Automatische email met Track Trace bij Parcelware (PostNL)

1
Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

Wij hebben sinds een 2 weken parcelware van PostNL. Werkt geweldig eenvoudig en we zijn er ook heel tevreden over. Nu weet ik dat het mogelijk is om een automatische email te laten versturen naar onze klanten met een track en trace code/link.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de link erin te krijgen. Ik krijg wel de tekst, maar hij maakt er gewoon platte tekst van ipv een hyperlink.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Re: Automatische email met Track Trace bij Parcelware (PostN

3
Helaas, dat was mijn gedachte ook.

Maar ik krijg gewoon een platte tekst, die je dan zelf moet kopieren en plakken om de status te bekijken. Ik snap niet wat ik fout doe. :?

Ik heb nogmaals de tekst veranderd. Als link krijg ik nu in beeld {TrackTraceURL} in de Xmail notifier.

Zodra ik weer een pakket voorgemeld heb, laat ik het weten wat er nu komt te staan in de email. (Wordt morgen, de pakketten van vandaag staan al voorgemeld klaar.)

In ieder geval bedankt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Automatische email met Track Trace bij Parcelware (PostN

5
IK heb sinds vandag Parcelware, maar vind het nog best ingewikkeld..

over de automatische emails:
Parcelware kan een e-mail versturen bij de volgende stappen in het verzendproces: zending aangemaakt, zending afgedrukt, wordt voorgemeld en geannuleerd. Parcelware kan elk veld dat in Parcelware kan worden ingevuld in deze e-mail meegeven. Parcelware accepteert geen opmaak in deze mails.

Waarom staat er niet gewoon 'verzonden' bij?

Welke moet ik gebruiken om aan de klant te versturen? wordt voorgemeld?

alvast bedankt!

Re: Automatische email met Track Trace bij Parcelware (PostN

6
man8 schreef:IK heb sinds vandag Parcelware, maar vind het nog best ingewikkeld..

over de automatische emails:
Parcelware kan een e-mail versturen bij de volgende stappen in het verzendproces: zending aangemaakt, zending afgedrukt, wordt voorgemeld en geannuleerd. Parcelware kan elk veld dat in Parcelware kan worden ingevuld in deze e-mail meegeven. Parcelware accepteert geen opmaak in deze mails.

Waarom staat er niet gewoon 'verzonden' bij?

Welke moet ik gebruiken om aan de klant te versturen? wordt voorgemeld?

alvast bedankt!
Nice bump. Ik hoop dat iemand je kan helpen. Je kan toch ook een extra aanmaken voor verzonden?

Re: Automatische email met Track Trace bij Parcelware (PostN

8
Ik denk dat je voor "voorgemeld" moet kiezen, want dat is het eerst punt dat voor je klanten zichtbaar is in de track & trace: "De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar."

Even naar de zakelijke klantenservice van PostNL bellen kan echter geen kwaad, want ze zijn "druk" met het nieuwe MijnPakket. Je wordt dan vanzelf doorgeschakeld naar iemand van de technische support.

Gebruik ze vooral niet allevier. Ik heb bij een bestelling wel eens acht automatische e-mails ontvangen, inclusief de vier via Parcelware, en daarvan wordt je als koper niet vrolijk.