Webwinkel opzetten

1
Beste allemaal,

Ik ben op het idee gekomen door mijn huidige werk een eigen webwinkel te beginnen.

Ik vind het een hele stap maar ik zie toch mogelijkheden.
Ik zou mijn eigen webwinkel willen beginnen door verlichting te verkopen.
Ik ben al in contact gekomen met iemand die een webwinkel kan bouwen voor mij.
Ik zet net als veel andere waar moet ik alles laten? Ik heb geen magazijn.
Nu zat ik te denken kan ik met een leverancier een deal sluiten dat ik het dagelijks ophaal.
Ik weet niet wat de meeste mensen doen.

Ik wil graag van jullie weten wat verstandig is.

Re: Webwinkel opzetten

2
Myl schreef:Ik zet net als veel andere waar moet ik alles laten? Ik heb geen magazijn.
Nu zat ik te denken kan ik met een leverancier een deal sluiten dat ik het dagelijks ophaal.
Hoe had je zelf gedacht dat het werkt? Elke dag in de auto stappen om vijf verschillende lampen voor vijf bestellingen te gaan ophalen bij een groothandel? En dat elke dag? En dan maar hopen dat ze niet zijn uitverkocht? Zijn je inkoopkosten ook niet véél te hoog als je voor elke bestelling gaat shoppen naar één artikel?

Dat houd je een paar weken, hooguit enkele maanden vol. Ik ben zelf ook klein begonnen, met een bescheiden voorraad. Nu barst het magazijn uit zijn voegen en moet ik af en toe plek zoeken voor nieuwe pallets.
Myl schreef:Ik weet niet wat de meeste mensen doen.
De meeste van ons hebben eigen voorraad of een live koppeling met de voorraad van een of meer leveranciers. Voor leveranciers die het nog niet goed hebben geautomatiseerd, gebruik je e-mail of de telefoon.
StoreCore.io

Re: Webwinkel opzetten

3
Veel leveranciers hebben een minimale afnamen (of minimaal bestel bedrag) en kan je niet even langsrijden om een paar lampjes op te halen.
Ik weet niet hoe het in de lampenhandel is, maar bij mijn huidige leveranciers kan je je bestellingen helemaal niet ophalen. Ze versturen alleen maar.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Webwinkel opzetten

4
Je moet echt voorraad gaan houden. Niet alleen om de zekerheid te hebben dat je kan leveren, maar meer nog omdat je anders de hele week bezig bent met bestellen (en zoals je zegt zelfs afhalen). Wellicht wil je leverancier dropshippen, maar hier ben ik zelf vaak niet zo wild van.

Wij houden alle artikelen die we verkopen in eigen voorraad en vullen dit eens per week, en soms twee keer per week, aan vanuit verschillende leveranciers. Ik moet er niet aan denken dat ik per dag bestellijsten moet maken en dat ook nog eens moet gaan ophalen. Misschien lukt dat nog bij enkele bestellingen per week, maar bij hoge aantallen is dat echt niet te doen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webwinkel opzetten

5
Super bedankt voor jullie tips.

ik heb er ook over na gedacht en het is toch verstandig om voorraad te hebben.
Ik heb morgen een afspraak met een adviseur/ accountant. ik ga hem de nodige tips en trucks vragen. onder andere wat kan ik allemaal verwachten.

Ik vind het heel erg spannend maar ben er echt elke dag mee bezig.

Wie van jullie verkoopt ook verlichting???
misschien kan ik iets van jullie leren.

Re: Webwinkel opzetten

6
Myl schreef:Super bedankt voor jullie tips.

ik heb er ook over na gedacht en het is toch verstandig om voorraad te hebben.
Ik heb morgen een afspraak met een adviseur/ accountant. ik ga hem de nodige tips en trucks vragen. onder andere wat kan ik allemaal verwachten.

Ik vind het heel erg spannend maar ben er echt elke dag mee bezig.

Wie van jullie verkoopt ook verlichting???
misschien kan ik iets van jullie leren.
Gefeliciteerd met je plannen.
Een van de grootste leveranciers van verlichting in Nederland is:
Massive
Postbus 20 ,
4200 AA GORINCHEM
Tel: +31 183-669200


Succes.

Rob

Re: Webwinkel opzetten

7
Myl schreef:Wie van jullie verkoopt ook verlichting???
Ik verkoop lichtbronnen. Vermoed dat jij armaturen gaat doen? Van armaturen en de knowhow heb ik geen kaas gegeten, zijn op zich verschillende markten.

Re: Webwinkel opzetten

8
De grootste leverancier ken ik idd.
verkopen hele mooie producten. Ik ga hun eens benaderen.

Wie heeft hier mee ervaring?
Wat kan ik het beste doen?


Ik ga natuurlijk ook lichtbronnen verkopen een lamp wil ik namelijk compleet aanbieden.

Waar koop jij je lichtbronnen in???

Re: Webwinkel opzetten

14
Weet je. Als ik je zo hoor praten heb ik het gevoel dat je nog helemaal niet weet wat je gaat doen. Hoe je gaat concurreren. Heb je al een heel bedrijfsplan enzo? Het is niet 'ik ga even een webshop beginnen'. Dus weet wat je doet.

En je zal doen bijv. moeten kiezen voor open source of een dienst afnemen.

Re: Webwinkel opzetten

16
Als je goed voorbereid bent dan trek je je eigen plan en ga je zeker je conculega's niet vragen waar en hoe zij inkopen. Als ik lampen zou verkopen zou ik je never nooit niet vertellen hoe en wat ik waar inkoop! Dan voorzie ik zelf in mijn concurrentie, dat schiet niet op natuurlijk ;)

Succes

Re: Webwinkel opzetten

17
Het gaat me ook niet om dat ik wil weten waar iemand inkoopt.
Het ging me meer om waar/wat kan ik allemaal verwachten en waar moet ik aan denken.
Zulke tips ging het mij meer om.
Natuurlijk hoef ik niet te weten waar iemand inkoopt.

Mvg

Re: Webwinkel opzetten

18
Myl schreef: Waar koop jij je lichtbronnen in???
Dit was anders wel 1 van jou vragen ;)

Maar even kort door de bocht, de manier waarop je op dit moment communiceert geeft niet echt vertrouwen dat je weet waar je mee bezig bent. Het kan best wezen dat je alles al voor 90% goed hebt en geregeld etc. maar hoe je overkomt is bepalend voor de buitenwereld. En de meeste zullen niet verder kijken dan de schil die ze zien, jouw manier van overkomen.

Mijn advies is in deze dus wat relaxeter over te komen en je zeker vooral ook duidelijker te verwoorden. Daar zijn ook cursussen en dergelijken voor, die vaak goed kunnen helpen hiermee.
Sommige mensen zijn meer praters, anderen zetten het weer beter op papier etc. Maar ergens zul je voor jezelf een goede middenweg moeten vinden om anderen te (kunnen) overtuigen.

Succes