[salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop

1
Hoi ,

Ik ben bezig met het opzetten van een webshop omdat verkopen via marktplaats opzich wel lekker loopt met veel positieve feedback, echter denk ik dat ik er meer mee kan via een webshop en er veel minder mail verkeer benodigd is.

De webshop is te bezoeken op http://www.salesfromchina.nl , de belangrijkste vraag is : wat zou jou overhalen om een koop te maken in tegenstelling tot bij andere webshops en wat is je indruk van de pagina. en wat is je indruk van deze site. Hoe kan ik laten zien dat ik een betrouwbare leverancier ben.

De site is natuurlijk nog ontwikkeling, maar ik hoor graag waar de grootste prioriteit ligt qua aandachtspunten namens andere visies.

met vriendelijke groet,
William de Groot

Re: graag een review van mijn webshop

2
Is de .com van jou of niet? In ieder geval...

*Mocht je eventueel naar het buitenland willen moet je de co.uk en andere extensies pakken! ----Anders zijn ze zo weg, wat niet de bedoeling kan zijn.
*Wanneer de taal Nederlands is dan moet ook echt alles vertaald zijn.
*Lay-out is overzichtelijk en goed!
*Kan dat magento helemaal onderaan niet weg? Ik vind het storend als ik op about us klik.
*Customer service en about us moet echt direct in beeld zijn als ik op de website klik. Zeer belangrijk.
*Geen kvk-nummer
*Waar zijn de algemene voorwaarden?

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop

3
Bedankt voor de reactie. Nee de .com domein heb ik helaas niet kunnen bemachtigen. Er zijn wel een aantal andere domeinen die nog aan de shop gekoppeld moeten worden.

Aanpassingen die ik nog ga doorvoeren :
- Een kvk nummer is in aanvraag, ook verplicht om Ideal te kunnen gebruiken. Vooral in nederland schept Ideal een soort van vertrouwen bij de klant.
- Volledig NL of volledig EN , even kijken hoe dit technisch zit.
- magento text weg
- Algemene voorwaarden erbij

hebben jullie ervaringen met hogere verkoopaantallen via adwords ? En wat zou de reden zijn dat je wel/niet op deze site een bestelling zou maken ?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop

5
Quote: En wat zou de reden zijn dat je wel/niet op deze site een bestelling zou maken ?

Wat mij betreft de volgende redenen:

- Het is me totaal onduidelijk wat voor site dit is. Koop ik nu in china? Koop ik nu in NL? Customer service krijg je alleen een contactpagina, en bij about us een 404. Reden genoeg voor mij om weg te klikken. Als ik in NL wil kopen zoek ik namelijk een NL shop, en als ik in china wil kopen een chinese leverancier.

- Wat vind je zelf dat er op de site staat dat vertrouwen moet scheppen bij mij als koper? Geen keurmerk, geen adresgegevens, geen algemene voorwaarden, geen telefoonnummer...

- Heb je deze spullen nu op voorraad liggen? Of moet ik drie weken wachten voor het uit china opgestuurd wordt? Het wordt me niet duidelijk uit de site en dus zou ik wegklikken naar een andere shop.

Hoop dat je hier iets mee kunt. Gr

Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop

7
Ik zit in dezelfde branche dus ik ga niet teveel tips aan je geven :P

Wat ik wel wil zeggen is dat je er op marktplaats misschien mee weg komt als je Chinese namaak producten verkoopt, in een webwinkel is dat een ander verhaal. Ik zie zo een paar producten waar je een risico mee loopt. Daar kan je het beste mee stoppen, of weer terug naar marktplaats gaan.

Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop

10
Hiermee ga je het niet redden:
Bij ontbinding van een bestelling worden de kosten voor het terugzenden van producten verrekend naar de klant, bij deze kosten rekenen wij ook de kosten om het product terug te zenden naar de leverancier waar het product vandaan komt omdat wij niet uit voorraad leveren.
.

Belachelijke reden overigens, jouw klanten hebben niets te maken waar je het vandaan haalt. Retouren gaan naar jouw adres.

