Google Adwords & natuurlijke positie in google

1
Heren en Dames,

Ik heb een vraagje. Ik wil net zoals iedereen hier zo hoog mogelijk in google belanden op de keywords waarvan ik (en google) dat ze voor mij belangrijk zijn. Daar richt ik mijn site op in en natuurlijk doe ik nog veel meer SEO werk. Ik vroeg mij eigenlijk af of het helpt voor mijn natuurlijke positie in google als ik advertentie ruimte koop bij google. Of doet google dat niet omdat ze zich dan op den duur in de vingers snijden?

Al vast bedankt voor jullie reactie,

Gr,

Peter
http://www.cowgirlboots.nl
Betaalbare Cowboy Laarzen

Re: Google Adwords & natuurlijke positie in google

2
Het beste antwoord volgens Google is: "SEA heeft theoretisch geen positieve of negatieve invloed op de organische resultaten."

http://www.google.com/support/forum/p/a ... 4a29&hl=nl

Wel kun je daarbij aantekenen dat er vaak een logische correlatie is. Naarmate er meer en beter (gerichter) op combinaties van trefwoorden wordt geadverteerd, zal er vaker op advertenties worden geklikt en dus minder op organische zoekresultaten.

Op zich logisch: bij tien ijzersterke advertenties is de kans dat er op een advertentie wordt geklikt veel groter dan bij twee slechte. Daarmee heb je het dus, als AdWords-adverteerder, deels zelf in de hand.
StoreCore.io

Re: Google Adwords & natuurlijke positie in google

3
Hallo Peter,

ik koop zelf altijd adwords bonnen op mp en zo sta ik sinds ik mijn webshop heb, erg hoog op google. Ik weet zelf niet of het veel omzet genereerd maar ik moet in eerste instantie toch naamsbekendheid krijgen.

Succes met je winkel! Het ziet er erg mooi uit


Samantha
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Google Adwords & natuurlijke positie in google

5
samantha schreef:Hallo Peter,

ik koop zelf altijd adwords bonnen op mp en zo sta ik sinds ik mijn webshop heb, erg hoog op google. Ik weet zelf niet of het veel omzet genereerd maar ik moet in eerste instantie toch naamsbekendheid krijgen.

Succes met je winkel! Het ziet er erg mooi uit

Samantha
Hallo Samantha, wat bedoel je met 'mp' ?

Re: Google Adwords & natuurlijke positie in google

13
In onderstaand Youtube filmpje geeft Matt Cutts van Google aan dat, het runnen van Adsense op je website geen effect heeft op de organische results in de zoekmachines. Kijk een paar meer van deze filmpjes en je komt een hele hoop te weten over SEO. In een ander filmpje, die ik zo snel niet kon vinden wordt uitgelegd dat ook Adwords, geen effect heeft op je organische ranking.

http://www.youtube.com/user/GoogleWebma ... 62Zrb5gFUU
Vertaalbureau Easy Translation

Re: Google Adwords & natuurlijke positie in google

15
Ward schreef:
Google Inside AdWords schreef:Feit: Google AdWords is onafhankelijk van de gratis zoekresultaten van Google en vice versa. Of u nu meer of minder uitgeeft aan advertenties is dan ook van geen enkele positieve of negatieve invloed op uw positie op de pagina's met gratis zoekresultaten van Google.
Fabels over AdWords - Deel 1:
http://adwords-nl.blogspot.com/2010/05/ ... -over.html
Leuk (ook deel 2 en 3) maar daar staat niet wat het extra verkeer vanaf Adwords doet bij een startup. Wordt dat ook gefilterd? Als je een site start en er gebeurd niets de eerste maanden dan vergeet het maar.

En hoe is de verhouding Analytics vs SEO. Webmastertools meet de CTR organisch maar Analytics ook, is dit ook gefilterd (Adwords?)

De crawl is appart van adwords maar ik wil weten wat er met de gegevens gebeurd als je veel bezoekers trekt met adwords. Zijn die bezoekers ook Fabels? of worden die serieus genomen...

Kijkt Google ook naar Analytics mbt tot SEO?

Dit Blog kijkt niet verder hopelijk wij wel....

Re: Google Adwords & natuurlijke positie in google

16
Retired Member schreef:En hoe is de verhouding Analytics vs SEO. Webmastertools meet de CTR organisch maar Analytics ook, is dit ook gefilterd (Adwords?) [...] Dit Blog kijkt niet verder hopelijk wij wel....
Vergelijk de "statistieken" van Google met je echte sitestatistieken en je hebt het antwoord. Lijkt mij sowieso nooit verstandig om degene die je betaalt voor het een of ander, meteen ook maar te laten vertellen hoe geweldig effectief het allemaal wel niet is. En dat geldt niet alleen voor adverteren, uiteraard.

