Handelswijze bezoekers

1
Beste,

Momenteel heb ik een webshop opgericht, een boel bezoekers die behoorlijk aardig blijven hangen en meerdere pagina's bekijken. Alleen de conversie van bezoekers naar kopers is behoorlijk laag.

Ik vroeg me af wat is ongeveer de handelswijze van de gemiddelde bezoeker, wanneer ze iets zien staan in een webshop en interessant vinden keren ze dan later terug? Of target ik mij misschien teveel op de algemene zoekwoorden waardoor de conversie lager is. Of hoe denken jullie hierover?

Groeten Yannick

Re: Handelswijze bezoekers

2
Wat is een lage conversie? Het ligt eraan wat je verkoopt, hoe specifieker de zoekwoorden hoe minder bezoekers maar wel kwalitatieve bezoekers. Dus mensen die bij je komen omdat ze het desbetreffende product zoeken. Nogmaals, het ligt aan je product en natuurlijk je doelgroep. Is deze heel groot of klein?
http://www.seebuyplay.nl

Re: Handelswijze bezoekers

3
In algemene termen is er inderdaad alleen iets algemeens over te zeggen; hangt nogal af van je branche, doelgroepen, producten, prijzen, trefwoorden, enzovoort.

Kijk het in elk geval over een langere periode aan, want het is niet ongebruikelijk dat bezoekers over een periode van enkele weken/maanden vaker langskomen en daarna pas iets kopen.
StoreCore.io

Re: Handelswijze bezoekers

4
Probeer eens als een bezoeker te denken. Op welke woorden zou jij bij jou site uitkomen? Waarvoor zou jij terugkomen?

De meeste online kopers komen inderdaad na een enkele tijd terug nadat ze een product gezien hebben waar ze ook daadwerkelijk interesse in hebben. Stel je wilt een computer kopen, dan koop je ook niet de eerste de beste die je online ziet. Klanten gaan vergelijken, aanbiedingen zoeken etc.
Lok klanten door op je homepage aanbiedingen te zetten bijv.

Hoop je hiermee eerst voldoende te helpen.
http://www.360ecommerce.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Handelswijze bezoekers

5
hallo,

het ligt ook aan de branche waarin je actief bent dus wat je verkoopt.
Ik denk dat in het begin algemene zoekwoorden juist goed zijn, zo krijg je in ieder geval aandacht waarna je opzoek bent met reclame

samantha