Erg veel shops ineens die op basis van Dealextreme, Focalprice, etc. een shopje bouwen.

Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop

11
Tevens spreekt dat zijn eigen AV tegen. Maar ook in de AV spreekt t elkaar tegen.

Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

En terugsturen naar de leverancier in China mag als onredelijk worden beschouwt aangezien je bij een Nederlandse onderneming koopt.

Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop

15
Hallo,

ik zou eerder produkten op voorraad leggen in jouw Branche. Het zijn produkten waarbij de behoefte gelijk bevredigd moet worden. Of te wel als ik een oplader nodig heb dan wil ik hem zo snel mogelijk hebben en dan zoek ik naar een webshop die het me gelijk uit voorraad kan leveren

groetjes Samantha

Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop

18
Mischien is het daadwerkelijk bezorgen van producten of in ieder geval beschikbaar zijn voor reactie een goed idee! Ik heb hier een koptelefoon besteld die volgens de webshop na ongeveer 2 weken binnen zou moeten komen. De bestelling is op 18 december geplaatst en het is inmiddels 1 februari. Ik heb meerdere keren geprobeerd contact te leggen doormiddel van zowel het emailaddres van de in de mail als het addres letterlijk gekopieerd van de site. Beide emails zijn teruggekomen omdat er niet bezorgt kon worden aan dit emailaddres! De overschrijving is al op 18 december gemaakt en staat ook op mijn bankafschrift.
Conclusie:
Iedereen die overweegt hier iets te bestellen: DOE DIT NIET!! Als dit geen oplichter is is hij nog steeds erg gemakkelijk in het ontvangen van geld en dan onbereikbaar worden. Ik vind het ronduit zielig dat er mensen zijn die op deze manier hun brood verdienen, waardigheid is blijkbaar minder waard dan geld.. ZWAAR TRIEST!

Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop

19
Beste Tobias,

Ik neem contact met u op via e-mail of uw account hier op webwinkelforum.

Helaas heb ik last van problemen met een vervelende Host die mij uptime en snelheid heeft gegarandeerd maar deze afspraak niet na is gekomen. Hierdoor hebben wij last van problemen met de e-mail en de website. Ik hoop dat wij deze problemen snel kunnen verhelpen.

Het e-mail adres dat op dit moment vermeld staat op onze site kunt u gebruiken om contact met ons op te nemen. Alle pakketten worden verzonden van de leverancier binnen enkele dagen na bestellen, het kan echter incidenteel voorkomen dat een pakket verloren raakt in de post of vertraagd word verzonden. Wij nemen contact met u hierover op en bieden altijd de keus : opnieuw verzenden of uw geld terug. Dit alleen als PostNL aangeeft dat het pakket niet is aangekomen.

Contact : william.degroot@me.com

Met vriendelijke groet,
William de Groot

Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop

20
Hoi William,

Ik zou je graag willen adviseren om je shop uit te zetten en te vervangen door een statische pagina met contactgegevens en de melding dat je problemen hebt en de openstaande orders aan het afwerken bent. Ondertussen ga jij er eerst voor te zorgen dat je je huidige klanten naar behoren geholpen hebt, dan de problemen met je host op lost en vervolgens pas weer je shop open zet.

Ik vermoed namelijk dat de mensen die dit forum vinden en klagen over jouw service pas het topje van de ijsberg zijn.

Groeten,
Wouter.

Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop

21
Beste Wouter,

Bedankt voor je feedback, het probleem is inmiddels alweer een tijdje opgelost. De e-mail adressen zijn vervangen op de website, we zijn dus weer goed bereikbaar voor de klant.

De bestelling van Tobias is fout gegaan bij onze leverancier of bij de post, dit is niet helemaal duidelijk. Track&trace gaf aan dat het pakket naar Australië is verzonden en daarom hebben het verzoek gedaan bij onze leverancier om het artikel opnieuw te versturen naar het correcte land.

