Metatag optimalisatie

1
Ik lees vaak de vraag op forums of metatags nog nuttig zijn en hoe je de beste metatag vormt. Hieronder een aantal tips die je kan gebruiken.

Metatags en Meta discriptions zijn zeker nuttig voor je site. Je maakt hem hiermee relevanter voor zoekmachines. Als zoekmachines naar je website kijken sturen zij een bot die naar combinaties van woorden kijkt, waaronder je metatags. Bij de verschillende zoekmachines is de relevantie van metatags verschillend.

Het is belangrijk dat je bij je meta keywords de woorden gebruikt waarop jij gevonden wilt worden. Deze woorden dienen ook terug te komen in de inhoud van je website. Als voorbeeld heb ik eventjes gekeken naar http://www.directondergoed.nl, hier zie je als keywords woorden als Ondergoed, Boxershorts, Kunert etc. terug komen.

Bij je meta discription dien je de meest belangrijke woorden weer terug te laten komen, maar dan in een kort, goedlopende zin van maximaal twintig woorden.

Hiernaast heb je nog de "title" van je pagina, laat hier ook je woorden in terug komen. Dit is één van de eerste punten waar de google bot naar kijkt. Ook bij de "title" heb ik gekeken bij het voorbeeld van http://www.directondergoed.nl, hier zie je: title: Direct Ondergoed NL. Dit valt dus nog te optimaliseren.

Als je naar de metatags van je eigen website of van een concurrent wil kijken gebruik je de tool: "spider simulator", zie google.

Ik hoop dat jullie deze punten kunnen toepassen op jullie eigen site om hem beter te optimaliseren. Mochten er nog vragen zijn dan lees ik ze graag terug in het forum.

2
Meta tags is maar een een onderdeel van zoekmachine marketing.

Ook je content moet in goeie leesbare zinnen de woorden bevatten waar je op gevonden wilt worden.
De titels van je pagina's moeten uniek zijn.
Dus voor iedere pagina van je site of webshop moet een unieke titel hebben.

3
En probeer inderdaad de nadruk te leggen op unieke zoekwoorden; merknamen, specifieke producten/diensten. 'Gratis' als metatag is minder efficient als 'Van Gils', om maar een voorbeeld te noemen.
www.izitoko.nl

Voor ondernemende geesten die iets te bieden hebben!