[www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen?

1
Hallo Allemaal.
Ik ben nog maar net op dit informatieve forum beland en ik vond dit onderdeel toch wel super interessant!
Ik ben zelf dit jaar een sieradenwebshop begonnen :D 'Missy Sieraden' is de naam en is te vinden op http://www.missysieradenwebshop.nl.

Ik ben erg in de weer geweest om er wat moois van te maken maar dat valt nog niet mee :P
Het lastige is dat je zelf heel anders tegen je webshop aankijkt. Mijn vrienden/bekenden zullen niet zo snel kritiek leveren maar ik hoop dat jullie mij hier misschien handige tips kunnen geven.

Ik probeer me te richten op de zogenaamde Bijoux sieraden aangezien dat op dit moment helemaal hot is :) en ik het zelf ook erg mooi vind. Verder zou ik het assortiment in de toekomst graag willen uitbreiden met wat meer kwaliteits artikelen -> lees echt zilver etc.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en ondertussen ga ik nog even gezellig rondsnuffelen op het forum:D

Groetjes,
Missy

Re: [www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen

2
Eerste gedachte toen ik op je site kwam:
Mijn god, wat donker.
Ik zou een sieradenshop toch eerder wit maken eerlijk gezegd :)

Je telefoonnummer is een 06. Ik zou hier ook een vaste aan toevoegen. Die kan je desnoods door laten schakelen naar de mobiele. Dit doen wij ook zo :)

Zijn er bij het herroepingsrecht geen uitzonderingen op piercings? Ik zou dit even nakijken.

Je hebt geen achteraf betaalmethode. Je mag klanten niet verplichten meer dan de helft vooraf te laten betalen. Dit kun je doen dmv Rembours en die kosten door te berekenen aan de klant. Desnoods iets hoger doen om af te schrikken ;)

Dit was het even voor nu :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: [www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen

3
De eerste indruk;

Jee, wat een bling bling, oh, oh, zwart/wit foto's, dan ben ik weg..

De klant ziet bij de eerste indruk niet dat de foto's eronder wel in kleur zijn. Heel verwarrend. Bovendien zijn je foto's erg klein.

Ik mis ook nog een kopje met meeste gestelde vragen. Hoe kan ik betalen, hoe lang is de levertijd?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen

5
Zwart wit, vooral overwegend zwart is nooit goed voor welke website dan ook.
Zwart is een kleur welke met "dood" en verderf aansluit, en dat is niet je doelgroep

Bijoux is geen hot item, maar iets wat al jaren is en blijft. tierlantijnen welke vooral seizoensgebonden kleuren heeft. (kleur trends) laat dit dan ook terug komen in je product fotos.

Op je homepage is je "nieuw in de webwinkel" bijna een a4tje scrollen, plaats dat hoger
en zet zeker niet in verschillende grootes zelf woorden weg. Dat wekt de indruk dat er op geklik kan worden alszijnde "zoekwoorden, hoe groter hoe populairder"

De grootste eerste wijziging die je moet doorbrengen is in elk geval je kleuren. Ik werk zelf met imac (zeer helder scherm) en kan je website amper lezen met een goede calibratie. Deze zijn over het algemeen beter en helderder dan een normale windows pc. Moet je nagaan wat je doelgroep er van vind met een huis tuin en keuken pc van de aldi (niet goed afgesteld) die gaan een zwart gat zien.

Werk met voornamelijk wit en een steunkleur zoals roze, en als je dat niet wilt wegens al te veel gezien zou je een fushia variant kunnen pakken. Dat in combinatie goede fonts van lettertypes (arial bv) en een H font zoals museo oid en goede kleurrijke product foto's laten je producten uit je website springen. Hierdoor is ook de impulsieve "klik in winkelmand" een heel stuk dichterbij.

Merken sieraden werken vaak met wit en zwart maar dan globaal alles wit met zwart/grijs als steunkleur. Verwar daar je webwinkel niet mee, immers zijn dat vaak catalogussen en niet verkooppunten.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: [www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen

6
@Iedereen: Super bedankt voor jullie reacties ik ben er echt heel blij mee.
Dat is nou net wat ik nodig had.

Wat betreft de zwarte kleur haha het zwarte gat... jeetje jullie hebben gewoon vierkant gelijk. Ik heb de pagina nu wit gemaakt en het is inderdaad een verademing voor je ogen :lol:

Ik ben ook bezig geweest met de veel gestelde vragen ;) en de rembours heb ik erbij gezet.

Is dit zo beter met het witte erachter? Wat vinden jullie ogen ervan :)

Re: [www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen

7
Wit is inderdaad een stuk beter.

Je hebt nu een kopje veelgestelde vragen gemaakt. Goed bezig.
Ik zou het alleen nog even controleren op taalfouten, want het staat er vol van.
Ook de zinsopbouw klopt soms niet.

