Affiliatie sites is vervuiling

1
Ik kom er net achter wat de invloed van affiliatie sites is op de relevantie van je zoek opdrachten.

In mijn geval ging ik op longtail zoeken op vakanties. Werkelijk alleen maar affiliatie sites die je terug linken naar de grote aanbieders. Niet een maar de eerste 2 pagina's op google.

Zelfs op shorttail is de eerste in Adwords een affiliatie!

Dit lijkt me niet de bedoeling van het hele verhaal.

Waardeloos van Google die juist aan relevantie werkt.

Ik ben nu een uur bezig en kom steeds op dezelfde sites terecht waar ik niet kan zoeken wat ik wil.

Ondertussen is google 30 euri rijker en heb ik in totaal 5 aanbieders gezien :D

Fijn dat affiliatie systeem :roll:

Re: Affiliatie sites is vervuiling

2
Dat is niet zo zeer de affiliate sites in het algemeen, maar meer de reisbranche in het specifiek. Van al het geld wat online omgaat gaat verreweg het grootste gedeelte om in reizen. Daar komt bij dat zo'n beetje elk verdienmodel van een reisbureau of touroperator gebaseerd is op een commissiepercentage ..net als affiliate sites.

Niet zo vreemd dus dat je overal dat soort sites tegen komt als je een reis of vakantie zoekt.

Re: Affiliatie sites is vervuiling

3
Wouter Hol schreef:Dat is niet zo zeer de affiliate sites in het algemeen, maar meer de reisbranche in het specifiek. Van al het geld wat online omgaat gaat verreweg het grootste gedeelte om in reizen. Daar komt bij dat zo'n beetje elk verdienmodel van een reisbureau of touroperator gebaseerd is op een commissiepercentage ..net als affiliate sites.

Niet zo vreemd dus dat je overal dat soort sites tegen komt als je een reis of vakantie zoekt.

Dat klopt maar een reisbureau zoekt voor je en een affiliatie wijst je terug naar de bron. Google is dus voor ons in dit verhaal niet geschikt. Er is geen relevantie meer. Affiliatie is wel slim maar niet consumentvriendelijk. Ze "vangen" je op long tail en sturen je terug naar short tail!

Jammer.

Beetje iri zelfs die de aanbieder geen goed doet!