Ideal.....welke?

1
Beste allemaal.

Wij zijn bezig met een webwinkel als uitbreiding van onze stenenwinkel en proberen nu wijs te worden uit alle aanbieders van Ideal :shock:

Wij denken in eerste instantie genoeg te hebben aan <100 transacties per maand.

Nu zie je wel erg veel verschillen qua prijs, tussen 73 en 45 cent per transactie.

Wie heeft er ervaring , zowel goed als slecht, met Ideal van de Rabo en/of de ABN Amro bank en wat is het meest verstandig als je starter bent??
Alvast heel hartelijk bedankt!

Birgit

Re: Ideal.....welke?

4
Waar is je webshop gehost? Er zijn hostingpartijen die iDEAL voor de webshop regelen. Dat is aan de ene kant makkelijk, er is geen technisch gedoe. Aan de andere kant moet je via hun relaties afnemen. Je mag het dus niet zelf inbouwen.

Als je wel zelf mag kiezen dan kun is keuze uit een Payment Service Provider of zelf implementeren via de bank.
Volgens mij vraag Mollie 0,99 cent per transactie, maar je hebt bij hen geen abonnementskosten. De banken rekenen 45 - 50 eurocent per transactie, maar ook 20 euro per maand abonnementskosten. Heb je er waarschijnlijk zo uit, maar toch.

ING en Rabobank zijn goed (ING heeft een goede helpdesk), van ABNAMRO was ik niet onder de indruk. Ze sturen een email met bevestiging betaling, en dat moet je dan toch weer zelf in je webshop verwerken. Bij de ING en Rabobank versie kun je dat goeddeels automatiseren.

Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, laat het me weten. Sophie
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ideal.....welke?

5
Rascal, mocht je er nog mee bezig zijn: iDeal is er in verschillende vormen. Helaas gebruikt elke bank weer verschillende namen voor deze vormen, waardoor het er allemaal niet duidelijker op wordt.
  • iDeal Lite (ook wel Basic genoemd)
  • iDeal Professional (ook wel Advanced of zelfbouw genoemd)
  • internet kassa (ook wel Easy genoemd)
  • iDeal via een Payment-Service-Provider (Mollie, AssurePay, Ogone, etc.)
De eerste twee zijn echte iDeal versies. ING en Rabobank zijn goed. ABN-Amro doet hier erg moeilijk over (en is duur). Bovendien levert ABN-Amro het iDeal dashboard niet mee en moet je dus alle instellingen en wijzigingen via de helpdesk doen. Erg slecht!

Internet Kassa wordt door verschillende banken aangeboden. Het abonnement is vaak wat goedkoper dan de 'echte' iDeal, maar de transactiekosten hoger. Soms ondersteunen ze ook meteen het betalen met een creditcard. Dat kan wel weer handig zijn.

Met betalingen via een Payment-Service-Provider (PSP) kan je naast iDeal vaak ook meerdere oplossingen in 1 keer krijgen (Paypal, creditcard, etc.). Ook hier zijn de transactiekosten vaak wat hoger.

Of betalingen direct automatisch in je webwinkel verwerkt worden hangt meestal af van de gebruikte webwinkel software. Alle aanbieders van betalingsdiensten leveren dit met een terugmelding naar de webwinkel. Als je alleen via e-mail of sms de betaling ontvangt ligt dat dus niet aan de bank of PSP.
Webflow - Dat gaat veel verder dan een webwinkel.
http://www.webflow.nl/webwinkel-software.html

Re: Ideal.....welke?

7
etikettenprinten schreef:Waar is je webshop gehost? Er zijn hostingpartijen die iDEAL voor de webshop regelen. Dat is aan de ene kant makkelijk, er is geen technisch gedoe. Aan de andere kant moet je via hun relaties afnemen. Je mag het dus niet zelf inbouwen.

Als je wel zelf mag kiezen dan kun is keuze uit een Payment Service Provider of zelf implementeren via de bank.
Volgens mij vraag Mollie 0,99 cent per transactie, maar je hebt bij hen geen abonnementskosten. De banken rekenen 45 - 50 eurocent per transactie, maar ook 20 euro per maand abonnementskosten. Heb je er waarschijnlijk zo uit, maar toch.

ING en Rabobank zijn goed (ING heeft een goede helpdesk), van ABNAMRO was ik niet onder de indruk. Ze sturen een email met bevestiging betaling, en dat moet je dan toch weer zelf in je webshop verwerken. Bij de ING en Rabobank versie kun je dat goeddeels automatiseren.

Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, laat het me weten. Sophie
Ik zit hier ook over te twijfelen welke keuze ik moet gaan maken...

Ik heb me webshop op dit moment via biedmeer.nl
Deze gaven mij aan om eventueel te kijken naar http://www.sisow.nl

Ik heb een zakelijke rekening bij ING.