Bijvoorbeeld:
Hoeveel verzendkosten worden er in rekeing gevracht?
De verzendkosten bedrage:
Ideal: Dirext en gratis na uw bestelling veilig online betalen
Uw bestelling word via TNT post verstuurd.

Succes.

Re: [www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen

9
Ik snap trouwens je domeinnaam niet. Je hebt ook de domeinnaam missysieraden.nl echter gaat deze naar een nietszeggende voorpagina waar je vervolgens door moet klikken naar de site.

Voorpagina weglaten, en direct met missysieraden.nl je shop in. De naam is echt veels te lang nu.

Je vergroot nu eerder de kans op tikfouten en ergernissen. Extra klikken/tikken als het niet hoeft zit niemand op te wachten.

Owja, wederom een webshop met algemene voorwaarden die om te huilen zijn en niet overeen komen met andere delen van de site. Zo moeilijk is het niet om even de overbodige zooi eruit te vissen, toch?

Re: [www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen

10
Ik heb net je site bekeken maar ik word er niet echt blij van. Al dat zwart vind ik niet mooi en ik vind het net een rouwrandje om de foto's. (Moet eerlijk zeggen dat ik net een crematie achter de rug heb, dus misschien versterkt het ook het niet blije gevoel) De foto's zijn ook wel erg klein.

Ik heb niet de eerdere versie gezien en zoals ik lees zijn er aanpassingen gedaan. Misschien kan je het wat kleurrijker maken.

Succes met de verkoop. Heb al wel leuke spulletjes gezien.
http://www.dogsstreetwear.nl

Re: [www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen

11
Ja die algemene voorwaarden vind ik persoonlijk drama. Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze van de kvk heb gekregen en wat zei mij hebben verteld is dat ik mijn adres en kvk btw nummer etc erin moet zetten en dan zijn deze algemene voorwaarden wel goed, dat is dus niet zo? Wat moet ik eruit plukken volgens jou? :)

Het zwarte heb ik inderdaad behoorlijk aangepast. Alles was zwart :P Hie rin mijn directe omgeving vond iedereen dat wel mooi maar nu ik zo het verschil zie zou ik er niet naar terug willen. De zwarte randen laat ik liever zo staan vind de kleursamenstelling eigenlijk wel goed op dit moment. Kleurrijk is ook erg mooi maar dat oogt voor mij al snel rommelig :wink:

Ja de afbeeldingen ben ik ook niet zo blij mee. Ik heb helaas geen mogelijkheid om deze te vergroten.

De link heb ik aangepast je wordt nu bij het opgeven van http://www.missysieraden.nl doorverwezen naar de webshop. Stom heb ik nooit bij stilgestaan.

Nogmaals heel erg bedankt voor de goede tips

@cvanboxel: Gecondoleerd :(

Re: [www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen

14
Meesleepbeest schreef:De 'kleuren' zijn al een stuk beter dan al dat zwart ;)

En je algemene voorwaarden opschonen lijkt me niet zo moeilijk. Een beetje logisch nadenken, je hebt neem ik aan geen restaurant en kranten verkoop en dergelijken... Het is allemaal niet zo lastig als het soms lijkt.
Das waar ik ga de boel nog even bij langs... de kranten en tijdschriften heb ik er net uitgehaald .. :o :wink:
bem007 schreef:ik vind het frame om je product heel sjiek! zou zo iets kopen word er erg hebberig van :)
misschien zou je de 'onderdelen' wat duidelijker kunnen maken door niet alleen de naam maar ook een foto te tonen?

je zou misschien de nieuwsbrief ook een wat prominentere plaats kunnen geven?
Oeh das mooi om te horen :D :D

Welke onderdelen bedoel je precies van de sieraden?

Ja de nieuwsbrief is inderdaad een ding... Ben het helemaal met je eens alleen technisch gezien is het helaas niet mogelijk om deze een andere plek te geven.... :(

Re: [www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen

20
- Je homepage komt erg druk over. Waarom geef je tevens zo nadrukkelijk in het midden aan dat je 'Shopwiki gecertificeerd' bent, dit betekent namelijk niks. Dit is niet eens een keurmerk eigenlijk. Haal dit weg of zet het ergens klein aan de zijkant.
- Zet op de plek waar je de shopwiki logo hebt staan een stuk tekst neer met enkele links naar andere delen van de website.
- Probeer bij elke (sub)categorie wat tekst over de producten neer te zetten, bij sommige heb je dat heel goed gedaan maar bij sommigen heb je gewoon geen tekst. Altijd handig om daar een stukje tekst neer te zetten met relevante keywords waar je op wil scoren.

