Hoe versturen jullie brievenbuspost?

1
Ik heb even een vraagje.
Pakketten worden netjes bij ons afgehaald en brievenbuspost breng ik op dit
moment naar een servicepunt. Daar woon ik nu 1 minuut vandaan.
Maar binnenkort gaan we verhuizen en is er geen servicepunt van TNT in de buurt.
Brengen jullie de brievenbuspost toch naar een servicepunt of laten jullie het afhalen?
Gemengd van postnl is geen optie omdat ik soms 15 enveloppen heb, maar soms ook maar 2 op een dag.
Ik ben erg benieuwd.
Groetjes Iris

http://www.eurotopshop.nl
http://www.hummeltjekado.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

5
Hangt er natuurlijk van af hoeveel je verzendt, hoe ver je daarvoor moet fietsen of autorijden en hoe lang je daarmee bezig bent, maar misschien is de Breng- en Haalservice een oplossing:

http://www.postnl.nl/zakelijk/services/ ... ngservice/

Niet goedkoop, maar als het maandabonnement vanaf € 67 je dagelijks een uur bespaart, kan het een lucratieve verademing zijn. Voor die twee tot drie euro per uur kun je iets leukers gaan doen of iets nuttigers, bijvoorbeeld aan je webshop werken. Daarnaast hoef je niet meer door weer en wind die eeuwige tocht naar een servicepunt te maken.
StoreCore.io

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

9
Ilonajoy schreef:@ Ward, weet jij toevallig ook hoe dit met pakket post geregeld is? Er staat bij dat je voor 67 euro 1 postzak per dag mag laten ophalen, maar daar past mijn pakketpost nooit allemaal in. (of ik moet kleinere doosjes gebruiken :wink: )
Pakketten kun je stapelen op een rolcontainer. Die kan zó de vrachtwagen in.

Bel voor de zekerheid de klantenservice-zakelijk van PostNL v/h TNT Post op (088) 868 68 68. Brievenbuspost en pakketpost zijn twee kanalen, dus als het veel wordt, kun je misschien beter meteen gescheiden aanleveren.
StoreCore.io

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

11
Ik heb altijd een beetje mijn twijfels bij ons servicepunt in de Primera. midden in de winkel staat zo'n grote kar waar je dan je pakketjes in moet gooien. Maar iedere klant in de winkel kan er gewoon bij. Ik kan mij zo voorstellen dat in een onbewaakt moment iemand gewoon een paar dozen kan meenemen. Ze is vaak zo geconcentreerd bezig met een klant dat ze het niet eens door heeft. Aangezien wij voor frankeren met dat geweldig gebruiksvriendelijke Mypost wil ze de pakketten niet scannen, dat gebeurt pas als het wordt opgehaald en wordt afgeleverd bij het DC van PostNL.

Samen met de pakketjes breng ik de brievenbuspost dan ook gewoon naar het Business point (daar hebben we ook gelijk onze postbus) De brievenbus die we hier op ongeveer 200 meter hebben staan is namelijk geplaatst naast een hangplek, en het is al een keer voorgekomen dat dit ding compleet vol gepist is. Zal net je bubbeltjes enveloppe met een boek bij zitten. Daar neem ik geen risico mee.

Het verzenden doen we of in een bubbeltjes enveloppe of in een brievenbusdoosje, Alleen is de laatste partij die ik heb besteld net 1 mm te hoog! en echt plat drukken lukt niet echt. Dus die 100 doosjes gebruiken we nu voor de kleine goederen die we via het koeriersbedrijf laten bezorgen.

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

13
Wouterjan schreef:Als de doos te hoog is zou ik het gewoon retouren.
Als je bedoelt retourneren naar de leverancier, dan moet je wel beseffen dat je als bedrijf helaas niet dezelfde rechten hebt als consument. Tenzij het in de algemene voorwaarden van de leverancier anders staat mag hij best een retourzending weigeren of er kosten voor in rekening brengen. De doosjes simpelweg retour zenden kan dus onverstandig zijn. Beter nemen ze eerst contact op met de leverancier om eventueel een RMA nummer aan te vragen, indien dat mogelijk is.

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

16
De doosjes terug sturen is een optie, maar bereken ik de uren, de portokosten en het gezeik mee dan ben ben ik net zoveel kwijt als de aanschafwaarde.

Zoals ik al schreef de doosjes zijn goed genoeg voor de zending met onze koerier, en die MOET aanbellen, wat ik wil een handtekening en nu weet ik zeker dat hij het niet in de brievenbus propt. (tenzij iemand een hele grote brievenbus opening heeft)

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

17
vince75 schreef:Zoals ik al schreef de doosjes zijn goed genoeg voor de zending met onze koerier, en die MOET aanbellen, wat ik wil een handtekening en nu weet ik zeker dat hij het niet in de brievenbus propt. (tenzij iemand een hele grote brievenbus opening heeft)
Elk nadeel hep z'n voordeel !

