Re: 06 nummer

31
Ik heb zelf ook geen probleem met mobiele nummers op een webshop.

Nu spreekt het wel voor zich dat bol.com geen 06 nummer op hun website zet. Maar voor webshops die kleinschalig zijn is een 06 nummer toch helemaal geen probleem.

Als jij op http://www.taartbakken.nl (geen idee of die bestaat) kijkt heb ik geen probleem met een 06 nummer, ik geloof niet dat daar een bedrijf achter zit met 10 man of meer.

En dat is toch ook helemaal geen probleem wat voor nummer het is. Het gaat immers om de service die er door de telefoon verleent wordt. Als jij na 5 uur nog bereikbaar bent op je 06 nummer voor klanten maar die andere shop is niet bereikbaar op het 0900 nummer dan prijzen klanten dit toch alleen maar.

Re: 06 nummer

32
Dus de meeste mensen argwanen waarschijnlijk een 06 nummer op een site. En ondertussen maakt het helemaal niks uit. Want een oplichter kan net zo goed gebruik maken van de vaste nummer naar mobiel service.

Re: 06 nummer

33
Tink schreef:Dus de meeste mensen argwanen waarschijnlijk een 06 nummer op een site. En ondertussen maakt het helemaal niks uit. Want een oplichter kan net zo goed gebruik maken van de vaste nummer naar mobiel service.
Het sluit oplichting niet uit, maar een vast nummer biedt wel veel meer vastigheid. Achter een 06-nummer kan een prepaid toestel schuilgaan dat een oplichter anoniem op de kop heeft getikt in een supermarkt. Een vaste lijn eindigt echter op een vast adres. Er zijn om die reden zelfs CA's die alleen een SSL-certificaat verstrekken als je een vast telefoonnummer hebt.

Los daarvan is er nog een praktische overweging. In situaties waarin ik zowel vast telefoonummer als mobiel telefoonnummer noem, wordt het vaste nummer véél vaker gebeld. Daaruit kun je afleiden dat bezoekers en klanten veel meer waarde hechten aan een vast nummer: ze verkiezen het namelijk zelf.
StoreCore.io

Re: 06 nummer

34
Daaruit kun je afleiden dat bezoekers en klanten veel meer waarde hechten aan een vast nummer: ze verkiezen het namelijk zelf.
Beetje kort door de bocht. Als ik met een vaste telefoon wil bellen en er zijn twee mogelijkheden kies ik ook voor de vaste lijn. Dat is gewoon goedkoper. Niet omdat een vaste lijn meer vertrouwend is.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: 06 nummer

35
PaulG schreef:
Daaruit kun je afleiden dat bezoekers en klanten veel meer waarde hechten aan een vast nummer: ze verkiezen het namelijk zelf.
Beetje kort door de bocht. Als ik met een vaste telefoon wil bellen en er zijn twee mogelijkheden kies ik ook voor de vaste lijn. Dat is gewoon goedkoper. Niet omdat een vaste lijn meer vertrouwend is.
Ik noemde het bewust een "praktische overweging". Ik doelde niet uitsluitend op het vertrouwen, maar vooral op het simpele feit dat klanten en prospects zelf liever een vast nummer bellen. Een vast nummer is dus klantvriendelijker, zou je ook nog zeggen: als je klanten de keuze biedt, verkiezen ze het vaste nummer.
StoreCore.io

Re: 06 nummer

36
Interessante discussie.
Heb het eens voorgelegd op het forum waar veel klanten van ons zitten en die zeggen zo goed als allemaal hetzelfde: het is dat we jou kennen, en geen probleem hebben met een 06- nummer. Anders hadden we of liever ergens anders geshopt of een andere contactmogelijkheid gezocht.

Toch wel shock moet ik zeggen. Ik bel juist bijna altijd een 06- nummer, omdat ik het idee heb dat de meeste mensen die bij de hand hebben. Erger me altijd als je naar een vast nummer belt, geen gehoor krijgt en dan alsnog naar een 06- nummer moet bellen.
Aangezien ik weet dat ik nu eenmaal ongeduldig ben, zal ik daarom voor 06- kiezen.

Maar goed, aangezien de klanten duidelijk zijn komt er bij ons een vast nummer, als de kosten meevallen.

Wie raad welk bedrijf aan die een lokaal of 085 tegen lage kosten aan ons kan 'verhuren'.
Lokaal zou voor later zijn, want er zit een verhuizing aan te komen, binnen het half jaar nog.
Kosten voor de klant moeten lokaal zijn, dus niet zoveel cent per minuut uiteraard.

Met zeer geringe kosten uiteraard. Geen doorschakelkosten of dure abonnementen.
En altijd doorschakelt staan naar mobiel, ik heb namelijk niks anders :)

Re: 06 nummer

37
Ik heb een vast nummer op de site staan, deze gaat in mijn kantoor eerst een aantal keer over en daarna door naar m'n mobiel. In mijn "houten" zaak loop ik ook wel eens buiten of ben weg voor een boodschap, het personeel in de werkplaats staat te zagen o.i.d. en hoort dan de telefoon niet.

