Uit dienst...VAR verklaring?

1
Ik ben sinds 2 weken uit dienst bij het bedrijf waar ik werkte.
Mijn inkomsten komen nu dus alleen van de webshop.

Moet ik nu een VAR verklaring invullen?? Ik heb gekeken op de site van de belastingdienst maar (zal wel weer aan mij liggen hoor) ik kan er weinig over vinden.

Re: Uit dienst...VAR verklaring?

2
Een VAR verklaring is voor freelancers (zzper) welke bij een onderneming tijdelijk gaan werken. :)
Die heb je niet nodig voor je eigen webwinkel en onderneming drift.

Als jij een freelancer in dienst wilt nemen (inhuren) voor laten we zeggen 6 maanden, dan dien je wel een VAR verklaring aan hun te vragen. Is vooral veel voorkomend in de media wereld.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Uit dienst...VAR verklaring?

5
Een Verklaring Arbeids Relatie is alleen van belang als je voor langere tijd als zelfstandige gaat werken voor 1 opdrachtgever.

Verder geef je als ondernemer maandelijks of per kwartaal een belastingaangifte af aan de belastingdienst. Daarin vermeld je onder andere hoeveel kosten en winst je gemaakt hebt, en dus hoeveel je verdient hebt. Aan de hand daarvan draag je onder andere Inkomsten Belasting (IB) af. Zodoende weet de belastingdienst hoeveel je verdient.

Je krijgt vanzelf brieven van de Belastingdienst als je je ingeschreven hebt bij de Kamer Van Koophandel (KVK).