Wij lopen niet achter met bestellingen, dus bij vertraging of vragen kunnen klanten altijd contact met ons opnemen. Het kan altijd voorkomen dat er problemen optreden bij het verzenden, echter is dit bij ons incidenteel.

Met vriendelijke groet,
William de Groot

Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop

23
Waarom is je telefoon nr op request als ik vragen mag?
Dan vraag je er toch ook gewoon zelf om dat je klanten hun vragen niet beantwoord krijgen?
Wij lopen niet achter met bestellingen
We will reply within 4 business day
Beetje tegenstrijdig.. Als je niet achter loopt kun je een e-mail ook wel binnen 1 werkdag beantwoorden.

PS: Je newsletter subscriptie is in strijd met de privacy wet. De persoon moet eerst zijn e-mail bevestigen dmv een ''confirmed opt-in''. Ik heb me zojuist ingeschreven maar ontvang geen mail voor bevestiging. Let dus op dat je mij nu géén e-mail (nieuwsbrief) mag zenden. Doe je dat wel ben je in strijd met de privacy wet.

Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop

24
Beste Ricardo,

Bedankt voor je feedback!

Wij reageren bijna altijd dezelfde dag nog, 4 dagen is dus eerder uitzondering dan regel. Echter geeft dit ons in drukke tijden meer ruimte om uitgebreid te reageren op berichten van de klant. De norm om binnen 4 werkdagen te reageren is tevens geadopteerd uit de Algemene Voorwaarden van verschillende consumentenorganisaties.

Ik maak mijn telefoonnummer niet voor order afhandeling toegankelijk omdat ik veel in vergaderingen zit en presentaties geef waar het trillen van een telefoon erg hinderlijk kan zijn. Ik probeer de klant aan te moedigen om eerst gebruik te maken van e-mail. Met de reactietijd van 4 werkdagen hoop ik de klant te ontzorgen wanneer ik niet direct kan reageren door o.a drukte. Ik begrijp dat dit vervelend is voor sommige klanten, een idee voor de toekomst waar ik over nadenk is een 1e lijns contactpersoon.

Bedankt voor de tip wat betreft de nieuwsbrief, ik was niet op de hoogte van deze regel en zal dit binnenkort aanpassen op onze website. Voordat wij een nieuwsbrief uitsturen zullen wij er zorg voor dragen dat alle abonnees het e-mail adres hebben bevestigd.

Wij zijn altijd bezig met het verbeteren van onze webshop, daarom verwelkomen wij alle kritiek !

Met vriendelijke groet,
William de Groot

Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop

25
Goedendag,
ik heb vogens mij eindelijk een plek gevonden waar u tenminste reageert
ik heb op me op Vrijdag 27 April Om 15:58:51 Aangemeld bij u site.
Wat ik zowiezo all heel slecht vindt is dit aanmelding mailtje.

Guten Tag Kevin Verhoeven,

herzlich willkommen bei SalesFromChina. Um sich bei Ihrem nächsten Besuch in unserem Shop einzuloggen, klicken Sie einfach auf Anmelden oder Mein Benutzerkonto im oberen Bereich jeder Seite, und geben Sie Ihre E-Mail-Adresse und Passwort ein.

Mit folgenden Zugangsdaten können Sie sich anmelden:

E-Mail: Geheim ( Zelf Veranderd )
Passwort: Geheim ( Zelf Veranderd )

Nach erfolgreichem Login auf unserer Seite haben Sie die folgenden Möglichkeiten:

– Schnellerer Bezahlvorgang beim nächsten Einkauf
– Den Status laufender Bestellungen einsehen
– Bestellhistorie einsehen
– Verwalten Ihrer Kundendaten
– Ihr Passwort ändern
– Verschiedene Adressen für den Versand an Familienmitglieder und Freunde sowie Rechnungsadressen speichern

Falls Sie Fragen oder Anregungen haben, kontaktieren Sie uns bitte wahlweise per E-Mail xxxx@xxxxx.xxxx oder auch gerne per Telefon unter der Rufnummer .

