering van ons Engelse forum www.ecommercenews.eu/forum/ en de nieuwe Ondernemeneninternet.nl, hebben we weer wat mankracht beschikbaar. Met name de links openen in een nieuw tabblad heb ik veel langs zien komen maar ik zal voor de zekerheid de suggesties zo nog een keer nalopen om te zien of er goede verbeteringen tussenzitten.WebwinkelMeerwaarde schreef:In een aantal topics krijg ik de volgende melding, helemaal bovenin:
Ik gok dat een sponsor/ stream niet goed geladen wordt...[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 26: simplexml_load_file(http://www.ondernemeneninternet.nl/rss.php): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 26: simplexml_load_file(): I/O warning : failed to load external entity "http://www.ondernemeneninternet.nl/rss.php"
Re: Suggesties
122We hadden een verplichte lettergrootte. Dit is in januari aangepast. De inzoom-functie van de browser werkt weer en de maximum-scale is verwijderd.Jaap schreef:Ik heb ook moeite met het lezen.
Re: Suggesties
123Top! Goed bezig.Dirkjan schreef:Doordat we bezig waren met enkele andere sites zijn er wat minder aanpassingen aan Webwinkelforum.nl doorgevoerd maar met de lancering van ons Engelse forum http://www.ecommercenews.eu/forum/ en de nieuwe Ondernemeneninternet.nl, hebben we weer wat mankracht beschikbaar. Met name de links openen in een nieuw tabblad heb ik veel langs zien komen maar ik zal voor de zekerheid de suggesties zo nog een keer nalopen om te zien of er goede verbeteringen tussenzitten.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: Suggesties
124Waar gaat de layout precies verkeerd? zou je me een screenshot kunnen mailen? Je hebt mn mailadres wel.Klaas Koopman schreef:Ik kom nog enkele punten van kritiek tegen:
- Soms lopen teksten door de layout heen
- Quick Response mis ik
- Ik mis de link 'markeer alles als gelezen' op de pagina 'ongelezen berichten'
De quick response ben ik zelf geen groot voorstander van. Veel fora staan vol met one-liners die niets toevoegen.
De markeer alles als gelezen ga ik naar kijken.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Suggesties
125Dank voor deze tip! Ik heb het nu geïmplementeerd op www.webwinkelweblog.nl. Kan hier eigenlijk ook wel worden toegevoegd inderdaad.rzethof schreef:Een ander forumlid had het al een gepost, maar je kan de meest recente berichten terugvinden via deze link: http://www.webwinkelforum.nl/search.php ... d=newposts
Re: Suggesties
126Sinds gisteravond krijg ik met enige regelmaat de volgende boodschap als ik het webwinkelforum wil bezoeken:
Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
[hr]
Apache Server at http://www.webwinkelforum.nl Port 80
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: Suggesties
127Ja, ik zie het ook. We hebben wat serveraanpassingen gehad waardoor ik dacht dat het aan onderhoud lag maar ook als we niets doen gaat het soms mis. We zijn er mee bezig!WebwinkelMeerwaarde schreef:Sinds gisteravond krijg ik met enige regelmaat de volgende boodschap als ik het webwinkelforum wil bezoeken:
Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
[hr]
Apache Server at http://www.webwinkelforum.nl Port 80
Re: Suggesties
128Je zou kunnen overwegen om het forum via CloudFlare te laten lopen, dan krijgen "de bezoekers" tenminste de html versie van de pagina te zien mochten er problemen zijn.Dirkjan schreef:Ja, ik zie het ook. We hebben wat serveraanpassingen gehad waardoor ik dacht dat het aan onderhoud lag maar ook als we niets doen gaat het soms mis. We zijn er mee bezig!WebwinkelMeerwaarde schreef:Sinds gisteravond krijg ik met enige regelmaat de volgende boodschap als ik het webwinkelforum wil bezoeken:
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Re: Suggesties
129Dank voor de tip! Dat is wel een optie inderdaad!puurhost schreef:Je zou kunnen overwegen om het forum via CloudFlare te laten lopen, dan krijgen "de bezoekers" tenminste de html versie van de pagina te zien mochten er problemen zijn.Dirkjan schreef: Ja, ik zie het ook. We hebben wat serveraanpassingen gehad waardoor ik dacht dat het aan onderhoud lag maar ook als we niets doen gaat het soms mis. We zijn er mee bezig!
