welke betaalmogelijkheden voorzien

1
Hallo,

Ik ben momenteel volop bezig met het vormgeven van mijn webshop (verkoop van dierenvoeding). Ik ben een Belg, woon in België maar ga mij in de eerste plaats richten tot de Nederlandse markt.

Nu heb ik volgende betaalmogelijkheden reeds voorzien op mijn webshop:
- Paypal
- Visa/ Mastercard
- Multisafepay (= betaalplatform voor oa iDEAL, visa, bancontact/ mister cash, direct ebanking, giropay, enz...)
- banktransactie/ online banking (is gekoppeld aan een Belgische betaalrekening).

Ik twijfel nu of ik ook een NL betaalrekening zou openen. Is de Nederlandse klant eerder geneigd om te betalen met bv Paypal/ Visa/ iDEAL, of toch eerder via overschrijving?

Bedankt alvast voor de tips!

Re: welke betaalmogelijkheden voorzien

2
iDeal is verreweg de meest gebruikte methode van betaling.

Paypal is ook populair, en daarna komen de credit cards. Handmatige overboeking komt maar sporadisch voor. iDeal is veel praktischer en sneller dan een handmatige overboeking.

Re: welke betaalmogelijkheden voorzien

4
Wat is eigenlijk het verschil tussen overboeking en acceptgiro, dat is toch hetzelfde???
In België gebruiken we andere benaming voor.

@ poema, de NL klant kan toch gewoon storten op een Belgische rekening.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: welke betaalmogelijkheden voorzien

5
@ poema, de NL klant kan toch gewoon storten op een Belgische rekening.[/quote]

Ja, dat is wel zo, maar het blijft een Belgische bankrekening en volgens mij gaat er iets meer tijd overheen, vooraleer het bedrag effectief op de rekening staat (1-2 dagen langer?).
Ik wil niet dat de NL klant hierop afhaakt :) .

Re: welke betaalmogelijkheden voorzien

6
veke schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen overboeking en acceptgiro, dat is toch hetzelfde???
In België gebruiken we andere benaming voor.

@ poema, de NL klant kan toch gewoon storten op een Belgische rekening.
Bij een acceptgiro krijg je een acceptgiro thuisgestuurd, waar alle betaal gegevens al op staan ingevuld.
Afbeelding


Bij een overboeking moet je zelf alles regelen.
http://ecompro.nl/
http://ecomblog.nl/

Re: welke betaalmogelijkheden voorzien

7
veke schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen overboeking en acceptgiro, dat is toch hetzelfde???
In België gebruiken we andere benaming voor.
Bij een acceptgiro hoef je alleen je eigen rekeningnummer in te vullen (als het niet al is ingevuld) en je handtekening te zetten. Gegevens zoals bedrag en naam/adres van de begunstigde zijn voorgedrukt. Bij een bankoverschrijving moet je er wel even voor gaan zitten om bedrag en ontvanger zelf in te voeren. Inmiddels kun je ook elektronische acceptgiro's verzenden:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Acceptgiro
veke schreef:@ poema, de NL klant kan toch gewoon storten op een Belgische rekening.
Ja, maar interbancaire transacties tussen Nederland en België (en bijvoorbeeld ook Duitsland) laten soms drie of vier dagen op zich wachten. Nederlanders laten betalen op een Nederlandse bankrekening is sneller.
StoreCore.io