Vielen Dank für Ihr Vertrauen! SalesFromChina

En het volgende is nog dat ik een bestelling heb gedaan op 27-04-2012 15:59.
En Nu is het inmiddels 01-07-2012 en ik heb nog niks ontvangen.
Ik heb u gemaild,gebeld maar geen gehoor.
Ik heb zelf een klein bedrijfje en zo ga je niet met je klanten om.
Zelf op u paypal kijkt u niet eens want ik heb inmiddels een claim tegen u ingediend.
Ik kan het gewoon niet geloven als je bij de kvk ingeschreven staat en zo slecht je zaken hanteerd.
Ik ga het wel horen van u wat u nu gaat doen hiermee.
Morgen vroeg kijk ik weer op dit forum of u echt in 1 dag reageert.
Zoniet ga ik helaas andere maatregelen nemen.

Want ik zie all berichten van mensen die op 11 oktober 2011 iets geplaatst hadden en op 1 februari pas antwoord krijgen.
En dan wilt u zeggen dat 4 dagen een uitzondering is.

En als ik u was zo ik een goede webdesigner inhuren als u dit soort fouten wilt voorkomen want er staan genoeg klachten op internet over u.


Groeten.

Re: [salesfromchina.nl]graag een review van mijn webshop

28
LangeK schreef:Goedendag,
ik heb vogens mij eindelijk een plek gevonden waar u tenminste reageert
ik heb op me op Vrijdag 27 April Om 15:58:51 Aangemeld bij u site.
Wat ik zowiezo all heel slecht vindt is dit aanmelding mailtje.

Guten Tag Kevin Verhoeven,

herzlich willkommen bei SalesFromChina. Um sich bei Ihrem nächsten Besuch in unserem Shop einzuloggen, klicken Sie einfach auf Anmelden oder Mein Benutzerkonto im oberen Bereich jeder Seite, und geben Sie Ihre E-Mail-Adresse und Passwort ein.

Mit folgenden Zugangsdaten können Sie sich anmelden:

E-Mail: Geheim ( Zelf Veranderd )
Passwort: Geheim ( Zelf Veranderd )

Nach erfolgreichem Login auf unserer Seite haben Sie die folgenden Möglichkeiten:

– Schnellerer Bezahlvorgang beim nächsten Einkauf
– Den Status laufender Bestellungen einsehen
– Bestellhistorie einsehen
– Verwalten Ihrer Kundendaten
– Ihr Passwort ändern
– Verschiedene Adressen für den Versand an Familienmitglieder und Freunde sowie Rechnungsadressen speichern

Falls Sie Fragen oder Anregungen haben, kontaktieren Sie uns bitte wahlweise per E-Mail xxxx@xxxxx.xxxx oder auch gerne per Telefon unter der Rufnummer .

Vielen Dank für Ihr Vertrauen! SalesFromChina

En het volgende is nog dat ik een bestelling heb gedaan op 27-04-2012 15:59.
En Nu is het inmiddels 01-07-2012 en ik heb nog niks ontvangen.
Ik heb u gemaild,gebeld maar geen gehoor.
Ik heb zelf een klein bedrijfje en zo ga je niet met je klanten om.
Zelf op u paypal kijkt u niet eens want ik heb inmiddels een claim tegen u ingediend.
Ik kan het gewoon niet geloven als je bij de kvk ingeschreven staat en zo slecht je zaken hanteerd.
Ik ga het wel horen van u wat u nu gaat doen hiermee.
Morgen vroeg kijk ik weer op dit forum of u echt in 1 dag reageert.
Zoniet ga ik helaas andere maatregelen nemen.

Want ik zie all berichten van mensen die op 11 oktober 2011 iets geplaatst hadden en op 1 februari pas antwoord krijgen.
En dan wilt u zeggen dat 4 dagen een uitzondering is.

En als ik u was zo ik een goede webdesigner inhuren als u dit soort fouten wilt voorkomen want er staan genoeg klachten op internet over u.


Groeten.

Opgelost voor deze klant?!?!?!?