Re: Suggesties
130Graag gedaanDirkjan schreef:Dank voor de tip! Dat is wel een optie inderdaad!puurhost schreef: Je zou kunnen overwegen om het forum via CloudFlare te laten lopen, dan krijgen "de bezoekers" tenminste de html versie van de pagina te zien mochten er problemen zijn.
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Re: Suggesties
131We hebben het er over gehad in het Slowchat-topic. Is het mogelijk om het subforum Feedback & Ervaringen op noindex en onzichtbaar voor niet-ingelogde bezoekers? Ik denk dat elke webshophouder hier zichzelf graag wil verbeteren. Het zou natuurlijk zonde zijn als je als startend webshop eerder gevonden wordt via Google door de feedback die je hier vroeg voor je website versie 0.5 dan door je SEO voor je huidige website.
Het houdt mij nu een beetje tegen om hier mijn website te laten checken, terwijl feedback echt wel gewenst is.
Het houdt mij nu een beetje tegen om hier mijn website te laten checken, terwijl feedback echt wel gewenst is.
Re: Suggesties
132Ik heb die discussie gevolgd en vind dat Webwinkelcommunity.nl hier een mooi gat in de markt mee heeft ontdekt. Ik heb getwijfeld of wij dit niet ook kunnen faciliteren want er is inderdaad zeker vraag naar. Aan de andere kant moet er voor het forum ook een voordeel blijven. Je krijgt nu gratis advies met als tegenprestatie dat je traffic naar het forum brengt. Als we het forum afsluiten en we dus die traffic missen, en een ander forum (WC) hier al een mooie positie mee heeft ingenomen, waarom zouden wij het op dit forum dan (ook) willen faciliteren?Michael_ schreef:We hebben het er over gehad in het Slowchat-topic. Is het mogelijk om het subforum Feedback & Ervaringen op noindex en onzichtbaar voor niet-ingelogde bezoekers? Ik denk dat elke webshophouder hier zichzelf graag wil verbeteren. Het zou natuurlijk zonde zijn als je als startend webshop eerder gevonden wordt via Google door de feedback die je hier vroeg voor je website versie 0.5 dan door je SEO voor je huidige website.
Het houdt mij nu een beetje tegen om hier mijn website te laten checken, terwijl feedback echt wel gewenst is.
Aan de andere kant heb ik wel getwijfeld want nu vragen vooral de echte starters om feedback maar het forum wil natuurlijk ook wat meer volwassen webshops aantrekken. Die willen blijkbaar niet zo graag met de billen bloot (en kunnen ook prima betalen voor advies) dus maken er nu geen gebruik van. Als we het zouden afsluiten, zouden meer ervaren webshops dan er ook gebruik van maken?
Re: Suggesties
133Ik begrijp je beagumentatie alleen denk ik dat je nu wel een aanname doet. Je neemt hier aan dat wij niet met de billen bloot willen omdat ik en wellicht andere grote/ervaren spelers zijn. Voor mij gaat dit niet op, maar net als dat ik concurrenten zoek, zullen zij mij zoeken. Ik vind het niet met het imago van de webwinkel overkomen om op Google gevonden te worden met verschillende feedbackrondes van wellicht gedateerde websites. Tevens vind ik het niks dat zij kunnen zien welke feedback men mij levert en die kunnen zij zelf ook gebruiken. Ik vind het openstaan voor feedback belangrijk, wellicht speelt dit bij mijn concurrenten niet. Tevens wil ik niet dat mijn account hier gevonden wordt door klanten, omdat je over je bedrijfsvoering discussieert en over te volgen stappen bespreekt waar dit eigenlijk niet per see de klant iets aangaat. Betalen voor advies vind ik onnodig, maar eens een kritische blik van een webwinkelhouder uit een totaal andere branche is altijd wel fijn. Jammer dat je het niet echt passend vind op dit moment. Ik verwacht wel dat zodra je het zou afsluiten, zeker de serieuze webshophouders, rekening houdend met SEO, online vindbaarheid en ecommerce managers, dit kunnen waarderen.Dirkjan schreef:Ik heb die discussie gevolgd en vind dat Webwinkelcommunity.nl hier een mooi gat in de markt mee heeft ontdekt. Ik heb getwijfeld of wij dit niet ook kunnen faciliteren want er is inderdaad zeker vraag naar. Aan de andere kant moet er voor het forum ook een voordeel blijven. Je krijgt nu gratis advies met als tegenprestatie dat je traffic naar het forum brengt. Als we het forum afsluiten en we dus die traffic missen, en een ander forum (WC) hier al een mooie positie mee heeft ingenomen, waarom zouden wij het op dit forum dan (ook) willen faciliteren?Michael_ schreef:We hebben het er over gehad in het Slowchat-topic. Is het mogelijk om het subforum Feedback & Ervaringen op noindex en onzichtbaar voor niet-ingelogde bezoekers? Ik denk dat elke webshophouder hier zichzelf graag wil verbeteren. Het zou natuurlijk zonde zijn als je als startend webshop eerder gevonden wordt via Google door de feedback die je hier vroeg voor je website versie 0.5 dan door je SEO voor je huidige website.
