Op zoek naar een maatwerk kinderkleding leverancier

1
Hallo allemaal!

Eindelijk mijn eerste post hier, alhoewel ik hier wel dagelijks kom om de nodige informatie te vergaren. Wel jammer dat het dan meteen een verzoek moet zijn... ;-)

Namens mijn vrouw ben ik op zoek naar een mogelijkheid om kinderkleding te laten maken, met name jurkjes. We hebben een jurkje van een bestaand 'merk', die we zelf als 'template' zien (het patroon) voor ons uiteindelijke product.

Natuurlijk willen we de kosten zo laag mogelijk houden, dus waarschijnlijk zal ik mijn heil moeten zoeken in het (verre) buitenland. Het zal (in de beginfase) niet om heel grote aantallen gaan. Enige verkoopkanaal van deze producten zal (op dit moment) de maatwerk webshop zijn (ben zelf developer).

Wie heeft er tips of adressen voor me waar ik dergelijke producten (betrouwbaar!) kan laten maken?
Alvast bedankt!

Grt,
Vincent

Re: Op zoek naar een maatwerk kinderkleding leverancier

2
verhv schreef:We hebben een jurkje van een bestaand 'merk', die we zelf als 'template' zien (het patroon) voor ons uiteindelijke product.

Natuurlijk willen we de kosten zo laag mogelijk houden, dus waarschijnlijk zal ik mijn heil moeten zoeken in het (verre) buitenland.
Geef er dan wel met ruime 'artistieke vrijheid' een geheel eigen 'interpretatie' aan, want als je model en/of print van merkkleding klakkeloos laat kopiëren in China of Thailand, overtreed je meerdere wetten en zijn vooral de juridische kosten niet meer te overzien.

Re: Op zoek naar een maatwerk kinderkleding leverancier

4
verhv schreef:I know, vandaar dat ik aangaf dat het me meer gaat om het model/patroon...
Een uniek model namaken kan niet zomaar, een herkenbaar patroon overnemen ook niet.

Lastig bij dit soort zaken is altijd waar de grens precies ligt. Zijn er voldoende verschillen of lijkt jouw product voor de leek toch te veel op dat van een bekend merk? Dat je zelf als kenner zo tien of twintig verschillen kunt aanwijzen, is minder relevant. Daarom eindigt dit soort zaken verhoudingsgewijs vaak voor de rechter. Partijen zijn het oneens en dan moet de rechter maar een eindoordeel vellen.

Een grote fabriek kan zo'n investering in duidelijkheid wel opbrengen, een beginnende webwinkelier meestal niet.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Op zoek naar een maatwerk kinderkleding leverancier

5
Het gaat hier niet echt om een 'uniek' design, maar het wel een design dat ons aanspreekt. Vandaar dat we dit als basis willen laten gelden. We zullen inderdaad op veel punten wijzigingen doorvoeren of concessies moeten doen, maar dat is ook juist wat we willen...

Re: Op zoek naar een maatwerk kinderkleding leverancier

6
Hoi Vincent,

zo'n vaart met copy right ed zal het heus niet lopen.de meeste kledingmerken hebben een basispatroon en werken van daaruit en de basis is toch vaak hetzelfde.
ik woon zelf in marokko en heb hier een naaiatelier,we werken vooral voor nederlandse en belgische opdrachtgevers.
Ik denk dat ik je wel kan helpen met het produceren van jurkjes.wanneer je nog interesse hebt stuur maar even een mailtje naar noera1@gmail.com dan geef ik je meer informatie.
groetjes sandra

Re: Op zoek naar een maatwerk kinderkleding leverancier

7
Hallo,

Wellicht een late reactie maar ik lees zojuist uw post. Wij hebben nauwe contacten met een atelier in Marokko en zijn tevens als 'Nederlanders' naar Marokko geemigreerd en kunnen dus met onze neus op de productie zitten. De atelier waarmee wij samenwerken staat bekend om zijn om nauwkeurigheid op de detail. Graag willen wij de opdracht verder met u bespreken en kunnen uw de portfolio laten zien.

Hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Tiyaarah

tiyaarah@hotmail.com