inkoop

1
hallie iedereen ik wil graag jullie advies...
ik heb alles op orde qua businessplan en heb naast mijn logo,website,boekhouding,kvk,facebook etc etc etc... heb ik nu de fundering gelegd en ben klaar om te gaan beginnen en dat begint met de inkoop van de kleding voor mijn online winkel.
dit komt ook mooi uit want ik begin gelijk met de wintercollectie dus ook daar zit dan gelijk een frisse start in.
ik ga volgende week naar een aantal leveranciers in parijs waar ik al heel leuk contact mee heb gehad dus kijk er naar uit....en ik neem genoeg cash en cc mee.
ik zit alleen met het feit over de hoeveelheid ik zal inkopen...en dan bedoel ik qua aantal.
de reguliere maten zijn small en medium en large en ik neem ook wel een aantal stuks xs en xl mee en van de schoenen weet ik dat ik van bv. maat 37,38 en 39 iets meer moet inkopen omdat dat de meer reguliere maten zijn.
maar wat kunnen jullie mij adviseren waar ik mee zal beginnen in de vorm qua aantal.
ik wil gelijk al voorkomen dat ik een nee moet verkopen dus ben niet van plan om overal maar bv 6 stuks van in te kopen en ik ga ook rustig te werk want ik wil geen 2de H&M of zo zijn en gelijk teveel geld erin te investeren....meer in de vorm van hoe investeer ik mijn geld het best.
ik hoor graag jullie mening....bedankt en veel groetjes ;-)

Re: inkoop

2
...voorkomen dat ik een nee moet verkopen dus ben niet van plan om overal maar bv 6 stuks van in te kopen...
Als je niet 'maar 6' wilt inkopen ben ik toch benieuwd hoeveel je per week denkt te verkopen. Zo snel gaat het niet in een nieuwe webshop denk ik...

Re: inkoop

4
Het zal inderdaad deels afhangen van een minimale ordergrootte of bestelhoeveelheid van je leveranciers, maar daarnaast is het ook een kwestie van onderhandelen: hoeveel korting kun je bedingen en wat wil je leverancier met de prijs doen als je groter inkoopt?

Nog een tip: als je inderdaad direct contant betaalt, is het niet ongebruikelijk (ook in Frankrijk) dat je daarvoor nog een paar procent extra korting krijgt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: inkoop

5
@paulG
ik ben ook nuchter daarin,ik weet dat het idd niet snel gaat maar daarnaast doe ik ook mee met verkoop op kledingparties...ik heb 2 vriendinnen die allebei op verschillende locaties(niet aan huis) dit doen en er staan dan een aantal mensen hun kleding,schoenen en sieraden te verkopen en daarnaast kan je er eten en draait een dj dus zogezegd een beetje outletparties...op en top verzorgd en goede promo voor je bedrijf mits je het ook goed hypt.

@Peterpastoor
thx ik had ong. die indicatie ook voor ogen om mee te starten

@ward
ik ben gek op korting...ik vraag altijd ''familiekorting'' ;-)
thx voor de tip