Het houdt mij nu een beetje tegen om hier mijn website te laten checken, terwijl feedback echt wel gewenst is.
Aan de andere kant heb ik wel getwijfeld want nu vragen vooral de echte starters om feedback maar het forum wil natuurlijk ook wat meer volwassen webshops aantrekken. Die willen blijkbaar niet zo graag met de billen bloot (en kunnen ook prima betalen voor advies) dus maken er nu geen gebruik van. Als we het zouden afsluiten, zouden meer ervaren webshops dan er ook gebruik van maken?
Wellicht een sectie openen waar mensen Feedback kunnen krijgen die al minimaal 25-50 posts hebben? Dan stimuleer je wellicht zelfs berichten posten hier.
Re: Suggesties
134Voor mij is het ook geen enkele probleem om 'met de billen bloot te gaan', maar de drempel ligt eerder tussen persoonlijk en zakelijk!Dirkjan schreef:Die willen blijkbaar niet zo graag met de billen bloot (en kunnen ook prima betalen voor advies) dus maken er nu geen gebruik van. Als we het zouden afsluiten, zouden meer ervaren webshops dan er ook gebruik van maken?
Vragen en reacties die ik hier plaats, hebben wellicht het onderwerp 'webwinkel' maar komen van mij persoonlijk en niet van onze webwinkel. Als klanten van ons zoeken naar op onze bedrijfsnaam, wil ik dat zij onze webshop vinden en niet mijn persoonlijke mening/advies of vraag op dit forum
Er zijn best inhoudelijke vragen die ik over mijn site wil stellen, maar dat doe ik inderdaad niet 'openbaar'.
Wellicht is er een mogelijkheid voor een afgeschermd 'members only' gedeelte met minimaal 50-100 posts voordat deze toegankelijk is?
Gr. Mick
Re: Suggesties
135Dat is wel mogelijk. Ik ben alleen bang voor leden die dan maar gaan spammen om die 100 te halen. In dat geval doet Webwinkelcommunity het juist wel aardig, door het op 'aanvraag' te doen. Wat nu als je er alleen in kunt met vijf aanbevelingen van andere leden? Dan moeten we misschien toch het karma-systeem weer inschakelen.Mick schreef:Voor mij is het ook geen enkele probleem om 'met de billen bloot te gaan', maar de drempel ligt eerder tussen persoonlijk en zakelijk!Dirkjan schreef:Die willen blijkbaar niet zo graag met de billen bloot (en kunnen ook prima betalen voor advies) dus maken er nu geen gebruik van. Als we het zouden afsluiten, zouden meer ervaren webshops dan er ook gebruik van maken?
Vragen en reacties die ik hier plaats, hebben wellicht het onderwerp 'webwinkel' maar komen van mij persoonlijk en niet van onze webwinkel. Als klanten van ons zoeken naar op onze bedrijfsnaam, wil ik dat zij onze webshop vinden en niet mijn persoonlijke mening/advies of vraag op dit forum
Er zijn best inhoudelijke vragen die ik over mijn site wil stellen, maar dat doe ik inderdaad niet 'openbaar'.
Wellicht is er een mogelijkheid voor een afgeschermd 'members only' gedeelte met minimaal 50-100 posts voordat deze toegankelijk is?
Gr. Mick
Re: Suggesties
136Dat is inderdaad ook een optie! Mijn stem heb je!Dirkjan schreef:Dat is wel mogelijk. Ik ben alleen bang voor leden die dan maar gaan spammen om die 100 te halen. In dat geval doet Webwinkelcommunity het juist wel aardig, door het op 'aanvraag' te doen. Wat nu als je er alleen in kunt met vijf aanbevelingen van andere leden? Dan moeten we misschien toch het karma-systeem weer inschakelen.
