Pakket geleverd, klant foutief ingevoerd

1
Lol, maken we vandaag weer mee.

Klant doet een bestellen welke met pakketpost weg moet,

probleem a: Tracktrace is niet direct beschikbaar, na een belletje TNT is echter pakket snel gevonden en een dag later bezorgd

probleem b: Tracktrace geeft netjes geleverd aan, klant zegt niets ontvangen

Probleem c: inmiddels is duidelijk dat klant een verkeerde postcode heeft opgegeven.

Hoe gaan jullie hiermee om? Zenden jullie gewoon nog een keer op?
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Pakket geleverd, klant foutief ingevoerd

3
Tja, het ligt eraan of het pakket weer retour komt. Als het pakketje verkeerd geleverd is, en dit wordt weer retour gezonden, dan zou ik in overleg met de klant alleen de verzendkosten nogmaals in rekening brengen.

En als het pakketje niet retour komt, dan wordt het lastig. Misschien kunt je uitzoeken waar het pakketje is afgeleverd, en contact met die mensen opnemen? Of het pakketje afschrijven.

Of ik het nogmaals zou versturen, dat weet ik niet. Het is tenslotte hun fout.

Re: Pakket geleverd, klant foutief ingevoerd

4
Wij schatten zelf in dat de klant het pakket gewoon heeft,

immers is er netjes aangenomen / getekend.

Klant heeft namelijk foutief postcode ingevoerd maar we zijn bij Tracktrace dat dit aangepast is door TNT en op goede postcode is geleverd. (de ingevoerde postcode bestaat namelijk in NL niet)
Dat was dus mede reden dat pakket een dag "kwijt" was bij tnt
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Pakket geleverd, klant foutief ingevoerd

9
eentje schreef:Maar als je de 50 cent voor een handtekening bespaard hebt bij deze zending heb jij een probleem.
Het is zelfs maar 37 cent bij PostNL v/h TNT Post. De handtekening voor ontvangst kun je bovendien opvragen via de Track & Trace-link.

Maar even meer praktisch: via www.postcode.nl kun je controleren of een postcode overeenkomt met een straatnaam + huisnummer + plaats.
StoreCore.io

Re: Pakket geleverd, klant foutief ingevoerd

11
eentje schreef:Maar als je de 50 cent voor een handtekening bespaard hebt bij deze zending heb jij een probleem.
Wij besparen in niets op de verzending, zowel verpakking als afwerking als verzending niet.

Getekend en afgeleverd dus daadwerkelijk op dat adres door iemand aangenomen. TNT "zegt" dat ze de chauffeur nog een keer gaan vragen of hij iets herinnert. De klant hebben we niet meer gehoord tot heden..
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Pakket geleverd, klant foutief ingevoerd

12
Ik heb het vorige week gehad. Klant kwam er na 3 weken (!) achter dat ze het pakketje nog niet hadden, ik heb met track & trace het pakketje opgespoord en terug ontvangen. Ze hadden een cijfer omgedraaid in de postcode, maar in mijn geval was TNT niet zo slim :roll: Toevallig was dat één van de laatste zendingen met pakketsticker, nu gebruik ik parcelware en zie ik meteen als een postcode niet klopt. Mensen hebben bezorgkosten overgemaakt (we hadden hem al gratis bezorgd, omdat de bestelling boven de 29 euro was = bij ons gratis) en ik heb het opnieuw verstuurd.