Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Leonard H
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 juli 2010

Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

06 juli 2011

Iemand wel eens meegemaakt dat een pakket aangetekend wordt geleverd, maar de klant ontkend iets ontvangen te hebben?

Toevallig vorige week gehad met GLS dat er een pakket was geleverd en afgetekend, en klant zei niets te hebben. Nu ging dat om 90 euro dus die heb ik terugbetaald aan hem. Maar vandaag heb ik hetzelfde aan de hand met een zending van € 429,-!!

Wederom iemand aan de lijn die zegt niets te hebben, chauffeur van GLS zegt wel bij het juiste adres geleverd te hebben, en heeft een handtekening.
 
moncherry
Berichten: 245
Lid geworden op: 22 februari 2011
Locatie: veghel
Contacteer:

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

06 juli 2011

Te gek voor woorden dit!!! :(

Hoe meer mensen hier lucht van krijgen, hoe meer dit gaat voorkomen let op mijn woorden!
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2288
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

06 juli 2011

Heb je de handtekening opgevraagd en aan de klant laten zien? In dit soort zaken is iets meer tijdsinvestering helemaal niet verkeerd. Even een telefoontje met de klant, Googlen naar het adres en iets meer onderzoek lijkt me vanzelfsprekend.

En.... Iemand op dat adres mag toch echt dat artikel retoursturen.
 
Leonard H
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 juli 2010

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

06 juli 2011

Ja ik heb het idee ook dat dit steeds meer gaat gebeuren.

Nu heb ik laatste keer zelf met de chauffeur gesproken en die gaf aan dat er een jonge vrouw opendeed, tekende met de juiste naam, en toen de chauffeur de dag erna 'verhaal ging halen' was er alleen een man aanwezig en zei dat ie de enige was die daar woont.

Als ze dat trucje nou bij 100 webwinkels doen dan is dat toch een lucratieve business.
Advertentie

Word een e-commerce entrepeneur met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop). Dé aanbieder van professionele webshops voor het MKB. Bij deze SaaS-software hoef je nooit te betalen voor updates. Ook het inhuren van dure programmeurs is niet nodig. Toch voelt elke webshop als maatwerk. Kies uit aanpasbare responsive templates en meer dan 150 koppelingen. Sluit je aan bij meer dan 10.000 ondernemers. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

 
Leonard H
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 juli 2010

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

06 juli 2011

@ dirkjan

Ik heb een handtekening hier voor me liggen, naam van de ontvanger, tijdstip etc etc...

Adres heb ik al gegoogled, niets bijzonders. Klant ook al gesproken en gaf aan not amused te zijn, en zijn spullen alsnog verwacht.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3059
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

06 juli 2011

En wat vond die klant van zijn handtekening die jij daar hebt liggen?
 
moncherry
Berichten: 245
Lid geworden op: 22 februari 2011
Locatie: veghel
Contacteer:

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

06 juli 2011

yep precies net weer een e-mail gekregen..
Beste,

Ik heb 1 juli bij jullie een haarband en oorbellen besteld. Deze ook meteen betaald met Ideal (zie onderstaande email)
de order zou dan meteen verzonden moeten zijn maar ik heb nog steeds niks binnen. Heeft u enig idee wanneer ik de zending kan verwachten??

Met vriendelijke groet,

Ik maak altijd een foto van mijn te verzenden poststukken incl datum op de adres sticker.

Het bedraagt een verzending van 6.91, en die ga je niet aangetekend verzenden...
Maar ja als je leest dat zelfs aangetekend niet aankomt waar blijf je dan als webwinkelier???

Volgens mij gaat het op het moment als een lopend vuurtje, dat als je als klant volhoud dat het niet aangekomen is je recht hebt op je geld terug en dat je dus gratis kunt winkelen op internet.
want ik kan zeggen, ik had het voor die datum nodig, ik wil geen nieuwe zending ik wil mijn geld terug! of je krijgt een tweede zending en zet dit op marktplaats..of geeft het inderdaad iemand kado..

Maar ja klant kan ook onschuldig zijn als het de postbode betreft die het poststuk niet afgeeft.