Ik weet niet hoe de andere forumleden hier over denken/behoefte aan hebben.
Als je van mening bent dat er voor dergelijke topics voldoende andere fora zijn, dan is dat natuurlijk ook prima! Tot slot is het ook jouw forum en jouw keuze welke richting je het forum op wilt sturen!
Re: Suggesties
137Met alleen spammen 100 berichten halen is nog best een kunst. Natuurlijk zul je berichten krijgen die inhoudelijk iets minder aan de discussie toevoegen, maar hoe erg is dat?Dirkjan schreef:Dat is wel mogelijk. Ik ben alleen bang voor leden die dan maar gaan spammen om die 100 te halen. In dat geval doet Webwinkelcommunity het juist wel aardig, door het op 'aanvraag' te doen. Wat nu als je er alleen in kunt met vijf aanbevelingen van andere leden? Dan moeten we misschien toch het karma-systeem weer inschakelen.Mick schreef: Voor mij is het ook geen enkele probleem om 'met de billen bloot te gaan', maar de drempel ligt eerder tussen persoonlijk en zakelijk!
Vragen en reacties die ik hier plaats, hebben wellicht het onderwerp 'webwinkel' maar komen van mij persoonlijk en niet van onze webwinkel. Als klanten van ons zoeken naar op onze bedrijfsnaam, wil ik dat zij onze webshop vinden en niet mijn persoonlijke mening/advies of vraag op dit forum
Er zijn best inhoudelijke vragen die ik over mijn site wil stellen, maar dat doe ik inderdaad niet 'openbaar'.
Wellicht is er een mogelijkheid voor een afgeschermd 'members only' gedeelte met minimaal 50-100 posts voordat deze toegankelijk is?
Gr. Mick
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Re: Suggesties
138Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde bezoeker op nog meer reclame uitingen zit te wachten. Daar is Google Adwords voor.maar hoe erg is dat?
Re: Suggesties
139Dat het bericht niet inhoudelijk heel relevant is maakt het nog geen reclame uiting.Jan Roelofsen schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde bezoeker op nog meer reclame uitingen zit te wachten. Daar is Google Adwords voor.maar hoe erg is dat?
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Re: Suggesties
141Wat bovenstaand benoemd is, is voor mij ook de reden geweest aan te sluiten bij WWC. Daar heb ik dan ook zeer goede feedback op mijn shop gekregen waar ik mee aan de slag ben gegaan.
Klanten hoeven echt niet te weten hoe ik over bedrijfsvoering denk en wat ik mee heb gemaakt. En wat voor (opbouwende) kritiek ik lever of juist de mensen help.
En aangezien ik sowieso al in de gaten gehouden word en niet gauw meer mijn ideeën spui (er zijn nog geen letterlijke kopieën van mijn shop) heb ik zoiets van de concurrentie hoeft niet te weten op een openbaar Forum wie ik ben.
Klanten hoeven echt niet te weten hoe ik over bedrijfsvoering denk en wat ik mee heb gemaakt. En wat voor (opbouwende) kritiek ik lever of juist de mensen help.
En aangezien ik sowieso al in de gaten gehouden word en niet gauw meer mijn ideeën spui (er zijn nog geen letterlijke kopieën van mijn shop) heb ik zoiets van de concurrentie hoeft niet te weten op een openbaar Forum wie ik ben.
Re: Suggesties
142Moeilijk. Als je een besloten forum maakt, dan is het nadeel dat je geen bezoekers via Google binnen haalt. Ik denk dat WebwinkelForum daar juist goed in scoort.
Aan de andere kant, zonder community geen nieuwe topics . Dus wellicht is inderdaad een tussenweg mogelijk. Laat wellicht per topic aangeven of die besloten op open is en wellicht zelfs per reactie. Zo behoud je wel indexeerbare content, maar kunnen mensen ook bijdragen doen die enkel na inloggen beschikbaar zijn.
Aan de andere kant, zonder community geen nieuwe topics . Dus wellicht is inderdaad een tussenweg mogelijk. Laat wellicht per topic aangeven of die besloten op open is en wellicht zelfs per reactie. Zo behoud je wel indexeerbare content, maar kunnen mensen ook bijdragen doen die enkel na inloggen beschikbaar zijn.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Suggesties
143Als je een deel besloten wilt houden, bijvoorbeeld het feedback topic, dan zou ik ook kiezen voor een systeem dat alleen vaste bezoekers die actief bijdragen aan het forum deze mogelijkheid krijgen. Dan hou je ook de (verder) gevorderde webwinkel eigenaren binnen.
