Importeren binnen europa

1
Al een tijdje lees ik hier op het forum, veel heeft me al geholpen maar toch zit ik nog met een vraag ivm import waar ik nergens geen antwoord op vind.

Het is geen probleem om goedkope producten in bv spanje te kopen en hier duurder te verkopen.
Maar hoe zit het als je merkgebonden producten koopt?
Dan heb je anderstalige verpakkingen, geen nederlanstalige handleidingen....

Als je bv loreal shampoo koopt in portugal, mag je deze dan hier verkopen in een webshop?
Of is dit weer iets heel anders?

Elke import heeft toch zijn verpakking in de taal waar je het vandaan haalt?

Hoe lossen jullie dit op ivm taal?

Alvast bedankt,
jochen

Re: Importeren binnen europa

2
Dit hangt allemaal van je product af. ik koop 80% in europa en buiten europa en heb hier geen last van. Product afhankelijk denk ik maar. Geen verstand van shampo maar zou niet weten waarom je dit niet zou mogen verkopen. Wij behoren toch allemaal tot de EU.

Re: Importeren binnen europa

3
Bedankt voor je antwoord.

Ik nam de shampoo als voorbeeld, kon net zo goed tandpasta of een doos speelgoed zijn.
Mij is het om de verpakking te doen, deze problemen heb je niet met kleding of zo, deze kan je zelf in een zakje steken.

Ik bedoel echt de spullen die je koopt en moet verder verkopen in de orginele verpakking.
Geen idee waar ik een antwoord kan vinden, daarom dat ik het hier probeer.

Re: Importeren binnen europa

4
jochen schreef:Ik nam de shampoo als voorbeeld, kon net zo goed tandpasta of een doos speelgoed zijn.
Mij is het om de verpakking te doen, deze problemen heb je niet met kleding of zo, deze kan je zelf in een zakje steken.
Omdat je speelgoed als voorbeeld noemt: soms is dat inderdaad een probleem. In 2009 bracht LEGO bordspellen uit in Duitsland... zonder Nederlandstalige spelhandleiding. Die werden via parallelimport verkocht door enkele Nederlandse webshops. Wij hebben zelf gewacht tot 2010, toen dezelfde spellen in een andere uitvoering mét Nederlandstalige handleiding ook werden uitgebracht voor de Nederlandse en Belgische markt.

Dat is dan vooral een keuze. Wij wilden kinderen en hun ouders niet opzadelen met een spel zonder Nederlandstalige handleiding. Andere webshops dachten daar anders over. Wat nu "beter" is, is een kwestie van hoe je als ondernemer in het leven staat.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Importeren binnen europa

5
Er zitten wel wat meer haken en ogen aan parallel import, bijvoorbeeld met fabrieksgarantie. Die kan jij niet makkelijk geven omdat je het product niet via de Nederlandse distributeur aangeschaft hebt. Voor garantie zul je weer terug moeten naar het land van herkomst.

Re: Importeren binnen europa

6
Er komen wel snelle antwoorden :-)
Bedankt hiervoor.

Ik weet wel dat er nog meerdere problemen zijn met importeren.
Maar zoals ik zei was het me enkel om de verpakking te doen en de handleiding.

Stel dat iemand bv mp3-spelers of andere electronica invoert, deze zijn in de taal van het land waaruit je invoert.
Mag je dan zelf bij dit product een nederlandse handleiding bijsteken? Of krijg je dan problemen met het merk zelf?

Dus zoals het speelgoed verkopen, dan ben je verplicht om dit in nederland of belgie bij een groothandel aan te kopen,

Alvast bedankt,

Re: Importeren binnen europa

7
Wouter Hol schreef:Er zitten wel wat meer haken en ogen aan parallel import, bijvoorbeeld met fabrieksgarantie. Die kan jij niet makkelijk geven omdat je het product niet via de Nederlandse distributeur aangeschaft hebt. Voor garantie zul je weer terug moeten naar het land van herkomst.
Weet u zeker of dit juist is bij producten gekocht in landen van Europese unie ?
Help u handje op weg ( Mevr. kroes ).

Groeten,
Bert
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat