Vragen van een beginner

1
Ik ben van plan een webshop te beginnen, maar ik heb hier geen verstand van. Ik wil een bepaald product verkopen (1 product in grote aantallen) aan bedrijven en wil de koper de mogelijkheid geven met iDeal, overboeking of credit card te betalen. Hiervoor is het voor de koper niet nodig om te registreren, alleen om voor de order de nodige gegevens in te vullen. De koper krijgt dan een bevestigingsmail, maar meer komt er niet bij kijken. Daarnaast wil ik het zo maken dat bezoekers (particulieren) kunnen registreren op de site door middel van een gebruikersnaam, wachtwoord en hun e-mailadres en berichten kunnen plaatsen en dat alleen ik commentaar bij deze berichten kan zetten. Het allermooiste zou zijn als deze bezoekers per gebruikersnaam maximaal maar 1 bericht kunnen plaatsen en deze alleen kunnen wijzigen of verwijderen. Iedereen moet deze berichten en mijn commentaar kunnen lezen. Misschien is dit ingewikkeld en ik weet er niets vanaf, maar tijd en geld zijn geen probleem en ik ben bereid om me hier diep in te verdiepen:). Weten jullie of dit haalbaar is? Hebben jullie tips wat betreft hosting/webwinkel software etc. etc.? Ik heb niet veel ruimte nodig, maar er moet wel een groot aantal bezoekers berichten kunnen plaatsen. Of zou ik dit kunnen maken zonder hulp van kant en klare pakketten omdat ik maar 1 product verkoop? Het moet er natuurlijk allemaal zo professioneel mogelijk uit komen te zien.

Re: Vragen van een beginner

2
Of het haalbaar is.. Zoals je zegt zijn tijd en geld het probleem niet. Waarom leg je deze vraag niet voor aan een programmeur?

Bedenk alleen wel dat de software maar een klein onderdeel is. Het is weliswaar belangrijk, maar met alleen een stukje software gaat men niet bij je kopen. Bedenk waarom men bij jouw gaat kopen, en niet bij iBood, 1Dayfly, etc. etc. etc.

Re: Vragen van een beginner

3
Scott89 schreef:Weten jullie of dit haalbaar is? Hebben jullie tips wat betreft hosting/webwinkel software etc. etc.? Ik heb niet veel ruimte nodig, maar er moet wel een groot aantal bezoekers berichten kunnen plaatsen. Of zou ik dit kunnen maken zonder hulp van kant en klare pakketten omdat ik maar 1 product verkoop? Het moet er natuurlijk allemaal zo professioneel mogelijk uit komen te zien.
Gelukkig stel je geen vragen over marketing e.d. want die zijn hiervoor vrij lastig. Maar technisch, is het geen probleem. Ik zou inderdaad geen standaardpakket nemen want die zijn meestal juist gericht op veel producten. Wat jij wilt, is vrij gemakkelijk te maken en bestaat eigenlijk alleen uit een simpel CMS met een bestelformuliertje. Dat zou elke webdesigner en webhoster moeten kunnen faciliteren.
Nu op mijn weblogs:

Re: Vragen van een beginner

4
Oke, bedankt voor de antwoorden. Denken jullie dat ook het tweede deel van wat ik van plan ben zelf makkelijk te maken is? Dus dat ik mensen kan laten registreren en 1 bericht kan laten plaatsen waar alleen ik commentaar bij kan zetten?

En weten jullie een goede hosting site hiervoor? De bedoeling is dat zoveel mogelijk mensen kunnen registreren en een bericht kunnen plaatsen.

Ik heb het niet over de marketing gehad en daar wil ik het eigenlijk ook niet over hebben, want dat is al helemaal gepland. De website wordt niet zoals iBOOD etc. het gaat om iets heel anders.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.