Als webwinkelier ben je in ieder geval de dupe van deze praktijken..het moet niet kunnen!!
Er moet een centraal meldpunt komen(zwarte lijst) verzender, postbodes, ontvangst adressen..
ook al is de klant onschuldig, okey je vergoed de verzending, maar het voorval wordt wel aangemeld...zodat het in een systeem staat...totdat het systeem natuurlijk over1komsten gaat ontdekken..over verzender,postbode,ontvanger
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

06 juli 2011

Als het op dat adres is aangenomen door een vrouw en er alleen een man woont, de klant adviseren aangifte van inbraak en diefstal te doen. En je medewerking aan het onderzoek toe te zeggen.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2288
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

06 juli 2011

En even controleren of er inderdaad alleen een man woont. Er zijn verschillende manieren om te zien of er een of meerdere personen op een adres wonen.
 
Leonard H
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 juli 2010

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

06 juli 2011

Zojuist kreeg ik een telefoontje van de zorginstelling naast de klant dat het daar bezorgd is. In dit geval is de chauffeur van GLS dus een oet(...) en was de klant dus eerlijk.

Dit geeft maar aan dat dit soort zaken erg moeilijk zijn.

Neemt nog steeds niet weg dat ik al enkele keren hetzelfde heb meegemaakt en zeker weet dat de klant de boel belazerde.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

06 juli 2011

Ja ik heb het idee ook dat dit steeds meer gaat gebeuren.

Nu heb ik laatste keer zelf met de chauffeur gesproken en die gaf aan dat er een jonge vrouw opendeed, tekende met de juiste naam, en toen de chauffeur de dag erna 'verhaal ging halen' was er alleen een man aanwezig en zei dat ie de enige was die daar woont.

Als ze dat trucje nou bij 100 webwinkels doen dan is dat toch een lucratieve business.
Hier lopen bij mij alle incasso,s op vast.
Bij mij mogen ze namelijk na ontvangst betalen (doe ik al 6 jaar)
Deze truc gebeurd steeds vaker en je doet er niks aan.
 
samantha
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 juni 2011

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

07 juli 2011

Hallo,

ik heb het bij mijn eigen klanten nog niet meegemaakt gelukkig....
Zelf wel spullen van een leverancier van me die het verzond per TNT. Postbode gaf aan dat het ontvangen was met hantekening en naam..
Heg gelijk contact met TNT ingesteld en zij hebben onderzoek ingesteld en de beterffende bezorger erop angesproken..
Dag later lag mijn pakket bij het afhaalpunt van TNT..

Je ziet dus dat er altijd mensen zijn die de boel willen belazeren
 
frafra
Berichten: 1077
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

07 juli 2011

Ik maak het ook wel eens mee maar dan bel ik UPS en dan gaat de betreffende chauffeur op onderzoek uit. Binnen 24 uur krijg je dan een update.

Vaak is het bij de buren bezorgd en wordt dat netjes aangegeven en wordt het netjes opgelost. Ik heb dan ook nog nooit, in 8 jaar tijd, iets opnieuw hoeven te verzenden. Misschien betaal je iets meer bij UPS, maar ze leveren (uiteindelijk) wel altijd kwaliteit.
 
samantha
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 juni 2011

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

08 juli 2011

Bij mij was op de verzendlijst getekend met "jan" ......
ik ken helemaal geen jan en zo heet de chauffeur ook niet. Ik denk dat de chauffeur de bedoeling had het zelf te houden..
In ieder geval heeft TNT passende maatregelen getroffen tegen de chauffeur
 
opabert
Berichten: 277
Lid geworden op: 03 maart 2011

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

23 oktober 2011

Inderdaad ook vaker in 2011
lijkt op een nieuwe trend.
Meeste gevallen de fout van de chauffeur,
aantal andere gevallen was het kwade opzet.

Wat de kleinkinders doen,
kopie legitimatie vragen waar de handtekening op staat.
Handtekening vergelijken met die op legitimatie.
( dit stadium geen handtekening naar de klant sturen )

Komen beide handtekeningen overeen,
pech vd klant want dan is het pakket bezorgt.
Nu pas de beide handtekeningen naar de klant sturen.

