Parcelware

1
Ik heb ooit begrepen als je pakketten verstuurd met parcelware (desktop versie) je klanten automatisch een track & trace code per email toegestuurd krijgen. Klopt dat? Moet je dat ergens instellen of zo?

Re: Parcelware

2
Je kunt hiervoor de XMailNotifier gebruiken:

http://www.postnlpakketten.nl/klantense ... ifier.aspx

Ik zou er alleen voorzichtig mee zijn. Na het voormelden is een zending lang niet altijd meteen te vinden. Dat kan soms een paar uur duren. De Track & Trace-link eindigt daardoor in eerste instantie in een verkapte "404 Not Found", die klanten eerder verontrust dan geruststelt: uw zending is onvindbaar!?!

Een goed alternatief is het zelf verzenden van een e-mail, want de Track & Trace-URL bevat slechts twee unieke variabelen: een barcode/volgnummer voor de zending en een postcode. We doen dat zelf met een vertraging, zodat je geen last hebt van onvindbare zendingen. Voor bijvoorbeeld pakketten die tussen 8:00 en 10:00 uur werden verzonden, wordt de e-mail met de Track & Trace-link verzonden tussen 11:00 en 12:00 uur.
StoreCore.io

Re: Parcelware

3
Je kan ook in de mail vermelden dat de link pas actief wordt op het moment dat hij midden in de nacht door TNT ingescand wordt. Op die manier heeft de klant toch de link en zou hij moeten weten waarom de link niet direct werkt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.