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

19
Ik heb een vraag die wel in dit topic past.
Ik heb vrij veel brievenbuspost die 51 / 52 gram blijkt te wegen. 50 gram is de grens voor 2 naar 3 postzegels. Ik heb al zoveel mogelijk bezuinigd op de grammen, maar lager dan 51 gram kom ik niet. Tot nu toe is (volgens mij) alles goed gegaan.

Hoe streng is postnl voor wat betreft het hanteren van de grens? Weet iemand wat de marge is?

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

22
Jaap1 schreef:Wat denk je zelf?

Nee, dat wil ik uiteraard niet, en daarom vraag ik er juist expliciet naar.

Het gaat wel om een toename van 50% van de portokosten, dus de moeite waard om hier goed over na te denken.
Ja zijn ze steng in.

En stel dat ze maar 10% ontdekken. Krijgt dus 10% van je klanten strafporto. Die klanten ben je dus sowieso kwijt. Plus het risico op slechte reclame.

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

25
Je hebt je punt nu wel gemaakt. Jij zou het niet doen, jij raadt het af, merci.

Ik verwacht niet dat postnl die marges bekend gaat maken. Maar er zullen ongetwijfeld ondernemers zijn die door ervaring weten waar die grens ligt. Langs de afgrond groeien de mooiste bloemen.

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

26
Jaap1 schreef:Ik heb een vraag die wel in dit topic past.
Ik heb vrij veel brievenbuspost die 51 / 52 gram blijkt te wegen. 50 gram is de grens voor 2 naar 3 postzegels. Ik heb al zoveel mogelijk bezuinigd op de grammen, maar lager dan 51 gram kom ik niet. Tot nu toe is (volgens mij) alles goed gegaan.

Hoe streng is postnl voor wat betreft het hanteren van de grens? Weet iemand wat de marge is?
Ik zou het risico niet nemen.

Zodra je minimaal 15 euro verzendkosten hebt per dag, dan kan je met Port Betaald Gemengd versturen. Daar kan je veel mee besparen als je net boven de 50 gram zit.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

27
Jeroen__ schreef:Zodra je minimaal 15 euro verzendkosten hebt per dag, dan kan je met Port Betaald Gemengd versturen. Daar kan je veel mee besparen als je net boven de 50 gram zit.
Dit werkt niet altijd in je voordeel. Bij ons heb ik een week lang een berekening gemaakt wat de besparing dan wel de extra kosten zouden zijn. Ik kwam eigenlijk altijd hoger uit. Het punt is dat de zware pakketten meedelen over de kleinere pakketten waardoor het gemiddelde gewicht soms boven de grens uitkomt waar je juist onder wilt blijven.

Dit kan best bij iemand anders beter uitwerken, maar bij ons dus niet. Je kan natuurlijk de grotere pakketten apart gaan frankeren, maar dat wegen, uitzoeken en sorteren kost te veel tijd in verhouding tot de besparing die je ermee bereikt. Nu gebruiken we al een paar maanden een frankeermachine waar je altijd al 9% korting krijgt op je frankeerkosten.

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

28
Rudy schreef:
Jeroen__ schreef:Zodra je minimaal 15 euro verzendkosten hebt per dag, dan kan je met Port Betaald Gemengd versturen. Daar kan je veel mee besparen als je net boven de 50 gram zit.
Dit werkt niet altijd in je voordeel. Bij ons heb ik een week lang een berekening gemaakt wat de besparing dan wel de extra kosten zouden zijn. Ik kwam eigenlijk altijd hoger uit. Het punt is dat de zware pakketten meedelen over de kleinere pakketten waardoor het gemiddelde gewicht soms boven de grens uitkomt waar je juist onder wilt blijven.

Dit kan best bij iemand anders beter uitwerken, maar bij ons dus niet. Je kan natuurlijk de grotere pakketten apart gaan frankeren, maar dat wegen, uitzoeken en sorteren kost te veel tijd in verhouding tot de besparing die je ermee bereikt. Nu gebruiken we al een paar maanden een frankeermachine waar je altijd al 9% korting krijgt op je frankeerkosten.
Het is inderdaad afhankelijk van de variatie in de gewichten. Als ik met Port Betaald Gemengd verstuur (meestal op maandag), dan doe ik vaak een klein deel nog met postzegels.

Ik kan nu redelijk goed inschatten of het een voordeel oplevert, zonder te wegen en te rekenen. Meestal weeg ik het nog wel om de besparing te kunnen maximaliseren, maar zodra ik daar geen tijd meer voor heb dan ga ik dat niet meer doen. De besparing is meestal 10 tot 20%, terwijl de kosten veel lager zijn dan de kosten van een frankeermachine. Ook kost het frankeren minder tijd als je niet weegt en rekent. Het nadeel is wel dat Port Betaald Gemengd pas echt gunstig is bij een groter aantal stuks. Ik gebruik het nu bijna alleen maar op maandag.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

29
Wie zet geen retouradres op een brievenbusenvelop die hij/zij verstuurd naar een klant?
En indien je dit wel doet, waarom wel?

Momenteel doen wij dat niet. Maar om het zekere voor het onzekere te nemen lijkt het ons evt toch handig om ook een etiketsticker op de achterkant van de envelop te plakken voor het retouradres.
Suggesties/ervaringen?