Tips gevraagd om leveranciers te achterhalen

1
Ik doe duidelijk iets niet goed. Het is niet mijn bedoeling om anderen voor mij te laten zoeken, maar misschien hebben jullie nog wel tips hoe ik het kan aanpakken? Ik zoek voor uitbreiding van mijn webwinkel feestartikelen, dus bordjes, bekers etc. voor kinderverjaardagen met afbeeldingen van bijvoorbeeld Dora, Cars etc. Hoe en waar heb ik zelf al gezocht:
Google (met zoektermen als groothandel feestartikelen, groothandel licentie, verjaardag etc), abonnement op Zentrada, gezocht op GoudenGids.nl en Telefoongids.nl, kijken op de stickers die op deze producten in de winkel zijn geplakt. Ik heb zo diverse websites van groothandels gezien, maar niet de juiste. Wie helpt me een stukje op weg?

Re: Tips gevraagd om leveranciers te achterhalen

4
@Maurice, dank voor je reactie. De groothandels die ik heb gevonden leveren alleen standaard verjaardagsmateriaal zonder opdrukken van licentiefiguren als Dora, Cars etc. Ik heb de stickers van gelijke producten in de winkels al bekeken, maar ben daar (nog) niets mee opgeschoten.

@Peter, ook jij dank voor je reactie. Ik ga aan de slag met je tip!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Tips gevraagd om leveranciers te achterhalen

5
Licentie gerichte artikelen zoals bv Disney figuren zul je kunnen achterhalen door disney zelf te contacteren. Maar houd er rekening mee dat je een waslijst aan verplichtingen krijgt voor je uberhaupt 1 licenseerd artikel op mag nemen in je assortiment. En disney is zeer actief op piraterij.
Dus mocht je toch een "groothandel" vinden, vraag om de licentie of bewijs van dat ze zulke goederen mogen uitleveren.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Tips gevraagd om leveranciers te achterhalen

9
Ward schreef:Als je kunt zien wat concurrenten verkopen, kun je de fabrikant van een artikel achterhalen via de EAN-barcode of UPC-barcode. Kwestie van artikelnummer invullen:

http://gepir.gs1.org/v32/xx/gtin.aspx?Lang=en-US

Meestal vind je dan niet alleen naam en adres, maar ook contactgegevens zoals telefoon- en faxnummer.

Thanks voor het delen van deze link. Ben een paar maanden geleden eens driftig op zoek geweest naar exact zo'n zelfde site, en helaas nooit kunnen vinden.

Re: Tips gevraagd om leveranciers te achterhalen

11
qualityangel, Ward en @noukbos, dank voor jullie tips. Ik ben inmiddels een aantal keren bij de groothandel geweest die Peter noemde, maar die ligt niet echt in de buurt, en heb contact gehad met Folat. De link van Ward ga ik zeker nog gebruiken en Boland staat op mijn lijstje.