Re: Kraam op evenementen/markten

2
Dit kan leuk zijn voor je naamsbekendheid als je nu enkele orders per dag of minder doet. Het kost ontzettend veel tijd en moeite die je beter in andere zaken kan steken. Je hebt niet voor niets een webwinkel in plaats van een winkel waar klanten naar binnen lopen en waarbij er continue personeel moet zijn om de klanten te helpen. Meestal is dit dus niet interessant om te doen.

Aan de andere kant, stel dat er een beurs is die precies in het verlengde ligt van wat jij verkoopt, dan kan het aardig zijn om daar ook aanwezig te zijn met een stand. Neemt nog steeds niet weg dat het veel tijd, geld en moeite kost.

Re: Kraam op evenementen/markten

3
Ik heb het zelf opgelost door 5% korting te geven op elke online bestelling die wordt afgehaald. En natuurlijk geen verzendkosten te rekenen. Bestellingen zetten we binnen 1 uur klaar en kunnen tot 20:00 uur 's avonds worden afgehaald.

Omdat we op een gunstige locatie zitten (kinderrijke buurt en dicht bij een grote toegangsweg), werkt het voor ons én voor onze klanten perfect. We zijn met deze oplossing niet alleen altijd goedkoper dan de reguliere speelgoedwinkel en andere webwinkels, maar je hoeft ook de stad niet in, betaald te parkeren, in een rij te staan voor de kassa en kunt ook ná werktijd bij ons terecht. Bovendien zie je als klant meteen wat je koopt en leer ik op mijn beurt heel veel van de gesprekken met mijn klanten.

Om de orde van grootte aan te geven: het afhalen is goed voor 40% van de bestellingen en 34% van de omzet. Lokaal adverteren (kan ook in Google AdWords) levert in mijn geval veel meer op dan met een kwart van het magazijn afzakken naar een braderie of ander evenement.
StoreCore.io

Re: Kraam op evenementen/markten

4
Ik ben het ermee eens dat het veel tijd kost. Geld niet.
Wij staan regelmatig op evenementen. Aanstaand weekend toevallig op de Tinkerdagen.
Op zo'n evenement halen wij vaak makkelijk een weekomzet. En ik vind het nog leuk om te doen ook. Maar ik denk dat het voor ons misschien makkelijker is omdat we niet speciaal extra hoeven te gaan bestellen.
http://www.horsetopshop.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Kraam op evenementen/markten

5
HorseTopShop schreef:Ik ben het ermee eens dat het veel tijd kost. Geld niet.
Wij staan regelmatig op evenementen. Aanstaand weekend toevallig op de Tinkerdagen.
Op zo'n evenement halen wij vaak makkelijk een weekomzet. En ik vind het nog leuk om te doen ook. Maar ik denk dat het voor ons misschien makkelijker is omdat we niet speciaal extra hoeven te gaan bestellen.
Ik sta heel af en toe op een markt die echt gericht is op mijn doelgroep. Dat is voor mij heel interessant om dezelfde reden als hierboven staat, ik haal op zo'n dag vaak nog meer dan mn weekomzet via de webwinkel.
Ook vind ik het leuk om zo heel af en toe eens achter het scherm vandaan te gaan en mijn spullen live aan de man te brengen, met de nadruk op heel af en toe :wink:
Ik denk dat het heel erg aan je soort winkel ligt en hoe die loopt of evenementen/markten wel of niet interessant zijn.
edit:
over het inkopen: ik koop er niet speciaal voor in, ik prijs wel bv mijn sale nog meer af om het lekker op een dag kwijt te raken.

Re: Kraam op evenementen/markten

6
In navolging op dit onderwerp. Ik ga er vanuit dat wanneer je met een kraam op een braderie staat je gaan factuur meegeeft aan de klant (tenminste ik heb er nog nooit 1 op de braderie gehad). Hoe regelen jullie dit qua administratie etc. Welke bewijsstukken ga je gebruiken?
Oriënterend om webwinkel te starten...alle hulp is welkom :)

Re: Kraam op evenementen/markten

9
als je wil verkopen moet je niet naar de tijd en moeite kijken die je ervoor neemt...dat is onzin.
voor de promo van je winkel alleen al is het goed dit af en toe te doen.
ik ga naast mijn webwinkel deze dingen vaker doen in de vorm van kledingparties waar verschillenden ondernemers bij elkaar komen.
dit wordt georganiseerd door iemand die dit op verschillende locaties doet en die een mailinglist heeft van hier t/m tokyo dus gegarendeerd dat er mensen op af komen.. en daarnaast nodigen ook de ondernemers die er staan hun klanten uit dus een perfect moment om goed te verkopen en ruchtbaarheid aan je bedrijf te geven.
ik heb het al 1 keer gedaan en dat is mij prima bevallen.