Batavi Open Source webwinkel

1
Ik las laatst in een nieuwsbrief over een nieuwe Nederlands open source webwinkel formule genaamd Batavi. Het komt van oorsprong van osCommerce maar schijnt geheel herbouwd te zijn waarbij vooral is gekeken naar een goede scheiding tussen design en techniek. Klinkt veelbelovend! Heeft iemand hier al ervaringen mee?

2
Het is een initiatief van een bedrijf. Omdat het zo expliciet verbonden is aan een bedrijf vinden wij het een 'verdacht' open source webshop programma

Ik vraag me ook af of het echt allemaal werkt in de open source variant.
op hun website staat zelfs: this download-version is not completely finished;

wellicht is het uiteindelijk de bedoeling dat je een licentie op de commercieële versies afneemt. Waar moet het bedrijf anders van leven?

Open Source webwinkels als oscommerce en Zen Cart zijn volledig community gedragen. Dat kan een motivatie zijn om daarvoor te kiezen.

Desalniettemin ziet het er inhoudelijk / functioneel veelbelovend uit.
Vicus eBusiness Solutions bv
experts in Open Source te Amersfoort

Favouriete websites:
* www.vicus.nl
* www.zen-cart.nl
* www.v-tiger.nl

3
luuroo schreef:Het is een initiatief van een bedrijf. Omdat het zo expliciet verbonden is aan een bedrijf vinden wij het een 'verdacht' open source webshop programma
Dat is net zo verdacht als Magento, dat ook verbonden is aan een bedrijf?

4
eens. Vandaar dat ik in mijn bericht met name refereerde aan oscommerce en zen cart :-)
Vicus eBusiness Solutions bv
experts in Open Source te Amersfoort

Favouriete websites:
* www.vicus.nl
* www.zen-cart.nl
* www.v-tiger.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Wanneer het aan een bedrijf verbonden is, hoeft het per definitie nog niet verdacht te zijn.
Webmasters verdien geld en meld je aan op http://www.silk-stockings.nl/idevaffiliate/index.php

6
Hoeft niet maar is vaak wel zo....

De basisversie is open source en de add ons moet voor betaald worden en dan is het cashen...

Het kan namelijk niet zo zijn dat batavi zo snel een zo grote community krijgt als bijvoorbeeld osC en Zen Cart.

Je ziet op dit moment hetzelfde bij Magento, er zijn maar weinig (in vergelijking) beschikbare gratis add ons en voor de basisbenodigdheden (iDEAL bijv.) zijn alleen betaalde modules die goed functioneren.