Re: Google Adwords & natuurlijke positie in google

17
Ward, er is maar 1 statistiek en dat is marge..

Nogmaals ik vraag om mee te denken en we hebben het allemaal over SEO en Google, Praten we over SEO dan hebben we het over Google. Ik wil weten wat de waarde is van die 200+ factoren van SEO en hoe die beïnvloed worden. In dit Topic is de vraag is er een relevantie met Adwords. Even gaan gooien met dit zei google lijkt me niet de oplossing :-)

Ervaringen daar worden we wijzer van niet weetjes van Google.

Mijn ervaring is dat een startup beter scoort met een flinke Adwords Campagne, Simpel omdat er dan wat gebeurd op die site (en dat meet Analytics)

Heeft dit invloed wat Analytics meet. Wat denken Jullie? Zoja dan heeft Adwords ook invloed op SEO....

Re: Google Adwords & natuurlijke positie in google

18
Retired Member schreef:Ward, er is maar 1 statistiek en dat is marge.
Ik ben het niet met je oneens hoor, maar Google Analytics ontneemt je nogal eens het zicht op wat er werkelijk gebeurt door bezoekers en bezoeken bijeen te vegen op verschillende zandhopen (allerlei percentages) en ze als zand door zandlopers te laten lopen (de trechters). Dan liever je eigen verkoopstatistieken relateren aan je eigen sitestatistieken, zodat je echt per klant en per transactie ziet wat er gebeurt. Daarmee kun je dan aansluitend allerlei clusters van verschillende doelgroepen en product/markt-combinaties vormen en dát is marketinginformatie waarmee je echt wat kunt.
Retired Member schreef:Ervaringen daar worden we wijzer van niet weetjes van Google.
Okay, een paar dingen die mij opvallen:

• Een AdWords-campagne leidt vaak niet alleen tot méér verkeer (goed), maar verandert soms ook de aard van het verkeer (niet altijd goed). Zo had ik eens een campagne die tot drie keer zoveel bezoekers leidde, alleen bestelden ze minder vaak (conversie daalde), bekeken ze minder webpagina's (bezoekdiepte daalde) en bleven ze minder lang rondhangen (bezoekduur daalde).

• Ik heb één specifieke AdWords-advertentie waarbij de klikken op autonome zoekresultaten duidelijk omgekeerd evenredig zijn aan de klikken op advertentie. Het maakt Google-gebruikers kennelijk vaak niet uit waarop ze nu precies klikken. Als ik deze advertentie aanzet, daalt het aantal klikken op de autonome zoekresultaten. Zet ik de advertentie uit, dan beweegt het aantal klikken op de autonome zoekresultaten omgekeerd ook weer mooi omhoog. Ik heb dat over een periode van meer dan een jaar gedaan en het patroon blijkt zich te herhalen.

• Je kunt de autonome groei moeilijk los koppelen van de extra groei die een AdWords-campagne oplevert. Onlangs heb ik een andere AdWords-campagne tijdelijk gepauzeerd, maar de landingspagina blijft desondanks leuk doorgroeien. Misschien was de groei mét AdWords-campagne inderdaad hoger geweest, maar dat is koffiedik kijken.
StoreCore.io

Re: Google Adwords & natuurlijke positie in google

19
Dank je daar worden we wijzer van.

Mijn ervaring is dat als je een nieuwe site (webwinkel) hebt en je zet daar een relevante Adwords campagne op dan komt deze site veel sneller in de organische resultaten omhoog. Waarom dat is de vraag.

Natuurlijk als je een CPC campagne bouwt dan moet de site ook relevant zijn en is dat dus ook goed voor de SEO crawl.

Wat ik vaak hoor dat is dat Adwords te duur is, men stort 5 euro met een bon van 75 euro en dan wil men meteen scoren.

Bij een nieuwe site heb je ook de zogenaamde sandbox. Gebeurd er niets de eerste ... maanden dan verdwijnt de site in het Google archief. Een beetje linkbuilden en wat dan ook zal dit niet opvangen. Tenzij je een unieke niche hebt die de trend is.

Daar gaat het volgens mij vaak mis bij nieuwe webwinkels. Men is meteen op conversie en ROI gericht. Men moet ook hier meer gaan denken in langere termijn. Mond op mond. De eerste conversie kost geld en wellicht de volgende 100 ook maar dan heb je wel 101 man die je gaan roepen. Is je site daarop ingericht dan ga je het winnen. Daar is natuurlijk wel budget voor nodig.

Gaan die 101 man je roepen dan heb je weer beweging in je site en dat vind Google erg leuk. Dat is volgens mij de beste SEO. Hoe je daarna CPC gebruikt is afhankelijk van je doelstelling. Wil je snel de grootste worden of in de tuin zitten en.... :)