Als de vaste telefoon doorschakeld zie ik op m'n mobiel dat het vaste nummer belt, en dan kan ik in privetijd de keuze maken wel of niet op te nemen.

Ik heb aardig wat hoveniers en aannemers als klant, die maken s'avonds of zelfs op zondag offertes. Die hebben m'n mobiele nummer en ze weten dat als ik opneem ze me niet storen, of ik alle antwoorden (prijzen) bij de hand heb is een 2de. Ik ben ondernemer en ik wil wat verdienen dus probeer ik zo bereikbaar mogelijk te zijn. Mijn webwinkel met prijzen en hopelijk duidelijke informatie moet zo voor mij ook wel weer wat telefoontjes schelen.
Nobelhout, Groot assortiment in Tuinhout

Re: 06 nummer

38
Vanaf het begin als webshop met 06-nrnaar buiten getreden. vast nr. als bgg optie gebruikt bijna niemand.

nemen nu niet op tot 16.00 uur omdat inpakken etc. meer tijd verdient. Duidelijke communicatie hierover en weinig wanklanken.

We zijn helemaal verlost van klanten die 4 x JA willen horen. En ze hoeven me mijn eigen shop niet aan de telefoon voor te lezen.

Voicemail zegt ook bellen na 16.00u en voicemail wordt niet afgeluisterd.
De komende man krijgt bij ons voorrang op de beller.

Het geeft enorm veel rust en ben daardoor een stuk productiever. Vaak redden de bellers zich zelf wel.

Na 16.00u WEL opnemen allicht.

(dpd komt om 16.00u, vandaar die drempel)
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn

Re: 06 nummer

39
06 nummer is niet verkeerd. Maar als het om grote bedragen gaat zoals electronica of tassen kleding etc. Wil ik toch wel zeker zijn dat de spullen echt zijn. Niet een soort made china namaak.

Er zijn zoveel websites die met een affiliate programma werken. Stel je hebt vragen laat de mensen dan per email of 0900 nummer bellen waar bij de kosten voor de klant zijn?
Ik zie 06 nummers meer voor kleine bedragen.

Ryu

Re: 06 nummer

40
TrailerPlus schreef:nemen nu niet op tot 16.00 uur omdat inpakken etc. meer tijd verdient. Duidelijke communicatie hierover en weinig wanklanken.
Mensen nemen echt niet de moeite te gaan klagen dat je niet goed bereikbaar bent. Die gaan nu gewoon naar je concurrent die wel de moeite neemt om de telefoon op te nemen. Lijkt mij geen slimme aanpak zo.

Re: 06 nummer

41
Rudy schreef:
Mensen nemen echt niet de moeite te gaan klagen dat je niet goed bereikbaar bent. Die gaan nu gewoon naar je concurrent die wel de moeite neemt om de telefoon op te nemen. Lijkt mij geen slimme aanpak zo.
Wellicht heb je gelijk, maar we communiceren wel de voorraad (stoplichtje) en mailen nagenoeg 'real-time'

Ik zie het meer zoals op de weekmarkt. De eerste twee rijen voor de kraam zijn de kopers. De passanten in rij vier, vijf of zes, zijn vaak de ellebooggebruikende voordringers en roepen vanuit de achterhoede.

Die klanten die dan afhaken nemen we op de koop toe.
Het is een bewuste keuze. Telefoniste is ook duur, order incompleet versturen vanwege 'telefoonstoring' tijdens inpakken kost extra verzendkosten.

Online orderverwerking stoort minder in ons proces. De illusie dat we de hele markt moeten bedienen hebben we niet (meer)

Eén karbonade daags is mij genoeg :wink:
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn

Re: 06 nummer

43
MobileCaseShop schreef:
Slechte instelling.
Dat mag je vinden. Ik lees net in een ander topic dat je zelf nog moeite hebt met telefoneren....

Alleen een opmerking poneren is niet mijn idee van forum, maar goed.

Het is voor ons een manier van bedrijfsvoering. We doen dit nu al meer dan 3 jaar zo en hebben dus al een beetje ervaring.

Wat ik met de karbonade opmerking bedoel is; we kunnen beter de 'warme' klant correct bedienen, dan veel moeite doen voor een 'koude' en zo de warme in de kou laten staan, simpelweg door tijdgebrek.
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn

Re: 06 nummer

44
MobileCaseShop schreef:
Rudy schreef:
Eén karbonade daags is mij genoeg :wink:
Niet mijn bericht...

Re: 06 nummer

45
TrailerPlus schreef:
MobileCaseShop schreef:
Slechte instelling.
Dat mag je vinden. Ik lees net in een ander topic dat je zelf nog moeite hebt met telefoneren....

Alleen een opmerking poneren is niet mijn idee van forum, maar goed.

Het is voor ons een manier van bedrijfsvoering. We doen dit nu al meer dan 3 jaar zo en hebben dus al een beetje ervaring.

