[www.burlesqueandmore.nl] feedback gevraagd

1
Hallo allemaal,

Na al een aantal keren op dit forum te hebben rondgekeken voor tips en dergelijke ben ik beniewd wat jullie van mijn webshop vinden.

Het gaat om een site voor kleding in Burlesque stijl dus veel corsetten, maar ook andere kleding zoals bikini's, schoenen, clubwear en dergelijke (vandaar de shopnaam).

De site is gemaakt in Magento door een webshopbouwer met inspraak van mezelf en is nu 3 weken online. Ondanks dat ik wel wat conversie heb en ook al een aantal bestellingen, kan het natuurlijk altijd beter. Ik ben zelf een beetje een newbie want dit is mijn eerste webshop.
Vrienden en familie vinden het allemaal prachtig, maar dat is niet echt objectieve feedback.

Opbouwende kritiek zou fijn zijn!
http://www.burlesqueandmore.nl

Re: [www.burlesqueandmore.nl] feedback gevraagd

2
Even de site bekeken, een aantal dingen vallen op:

- Je neemt geen verantwoordelijkheid voor het zoekraken of niet aankomen voor pakketten. Wettelijk gezien ben je hier wel verantwoordelijk voor.

- retouren is erg klantonvriendelijk. 5 euro betalen voor een artikel wat je retour hebt gezonden en niet wilt hebben vind ik persoonlijk erg veel. Stel ik koop 3 artikelen en geen van drieen staat me aan bv vanwege de stof, ben ik 15 euro kwijt en heb helemaal niets. Een reden voor mij om niets te kopen. Zelfs de grotere winkels hanteren dit niet. Je hebt nu eenmaal risico met verkoop van kleding dat je producten retour ontvangt. Dat zijn dingen die je moet incalculeren.

- Startpagina is erg donker en niet uitnodigend. Ik snap dat je voor een chique uitstraling wil gaan gezien je producten, maar het is erg donker waardoor de rechterafbeelding niet goed uit de verf komt

- btw in winkelmand? Geen idee hoe deze wordt berekend, maar ik om op iets heel anders uit.
Misschien nog even goed om deze na te kijken.

- zoekfunctie is niet te vinden. Je hebt wel een aantal zoekwoorden, maar geen vakje waar mensen zelf een woord in kunnen typen.

- inschrijven nieuwsbrief erg onduidelijk.

Verder nette site met goede en duidelijke foto's.

Succes.

Re: [www.burlesqueandmore.nl] feedback gevraagd

3
Hoi Ilonajoy,

allereerst bedankt voor je reactie.

-Over die verantwoordelijkheid van het pakketje: alle artikelen worden verzonden met track and trace om te voorkomen dat er pakketjes "kwijtraken". Uiteraard ligt de eindverantwoordelijkheid bij mij als webwinkelier. Ik zal dat anders gaan neerzetten op de site.

-de 5 euro per artikel administratiekosten vond ik zelf al niet zo geslaagd (idee van iemand anders) dus dit gaat er ook uit.

-Door de banner die ik nu heb ziet het geheel er inderdaad donker uit. Wit hebben we ook geprobeerd maar dit was ook niet mooi. Eind deze maand komt er een nieuwe banner, eens kijken wat ik daar mee kan.

-dat de BTW misgaat komt waarschijnlijk door de kortingsregel, dankje hiervoor, dit was me niet opgevallen.

-misschien dat de zoekfunctie niet opvalt door de donkere achtergrond, maar die staat helemaal boven rechts. Woorden die niet op de site voorkomen vindt hij inderdaad niet, ik ga eens kijken of ik dit kan uitbreiden.

- het niewsbrief gedeelte is standaard Magento, hier is niets mee gedaan. Dat gaan we eens aangeven bij de webshopbouwer.

Alle tips zijn welkom!
http://www.burlesqueandmore.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [www.burlesqueandmore.nl] feedback gevraagd

6
burlesque77 schreef:Hoi PeterPastoor,

Goh, dat had ik dus niet eens gezien. Aangezien ik een newbie ben kun jij me misschien ook vertellen hoe ik dat verwijder? Of de webshopbouwer laten doen?

alvast bedankt
Je moet het bestand Favicon.ico in de root van de server vervangen. Dit kan niet zomaar met elke afbeelding. Het moet een .ico bestand zijn. Er zijn editors waarmee je dit gemakkelijk zelf kunt maken. Maar het kan ook met Photoshop als ik het niet mis heb.

Re: [www.burlesqueandmore.nl] feedback gevraagd

9
burlesque77 schreef:-dat de BTW misgaat komt waarschijnlijk door de kortingsregel, dankje hiervoor, dit was me niet opgevallen.
Leuk he magento? Je moet aangeven of de btw over het originele bedrag wordt berekend of over het bedrag na de korting. Het laatste is uiteraard het juiste.


system -> configuration -> tabblad Sales optie Tax -> Apply Customer Tax - kies voor "after discount". Nu wordt de btw juist berekend.

Re: [www.burlesqueandmore.nl] feedback gevraagd

11
Ik vind het bijzonder irritant en storend dat de categorieën verspringen bij de eerste klik van links naar boven.

Als je nieuw op de site bent zie je het in eerste instantie niet vanwege de donkere kleurstelling. En klik ik dus op de terug knop om weer op de home te komen. Na een aantal keer klikte ik m weg, ik irriteerde me mateloos.

Nog eens terug om te kijken en ooooo werkt dat zoooo.... Nu is het al laat natuurlijk, maar als ik t al niet gelijk zie.... :roll:

T komt voornamelijk omdat de categorie lijn niet opvalt bovenin... En er dan een enorm plaatje onder staat en je automatisch naar beneden scrollt om de artikelen te zien.