Komt handtekening niet overeen,
direct klagen bij vervoerder.
Klant informeren.

wat zal ik schrijven over TNT.
We hebben nog steeds de 2200,00 niet terug
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
 
condooms
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 januari 2012
Locatie: België
Contacteer:

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

09 januari 2012

Betalen na ontvangst is een service die veel webshops graag willen aanbieden. Maar het zijn enkele frauduleuze klanten die voor sommige webshops het gewoon niet mogelijk maken om te betalen na ontvangst.
Het erge is dat het altijd dezelfde klanten zijn die niet betalen en vele trukjes hebben om als ze al betaald hebben alsnog hun geld terug te eisen.
Dit kan veel beginnende webshops gewoon kapot maken en doen stoppen.

Bestaat er eigenlijk een zwarte lijst om zulke mensen op adres te identificeren voor je er zaken mee doet? Of is dat inbreuk in de privacy?
 
Wouterjan
Berichten: 596
Lid geworden op: 10 juni 2011
Contacteer:

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

09 januari 2012

Betalen na ontvangst is een service die veel webshops graag willen aanbieden. Maar het zijn enkele frauduleuze klanten die voor sommige webshops het gewoon niet mogelijk maken om te betalen na ontvangst.
Het erge is dat het altijd dezelfde klanten zijn die niet betalen en vele trukjes hebben om als ze al betaald hebben alsnog hun geld terug te eisen.
Dit kan veel beginnende webshops gewoon kapot maken en doen stoppen.

Bestaat er eigenlijk een zwarte lijst om zulke mensen op adres te identificeren voor je er zaken mee doet? Of is dat inbreuk in de privacy?
Let even op de datum van de topic's waarom je reageert. De laatste reactie van dit topic is uit Oktober. En dan heeft het niet zoveel zin om daar nog op te reageren.
 
condooms
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 januari 2012
Locatie: België
Contacteer:

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

10 januari 2012

Mijn excuses Wouterjan om te reageren op een relatief verouderd topic van ongeveer 3 maand geleden, maar dit lag me net iets te nauw aan het hart aangezien ik een tijdje geleden zelf slachtoffer ben geworden van zulke praktijken en hierdoor mijn vorige webshop volledig heb moeten sluiten.
Ik bood betaling na ontvangst aan, maar er waren heel wat mensen die achteraf niet wilden betalen ook al had ik van hen een handtekening ontvangen. Op den duur zou ik meer rechtzaken gehad hebben om aan mijn geld te komen dan dat ik tijd had om aan mijn webwinkel te werken.

Dit is ook de reden waarom ik mij afvroeg als er eigenlijk zo een zwarte lijst bestaat van fraudeurs zodat ik dat in de toekomst niet meer kan tegenkomen.
Ik ben niet meer snel geneigd om te laten betalen na ontvangst, teveel problemen mee gehad.
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

10 januari 2012

Je kan ook best dit topic nog gebruiken lijkt mij. :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Wel aangetekend geleverd, klant zegt niets ontvangen

10 januari 2012

Mijn excuses Wouterjan om te reageren op een relatief verouderd topic van ongeveer 3 maand geleden, maar dit lag me net iets te nauw aan het hart aangezien ik een tijdje geleden zelf slachtoffer ben geworden van zulke praktijken en hierdoor mijn vorige webshop volledig heb moeten sluiten.
Ik bood betaling na ontvangst aan, maar er waren heel wat mensen die achteraf niet wilden betalen ook al had ik van hen een handtekening ontvangen. Op den duur zou ik meer rechtzaken gehad hebben om aan mijn geld te komen dan dat ik tijd had om aan mijn webwinkel te werken.

Dit is ook de reden waarom ik mij afvroeg als er eigenlijk zo een zwarte lijst bestaat van fraudeurs zodat ik dat in de toekomst niet meer kan tegenkomen.
Ik ben niet meer snel geneigd om te laten betalen na ontvangst, teveel problemen mee gehad.
Je had de schade toch kunnen beperken door achteraf betalen niet meer te geven als betaalmethode of dit door een externe partij laten doen?
Had je naar mijn mening een faillissement bespaard.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht