osCommerce updaten: Zen-Cart, CS Cart of Magento?

1
Beste allemaal,

Op dit moment draait mijn shop op OSCommerce, dit pakket is zo sterk verouderd en de code is zo slordig dat ik het nu tijd vind om op zoek te gaan naar de beste software.

Ik heb een shop met ongeveer 7000 producten, dit wil ik de komende periode flink gaan uitbreiden.

Ik heb mijn oog laten vallen op cs cart en magento

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze pakketen en mij zodoende kunnen helpen met de juiste keuze.

Er zijn best veel dingen welke ik belangrijk vind.
bijvoorbeeld:
Koppeling met boekhoudpakket snelstart, betaalprovider en magazijn
Maatwerk design wat eenvoudig aanpasbaar is, er goed uit ziet en gebruiksvriendelijk is.
Goede Seo eigenschappen
En goede marketing oplossingen
Snel en gebruiksvriendelijk
Met minimale inspanning zoveel mogelijk werk verichten (Admin)
enz enz.

Macrovet.nl

Alvast bedankt voor jullie reacties
Ps tips voor goede betrouwbare webshop design bedrijven zijn altijd welkom

Re: Kunnen jullie mij helpen met de juiste keuze

3
eentje schreef:Zen Cart is de logische keuze in jou geval.
Zen-Cart zal de snelste overstap zijn. Het is zowel voor jou als voor de programmeur herkenbaar en vergelijkbaar met osCommerce. Het is, ondanks dat osCommerce laatst weer gewoon een update uitbracht, in veel situaties simpelweg een opvolger van osCommerce.

Maar als je toch overstapt moet je goed kijken of osCommerce wel écht voldaan heeft. Want ook de stap naar Zen-Cart brengt wel wat veranderingen met zich mee dus mogelijk kun je de stap net wat groter maken en kijken of inderdaad Magento niet een betere kandidaat is. Magento is een stuk populairder dan Zen-Cart en in veel situaties ook wat professioneler.

Dat heeft nadelen. Zo kosten uitbreidingen soms honderden euro's, heb je hogere eisen aan de webhosting, en ben je zeker weken bezig voor je de backend echt onder de knie hebt.

Het kent ook voordelen. De betaalde modules worden vaak beter doorontwikkeld dan die bij Zen-Cart. Bij de laatste zitten net als van oudsher bij osCommerce, ook nog veel eenpitters die soms allang blij zijn als iets werkt en je dus soms moet roeien met de riemen die je hebt.

Qua uiterlijk kost Magento meer tijd om te stylen (elke webdesigner zal gestoord worden van het aantal xml bestanden) maar verder is daar weinig verschil. Beiden zijn open source dus de limiet ben je zelf (of je ontwerper zijn creativiteit). Let dus vooral op functies, eisen en de tijd en geld die je investeren wilt.

Ik raad je aan een goed overwogen keuze te maken! Voor beide is veel te zeggen!
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: osCommerce updaten: Zen-Cart, CS Cart of Magento?

6
Oscommerce is goed als je zelf doorontwikkeld, hier zijn wij 4 jaar geleden ook mee gestart maar is inmiddels zover doorontwikkeld en voorzien van huidige programmeer code dat oscommerce old crap niet meer van toepassing is.

Magento vind ik persoonlijk na ervaring weer een drama :) log, groot en niet efficient fouten oplossen.
Immers een webwinkel met fouten/bugs kost geld en als je dan zelf niet de kennis hebt kost het veel tijd en geld om accuraat te kunnen handelen.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.