Ik neig te kiezen in eerste instantie naar sisow.nl omdat ik net start met me shop.
Heeft iemand tips over wat de voordelen/nadelen van de 1 en de ander is?

Thanxssss
http://www.jugador.nl

Re: Ideal.....welke?

8
Voor zover ik ondervonden heb is sisow de goedkoopste als je kijkt naar wat je betaald per transactie en er zijn geen opstartkosten

Re: Ideal.....welke?

9
Wat heb je aan een tussenpartij die geen waarde toevoegt?

Wij adviseren iDeal Advanced direct bij de Rabobank.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

Re: Ideal.....welke?

10
@A. Loomans. Een heleboel begrijp ik uit dit forum:
1. Bij Sisow betaal je per transactie minder dan bij Rabobank of ING
2. Bij Sisow betaal je geen abonnementskosten
3. Bij Sisow kan je met iedere bedrijfsrekening meedoen. Dus ook met een ASN of Tridios bedrijfsrekening

Ik denk er ernstig over om over te stappen. Sophie

PS. Als ik het niet goed begrepen heb dan hoor ik het graag!

Re: Ideal.....welke?

11
1. Zie hier de tarieven: http://www.rabobank.nl/bedrijven/produc ... gen/ideal/ , deze zijn dus gelijk (of zelfs goedkoper vanaf Rabobank rekeningen).
2. Bij de Rabobank wel indien je iDeal Advanced (Professional) neemt maar daar krijg je ook een erg handige terugkoppeling voor terug zodat je, indien je software dit ondersteunt, direct bij de order kunt zien of de betaling gelukt is. In tegenstelling tot de status per e-mail zijn deze statussen wel gegarandeerd.
3. Hier zie ik het voordeel niet van in?

In plaats van redenen te bedenken waarom je niet gewoon een directe iDeal aansluiting zou nemen kun je beter vertellen waarom je graag een tussenpersoon hebt die weinig tot geen waarde toevoegt.

Daarnaast moeten mensen eens afleren om alleen te kijken naar de kosten. Kwaliteit & service, korte lijnen en gemak zijn ook wat waard en verdienen zich op termijn vaak dubbel terug.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

Re: Ideal.....welke?

12
Hallo @A.Loomans,

Van de website van Sisow krijg ik het idee dat ze wel werken met de automatische terugkoppeling. Het ik dat verkeerd begrepen? En dan hoef je dus die 20 euro per maand niet te betalen.

Ideal Advanced van ING en Rabobank zijn prima. Maar van de ABN/AMRO vind ik iDEAL minder goed en ASN en Tridios bieden het niet aan. Dat betekent dat als een klant een bedrijfsrekening bij deze drie banken heeft hij eigenlijk een extra bedrijfsrekening moet openen bij Rabobank of ING. Dat is onhandig en kostbaar.

Ik heb behoorlijk wat ervaring met het inbouwen van de iDEAL Advanced aansluitingen, en ik vind het leuk werk, maar Sisow biedt voor zover ik nu kan overzien een beter alternatief. Hun meerwaarde zit in kostenbesparing en een diverser aanbod mbt ondersteunde banken.

Vraag aan jou. Je ontwikkelt webwinkels. Heb jij geen klanten met een ABN/AMRO bedrijfsrekening? Wat adviseer je hen te doen?

Sophie

Re: Ideal.....welke?

14
Jeroen__ schreef:Worden de iDEAL betalingen bij de Rabobank in een batch op je rekening bijgeschreven of betaal je voor iedere iDEAL betaling ook nog bijschrijvingskosten?
Je betaalt € 0,55 of € 0,45 per bijschrijving en ontvangt € 0,05 korting bij een bijschrijving van een rekeninghouder bij Rabobank.

http://www.rabobank.nl/bedrijven/produc ... gen/ideal/
Rabobank schreef:Betalingen worden direct bijgeschreven op uw rekening, dus geen renteverlies.
StoreCore.io

Re: Ideal.....welke?

15
Ik heb van ING gehoord dat de meeste banken iDEAL betalingen los op je rekening boeken en dat dit meestal 7 cent per bijschrijving kost. Volgens ING lijken andere partijen daardoor goedkoper, maar is dat eigenlijk niet zo.

Vanaf 2001 iDEAL betalingen per maand is ING weer goedkoper dan de Rabobank, maar ik weet nog niet of ik dat aantal op korte termijn kan bereiken.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Ideal.....welke?

16
Jeroen__ schreef:Vanaf 2001 iDEAL betalingen per maand is ING weer goedkoper dan de Rabobank, maar ik weet nog niet of ik dat aantal op korte termijn kan bereiken.
Vanaf ongeveer 1.000 transacties per maand kan een PSP je ook al op offertebasis een speciaal tarief aanbieden.
StoreCore.io