Ik zou vooral kijken hoe je de website wat rustiger kan laten overmaken, er staan namelijk net wat teveel afbeeldingen vind ik zelf waardoor het een beetje onoverzichtelijk wordt.

Succes!

Re: [www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen

23
@eentje, wat bedoel je precies hiermee? Ik kan geen link vinden dus misschien is hij al weggehaald.
Maar is het in de eu niet zo dat ze willen dat je alle landen toegang tot je winkel geeft en dus ook je website in de duitse taal mag zetten. Je blijft een Nederlandse winkel. Aan welke Duitse wetten moet je dan voldoen? En als je niet vertaald mag het wel?
Maar nogmaals ik weet niet over welke link je het hebt.

Re: [www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen

24
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Ik was even bezig met jullie opmerkingen, waarvoor mijn grote dank!! Inmiddels al een aantal dingen aangepast: menu, tekst ingevoegd op homepage, meerdere afbeeldigen weggehaald om het wat rustiger te krijgen en de header wat lager gezet.

Ja ik heb de link inderdaad meteen weggehaald :shock: ... ik schrok ervan. Ik heb de webshop vertaald in het Duits en Engels. Als je op de link klikte veranderde de webshop in een duits of engelstalige shop. Omdat ik niet zeker wist of het wel of niet klopt wat ik las heb ik de links maar snel verwijderd en ben begonnen met uitzoeken. Moet er natuurlijk geen problemen mee krijgen :D

Re: [www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen

26
PaulG schreef:Als je website alleen van taal veranderd kan dat toch nooit problemen geven.
Ook in Nederland wonen veel buitenlanders en alleen om hun tegemoet te komen kun je al een andere taal op je site zetten.
Volgens mij heb je daarin gelijk. Er zijn omgekeerd ook Duitsers die Nederlands begrijpen; als een Duitse consument koopt bij een Nederlandse webwinkel, wordt hij toch beschermd door de Duitse wet.

Het toepasselijk recht heeft niets te maken met de taal van je webwinkel. Als je Duits gebruikt, is niet automatisch de complete wetgeving uit Duitsland én Oostenrijk van toepassing. Moet je misschien alleen niet de vlag van Duitsland tonen bij de taalkeuze, want dan suggereer je juist iets wat je niet wilt.

Het is wel een complicatie waaraan je niet meer te zwaar moet tillen: binnenkort geldt in de gehele EU toch dezelfde wet- en regelgeving voor online shopping.

Houd die Duitstalige versie dus maar achter de hand, die kan weldra weer online.

Re: [www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen

28
De kleur zwart/wit is inderdaad niet erg uitnodigend, maar daarnaast zou ik ook het volgende aanpassen als dat mogelijk is:

- het vergroten/inzoomen op foto's van sieraden zodat je goed kunt zien wat je koopt
- wanneer je een product besteld en klikt op winkelwagen kom je direct bij bestelling afronden. Handiger is dat je op dezelfde pagina blijft en direct door kunt winkelen.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips.

Succes!
HTC Radar - Windows 7.5 Mango smartphone

Re: [www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen

29
Wellicht is Missy Sieraden (MS) erg druk bezig met verkoop en promotie.

Ik merk dat er heel veel keywords op de homepage staan. Wel meer dan 20 keywords.
Het eerste keyword is altijd het belangrijkste en dat is bij MS blijkbaar GUESS.
Is dit echt je belangrijkste keyword op je homepage?
En het is beter om het aantal keywords te verminderen naar maximaal 10.
Of nog beter zelfs maximaal 5 van maken.
Website optimaliseren kan je het zelf ook doen met wat seo tips.

Re: [www.missysieradenwebshop.nl] Sieraden, tips/opmerkingen

30
Willie Wortel schreef:Wellicht een domme vraag... Maar ze kopen in Nederland. Gelden dan niet de NL regels?
Zou je inderdaad verwachten, maar voor hetzelfde geld koop je in werkelijkheid niet in Nederland, maar bij een site in Verweggistan die toevallig is opgetuigd met een .nl-domeinnaam en een Nederlandstalige interface.

Hier geldt een EU-verordening voor de bescherming van de consument. Voor Duitsers die bij een Nederlandse webwinkel bestellen, geldt Duits recht, voor Vlamingen die bij een Nederlandse webwinkel bestellen, geldt Belgisch recht, enzovoort. Voor Nederlanders geldt omgekeerd hetzelfde: bestel je als Nederlander bij een webwinkel in Duitsland, België, Groot-Brittanië, enzovoort, dan geldt toch het Nederlands recht.
StoreCore.io