Postpakketten hoe frankeren?

1
Hallo allemaal,

De meeste van mijn zendingen gaan met de koerier, maar de kleine zendingen die in de brievenbus passen, verzend ik per post. De waarde van deze postzendingen is relatief laag, waardoor een eventueel verloren pakketje ingecalculeerd is.

Mijn postpakketten frankeer ik door postzegels erop te plakken. Dit werkt op zich prima, alleen vindt ik het vrij amateuristisch overkomen.

Wat voor alternatieven zijn hiervoor mogelijk?

Ik heb geen frankeermachine en deze aanschaffen is absoluut niet in verhouding met de relatief kleine aantallen postverzendingen.

Zijn er professioneler ogende manieren voor het plakken van postzegels?


Ik zou hier graag meer over willen weten.

Alvast bedankt.

Groetjes

Re: Postpakketten hoe frankeren?

4
Als je per keer voor meer dan 10 of 15 euro (weet het minimum bedrag niet exact) aan postzegels verzend, dan kan je ook met port betaalt werken. Dan zit er op elke envelop een 'port betaalt' stempel of print. Het minimale bedrag per keer dat er enveloppen aangeleverd worden is echter 10 of 15 euro, dus je moet wel aardig wat (zware) enveloppen verzenden per keer om dat er uit te halen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Postpakketten hoe frankeren?

5
Bedankt voor de reacties.

Die digitale postzegel ziet er interressant uit. Het oogt al een stuk minder amateuristisch.

1 nadeel vind ik dat het verzendbedrag op de zegel vermeld staat.

Hoe werkt het met 'port betaald'? Krijg je dan een aantal enveloppen op voorraad?

Re: Postpakketten hoe frankeren?

7
Volgens mij mag je de port betaald stempel alleen gebruiken bij grotere hoeveelheden post. De stempel is voor een paar tientjes te koop alleen moet je bij elke levering een aanmeld formulier meegeven bij de business balie.

Heb je meerdere stukken post welke verschillen van gewicht dan berekend TNT het gemiddelde gewicht.

Voor ons is het dus de digitale postzegel geworden voor de brievenpost.

Re: Postpakketten hoe frankeren?

8
Port betaald kan voor elke hoeveelheid enveloppen. Zoals ik al aangaf ligt het minimale tarief op 10 of 15 euro per keer dat er post aangeboden wordt. Met een paar zware enveloppen a 2.25 euro - of wat het tarief ook mag zijn- zit je al aan de minimale grens en is port betaald al goedkoper, professioneler en makkelijker.

Re: Postpakketten hoe frankeren?

9
Heb me wat meer verdiept in de 'port betaald' methode. Het klopt inderdaad, vanaf 15 euro kan je er al gebruik van maken. Ik was ook van mening dat dit enkel door grote bedrijven met grote aantallen poststukken gebruikt kon worden.

Zie deze link:
http://www.tntpost.nl/zakelijk/post/tar ... d_gemengd/

Bij postzendingen vanaf 15 euro ga ik gebruik maken van 'port betaald' en daaronder is die digitale postzegel een prima alternatief. Die staat naar mijn mening iets professioneler.

Bedankt voor de antwoorden en het meedenken.

Groetjes