Wat ik met de karbonade opmerking bedoel is; we kunnen beter de 'warme' klant correct bedienen, dan veel moeite doen voor een 'koude' en zo de warme in de kou laten staan, simpelweg door tijdgebrek.
Tuurlijk, je moet je warme klanten niet in de kou laten staan. Maar als je zegt dat je nu tevreden bent vind ik dat persoonlijk een slechte instelling. Als je hart voor je bedrijf hebt dan wil je altijd groeien. Dat doe je door je bestaande klanten juist te behandelen, maar ook door aandacht aan nieuwe klanten te besteden en deze proberen aan te trekken.

Re: 06 nummer

46
Het kan altijd beter, maar voor ons zit groei niet in het bedienen van alle potentiële klanten.

Groeien doen we op een andere manier dan met mensen die vier keer een ja willen horen.

Bellen zorgt voor krimp ipv groei (in ons geval)
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn

Re: 06 nummer

47
Klanten moeten altijd te woord gestaan kunnen worden.
Echter ben ik van mening dat een 06 nummer niet per direct negatief is.
Anderzijds denk ik wel dat een vast telefoonnummer meer vertrouwen uitstraald.
http://www.100europartijen.nl voor álle partijen! Weten waar u aan toe bent; een prettig gevoel. De waarde van het product bepaalt het aantal!

Re: 06 nummer

49
06nummer zou ik nooit er op zetten. Je wilt niet dat je klanten je op zondag ook gaat bellen.
Laat gewoon je vaste nummer doorschakelen naar je gsm wanneer je niet thuis bent.
Is professioneler. Bij ons in de zaak als ik inkopen doe gebeurd dat. Of buiten de openings tijden altijd door schakelen.

Ryu

Re: 06 nummer

50
Ryu schreef:Je wilt niet dat je klanten je op zondag ook gaat bellen.
Lijkt mij een persoonlijke en religieuze overweging. Aangezien de bestelpiek bij veel webwinkels in het weekend ligt, en winkelend Nederland dus kennelijk ook de zondagsrust niet massaal omarmt, zou je zakelijk gezien kunnen overwegen om juist wél op zondag de telefoon aan te nemen.
StoreCore.io

Re: 06 nummer

51
Ja is maar een voorbeeld meeste mensen zijn zondag niet bereikbaar omdat UPS en FEDEX niet op zondag werken.

Ik ben zelf 24uur bereikbaar word altijd opgenomen. Maar ik vermeld enkel mijn vaste nummer en niet mijn mobiel. Professioneel is gewoon vast nummer. Doorschakelen wanneer er niet word opgenomen.

U ziet T-mobile of mediamarkt toch ook niet met eigen 06nummer . Als je het professioneel wilt aanpakken en niet een zolder hobby webshop wilt uitstralen dan post je enkel vaste lijn + fax en email adres of je geeft online chat support. (mijn mening)

Ryu

Re: 06 nummer

54
Mieke schreef:Ben je nou steeds aan het spammen, LadyJen? :?
Nee toch? Ik geef iedere keer gewoon voorbeelden en verwijzingen?
Als het niet mag dan zal ik het ook niet meer doen.

Re: 06 nummer

56
LadyJen schreef:
Mieke schreef:Ben je nou steeds aan het spammen, LadyJen? :?
Nee toch? Ik geef iedere keer gewoon voorbeelden en verwijzingen?
Als het niet mag dan zal ik het ook niet meer doen.
Verwijzingen geen probleem... affiliatelinks... wel...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: 06 nummer

58
Laat ik het zo stellen...

Links waar jij geld mee (zou kunnen) verdien(en)t niet in een post... (zoals de shopfactory link) in je signature geen probleem, daar mogen commerciële links.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: 06 nummer

59
Deze topic doorgelezen,
stenenwinkels zijn buiten openingstijden telefonisch niet bereikbaar.
Waarom zou een webshop wel 24 uur telefonisch bereikbaar moeten zijn ?
Bij mijn klein kinders wordt er relatief weinig gebeld, meeste communicatie is via email.

Shops met alleen 06, zie ik ook als hobbyisten.

Hebben jullie wel eens gedacht aan voip ?
Je koopt voip telefoon en deze sluit je aan op je internet modem.
Daarna een prepaid vast telefoon nummer aanvragen en je bent bereikbaar via een vast nummer.
Bel je weinig, kost het weinig.
Bel je niet kost het jaarlijks alleen huur prepaid vast nummer.

Meerdere filialen of magazijn ?
Onderling is altijd gratis bellen.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: 06 nummer

60
opabert schreef:Deze topic doorgelezen,
stenenwinkels zijn buiten openingstijden telefonisch niet bereikbaar.
Dan heb je het topic niet goed doorgelezen. Ik heb een stenen winkel en ben buiten mijn openingstijden bereikbaar. Mét een mobiel nummer ;)

Ik heb alleen een mobiel nummer. Grappig dat je dat als hobbyisten ziet. Ik kan er namelijk 2 gezinnen van onderhouden incl. 3 paarden, 6 honden, etc.
Leuke hobby heb ik dan :P
http://www.horsetopshop.nl