Maar het hoeft uiteraard geen (besloten) WWcommunity te worden. Die is er natuurlijk al.
Maar het hoeft uiteraard geen (besloten) WWcommunity te worden. Die is er natuurlijk al.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: Suggesties
144Je zou feedback-topics ook kunnen verwijderen nadat er bijvoorbeeld een jaar niet op een topic is gereageerd.
Zo behoud je actualiteit en vindbaarheid, en voorkom je tegelijk dat webwinkels tot in lengte der dagen gevonden worden op iets dat ze vroeger anders of wellicht verkeerd deden.
Zo behoud je actualiteit en vindbaarheid, en voorkom je tegelijk dat webwinkels tot in lengte der dagen gevonden worden op iets dat ze vroeger anders of wellicht verkeerd deden.
Re: Suggesties
145Een suggestie voor dit forum is dat ik best veel topics ziet verschijnen op plekken waar het niet hoort. Zo krijg je een rommelige boel. Bijvoorbeeld alleen al in deze sectie. Hier staan feedback vragen over hun winkel, ik zal g een magento vraag, en vraag over een voorraadbeheer voor een bepaald stukje software..
Als je hulp nodig hebt met moderaten wil ik best wel helpen. Ik ben niet elke dag online, en dat is denk ik ook niet mega hard nodig. Er worden geen honderden topics gestart per dag toch?
Als je hulp nodig hebt met moderaten wil ik best wel helpen. Ik ben niet elke dag online, en dat is denk ik ook niet mega hard nodig. Er worden geen honderden topics gestart per dag toch?
Re: Suggesties
146We kunnen wel wat hulp gebruiken inderdaad! Ik ga even overleggen met de andere teamleden. Er worden geen honderden topics gestart, maar de rommeligheid is op zich niet het grootste probleem. Ongepaste berichten wel, dus het helpt wel als we mods hebben die vrij regelmatig op het forum te vinden zijn.Royk schreef:Als je hulp nodig hebt met moderaten wil ik best wel helpen. Ik ben niet elke dag online, en dat is denk ik ook niet mega hard nodig. Er worden geen honderden topics gestart per dag toch?
Re: Suggesties
147Je hebt mn aanbod. Mocht je een beroep doen op me willen doen lijkt met me logisch dat ik wat vaker inlog. Ik hoor het welDirkjan schreef:We kunnen wel wat hulp gebruiken inderdaad! Ik ga even overleggen met de andere teamleden. Er worden geen honderden topics gestart, maar de rommeligheid is op zich niet het grootste probleem. Ongepaste berichten wel, dus het helpt wel als we mods hebben die vrij regelmatig op het forum te vinden zijn.Royk schreef:Als je hulp nodig hebt met moderaten wil ik best wel helpen. Ik ben niet elke dag online, en dat is denk ik ook niet mega hard nodig. Er worden geen honderden topics gestart per dag toch?
Re: Suggesties
148zojuist een caching-optie in nginx geactiveerd om te zien of het forum daarmee versneld kan worden. Graag hoor ik het als dat negatieve bij-effecten heeft.
Re: Suggesties
149De site lijkt sneller maar geeft bij mij persoonlijk ook vaker error pagina's. Verder zag ik dat je geen 'browser caching' en 'gzip compression' gebruikt. Het is verstandig om die nog wel even aan te zetten!
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Re: Suggesties
150Ik ervaar juist het tegendeel. Ik zit op een 150 mbit-lijntje te werken, met Firefox icm uBlock Origin tegen reclames en moet soms 5-10 seconden wachten voor de pagina geladen is.puurhost schreef:De site lijkt sneller maar geeft bij mij persoonlijk ook vaker error pagina's. Verder zag ik dat je geen 'browser caching' en 'gzip compression' gebruikt. Het is verstandig om die nog wel even aan te zetten!
Dit ervaar ik toch al een 2-3 weken. Zelfs een aantal keer gehad dat ik het forum niet kon bereiken, paar x een error-pagina gekregen van nginx. Zowel op me eigen computer als op andere computers. Hebben meer mensen dit probleem?
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes