Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [wijnbestellen.org] De promotie van de website

7
Paar punten alvast:

• Let op de consistentie. In “Prijs per Fles: € 5.50” heeft “Fles” een hoofdletter en het bedrag een punt. In “Prijs per doos: € 33,00” heeft “doos” omgekeerd een kleine letter en het bedrag een komma.

• De doosprijs kan duidelijker. Zijn dat 3, 6 of 12 flessen per doos? En wat is dan het voordeel per fles?

• “Bestellingen plaatst u per doos van 6 flessen” ontdek je pas als je diep graaft. Daardoor is een aantal opgeven bij het bestellen lastig: moet ik voor bijvoorbeeld 12 flessen nu 12 of 2 invullen? Misschien maar een keuzelijst van maken, bijvoorbeeld:

1 doos (6 flessen)
2 dozen (12 flessen)
3 dozen (18 flessen)
enzovoort.

• Buitenlandse namen van streken en wijnen zijn al niet makkelijk te lezen, maar geheel in hoofdletters is een “AZ. AG ROCCA DEI VENTI MORELLINO DE SCANSANO” een echte puzzel.

• Er zitten wat schoonheidsfoutjes in de teksten. Bijvoorbeeld “btw” schrijven we tegenwoordig in kleine letters en tussen het euroteken en een bedrag hoort een spatie.

• Je somt bij elke wijn netjes een rijtje feiten op (jaar, herkomst, druif, enzovoort), maar ik mis een meer verhalende toelichting. Wat maakt deze ene wijn bijzonder? En vooral: waarom zou ik deze ene wijn kopen?

• Ik mis bedrijfsgegevens en contactgegevens: je bied alleen een contactformulier aan.
StoreCore.io

Re: [wijnbestellen.org] De promotie van de website

9
Meesleepbeest schreef:
Ward schreef:De doosprijs kan duidelijker. Zijn dat 3, 6 of 12 flessen per doos? En wat is dan het voordeel per fles?
Niks, nakkes, nada. De doosprijs is soms zelfs duurder, tis maar 1 cent maar toch, er zit geen enkel voordeel in een doos kopen.
Komt waarschijnlijk doordat je alleen per doos van 6 flessen kunt kopen: dan is de flesprijs een afgerond bedrag van doosprijs / 6.
StoreCore.io

Re: [wijnbestellen.org] De promotie van de website

10
Naast dat zou ik het assortiment proberen uit te breiden. Betere plaatjes, of in iedergeval wat grotere, want momenteel is het plaatje met ´U kunt hier betalen met bijv. IDEAL PayPal e.d.´ overheersend. Zou zelf nog wat meer achtergrond informatie plaatsen over bijv. de streek, manier van bottlen en dat soort dingen. Een echte wijnsite creëren, en geen webshop met paar flessen wijn.

Succes!
http://www.seebuyplay.nl

Re: [wijnbestellen.org] De promotie van de website

13
Oke,

Bedankt voor al jullie goede feedback.

Ik ga er zeker wat mee doen.

De wijnen die allemaal op de websites staan zijn bijna allemaal top wijnen. De importeur/leverancier levert aan top restaurant zoals de librije. Maar de wijnen zijn zo goedkoop op deze website omdat de importeur geen zaken meer met de wijnmaker doet, en dat is dus de reden waarom deze wijnen zo goedkoop weggaan.

Re: [wijnbestellen.org] De promotie van de website

14
japie123 schreef:Oke,

Bedankt voor al jullie goede feedback.

Ik ga er zeker wat mee doen.

De wijnen die allemaal op de websites staan zijn bijna allemaal top wijnen. De importeur/leverancier levert aan top restaurant zoals de librije. Maar de wijnen zijn zo goedkoop op deze website omdat de importeur geen zaken meer met de wijnmaker doet, en dat is dus de reden waarom deze wijnen zo goedkoop weggaan.
Als die wijnen zo erg goed zijn zou ik ze niet zo goedkoop verkopen. Probeer er dan extra winst op te maken. Je geeft aan dat ze exclusief en toppers zijn en dus niet overal aangeboden worden, hiervan zou ik gebruik maken. Natuurlijk wel eerst je shop optimaliseren!
http://www.seebuyplay.nl

Re: [wijnbestellen.org] De promotie van de website

16
Je lijkt nu "stuck in the middle", zoals marketingstrategen zeggen: de hoogste kwaliteit plus de laagste prijs is een lastig te verkopen combinatie. Het overtuigt kopers moeilijk.

Persoonlijk heb ik liever 1 goede fles wijn voor € 9,99 dan 2 slechte voor € 3,99. En volgens mij denken veel wijnkopers er zo over. Misschien is het een idee om de € 6,75 verzendkosten op te tellen bij de doosprijs en "Gratis thuisbezorgd" aan te bieden. Dat is twee vliegen in één klap: de gepercipieerde kwaliteit gaat omhoog door de hogere flesprijs en "gratis thuisbezorgd" is een vorm van luxe en gemak.

Als de kwaliteit inderdaad belangrijker is dan de prijs (een aanname), heeft je webshop nog te veel de uitstraling van een prijsvechter. Het visuele ontwerp mag dan over de hele linie wat sjieker, luxer, exclusiever, geef het maar een naam.
StoreCore.io

Re: [wijnbestellen.org] De promotie van de website

19
Ben et met ward hier eens. (bijna) :D

Wat ward zegt "stuck in the middle"

Kan wel maar dat hun je opvangen door wat ik noem "het hennes en mauritz effect" een image van kwaliteit voor een scherpe prijs. Maar geen prijsvechter.

Vandaar dat overal de kortingen weg moeten. Wel lage prijs maar niet aangeven dat ze korting hebben. Maak voor korting een aparte sectie en noem dit bv laatste dozen, op is op.

Productfoto's allemaal met een witte achtergrond en groter zodat die oude wijndrinkers het etiket ook kunnen lezen zonder leesbril :shock: , als je de foto vergroot.

Header op de home zou ik vullen met nieuwe wijnen als sfeer. Mooi afgebeeld met kaasje enz.

Home beter uitlijnen. bv met minder producten en hou rekening met een ipad (tabled)

Re: [wijnbestellen.org] De promotie van de website

20
AV heeft een enorme facelift nodig. Wat als de wijn toch niet goed is? Wat wanneer er een fles gebroken is tijdens transport? Wat wanneer de wijn niet smaakt zoals verwacht? (kun je dan bijv. de resterende terugsturen?) ik noem maar een zijweg. Laat mensen hier niet naar moeten gissen. Wees duidelijk in wat je voorwaarden zijn en hoe je handeld bij bepaalde situaties, en wie de aansprakelijkheid draagt. Zo kan ik nog wel even doorgaan, de AV is momenteel niet van toepassing. Consumenten kunnen ongeveer op alle manieren de AV nietig verklaren.
http://www.seebuyplay.nl

Re: [wijnbestellen.org] De promotie van de website

21
Oke bedankt voor jullie feedback nogmaals,

Ik moet nog even beslissen hoe ik het gaan doe met de prijzen en de kortingen want dat vind ik nogal een lastig verhaal.

Wat me nu ook duidelijk is is dat de FAQ en de algemene voorwaarden veel beter en duidelijker moeten, hier ga ik mee aan de slag!

Bedankt, als er nog meer mensen zijn met feedback graag..