[www.kitschengo.nl] graag feedback

1
Hallo allemaal,

Ik lees hier al een tijdje stilletjes mee en heb al een hoop van dit forum opgestoken maar ik geloof dat het tijd wordt met de billen bloot te gaan 8) .

Ik heb sinds een maand een webwinkel (via Shoppagina) in hippe woonaccessoires, Kitsch en Go: http://www.kitschengo.nl

De website uitvogelen bleek als digibeet nog verrassend goed te doen, groothandels vinden en het daadwerkelijke inkopen was bovenmatig leuk om te doen, zelfs een boekhouding opzetten is me redelijk gelukt, maar, het enige waar ik echt niet uitkom is: hoe krijg ik meer bezoekers naar mijn webwinkel?

Ik heb een Twitter, FB en een Hyves account aangemaakt waar ik kortingsacties vermeld en nieuwe producten aankondig, ik schrijf af en toe eens een (aan mijn webwinkel gerelateerd) artikel op een webwinkelsite, ik adverteer sinds vandaag op Marktplaats via Admarkt, ik adverteer (niet kosteloos) op twee webwinkelstraten die zich vooral richten op ' hippe shops' met een banner en ik heb een google analytics account.
Ik heb in de vier weken dat ik in bedrijf ben 6 bestellingen gehad, waarvan 2 gedaan door bekenden;) Ik heb als ik een hele dag mijn best doe op social media ong 25 bezoekers op mijn site, en als ik niets doe gemiddeld 15.

Hebben jullie misschien tips ter verbetering voor mij?

Alvast bedankt!

vriendelijke groet, Johanna

Re: [www.kitschengo.nl] graag feedback

2
Misschien heb je het concept "vrolijke janboel" iets te ver doorgetrokken, want je webwinkel komt chaotisch over. In een achteraf-straatje is het geweldig om te mogen rondneuzen in zo'n rommelwinkel, maar op het web werkt dat niet.

Je mist eigenlijk twee dingen: (1) concept (wie zijn wij en waar staan we voor) en (2) structuur (dit kun je hier kopen voor deze prijs). Je banner heeft bijvoorbeeld niets te maken met kitsch, noch met de producten die je verkoopt: links staan twee kool- of pimpelmezen, rechts de schaduw van een hert en het geheel staat op een omgekeerde polkadot.

Je verkoopt prachtige producten, sommige kende ik niet eens! Maar laat vooral die dan ook zien. Gooi de rommel van een rommelwinkel eruit en houd de juweeltjes over.
StoreCore.io

3
Ward schreef:Misschien heb je het concept "vrolijke janboel" iets te ver doorgetrokken, want je webwinkel komt chaotisch over. In een achteraf-straatje is het geweldig om te mogen rondneuzen in zo'n rommelwinkel, maar op het web werkt dat niet.

Je mist eigenlijk twee dingen: (1) concept (wie zijn wij en waar staan we voor) en (2) structuur (dit kun je hier kopen voor deze prijs). Je banner heeft bijvoorbeeld niets te maken met kitsch, noch met de producten die je verkoopt: links staan twee kool- of pimpelmezen, rechts de schaduw van een hert en het geheel staat op een omgekeerde polkadot.

Je verkoopt prachtige producten, sommige kende ik niet eens! Maar laat vooral die dan ook zien. Gooi de rommel van een rommelwinkel eruit en houd de juweeltjes over.
Bedankt voor je feedback Ward, het was idd mijn bedoeling een soort van 'winkel van sinkel' op internet te realiseren. Dit omdat ik daar in real life nogal gek op ben. Dat dit op internet misschien niet werkt had ik mij nooit zo beseft eigenlijk. Ik ga eens nadenken over een wat duidelijker beleid en een duidelijkere presentatie.

De banner vind ik zelf eigenlijk wel aardig, herten en vogels zie je vaak in kitsch producten terug, dus dat is op zich niet zo vreemd, een grafisch ontwerpster heeft hem voor me in elkaar gezet. Maar goed, dat zegt ook niet alles natuurlijk. Ik ga in ieder geval nog eens goed over je verbeterpunten nadenken. Thanks!

groet Johanna
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Mieke schreef:Ik viel direct over de achtergrond. Ik wilde verder kijken, maar heb toch weggeklikt. Wat ik verder zo in de gauwigheid zag, lijkt echt supergaaf.
Dus ik zou beter een witte of egale achtergrond kunnen nemen? Ik zal dat vanavond es uitproberen, dank voor de feedback Mieke.

6
Johanna schreef:
Mieke schreef:Ik viel direct over de achtergrond. Ik wilde verder kijken, maar heb toch weggeklikt. Wat ik verder zo in de gauwigheid zag, lijkt echt supergaaf.
Dus ik zou beter een witte of egale achtergrond kunnen nemen? Ik zal dat vanavond es uitproberen, dank voor de feedback Mieke.
Wij mensen zijn uiterst gevoelig voor mensengezichten en al helemaal voor ogen die je aankijken. Daarvan kun je in reclame gebruikmaken, maar dus vooral ook niet in een achtergrond: je kijkt onwillekeurig naar de gezichten met ogen op de achtergrond en dat is juist helemaal niet de bedoeling.
StoreCore.io

7
Wij mensen zijn uiterst gevoelig voor mensengezichten en al helemaal voor ogen die je aankijken. Daarvan kun je in reclame gebruikmaken, maar dus vooral ook niet in een achtergrond: je kijkt onwillekeurig naar de gezichten met ogen op de achtergrond en dat is juist helemaal niet de bedoeling.
Ik heb de drukke achtergrond weggehaald en wat overbleef qua kleur gelijkgetrokken met de rest, en idd, het ziet er al een stuk rustiger uit.

Dank voor de tip!

Johanna

8
Volgens mij kun je hier nog wat verbeteren.
Heel apart, dezeThais keramieke diepblauwe theepot, inhoud 1,2 liter.
Fraai gebloemd, met twee kleine theepotjes op de deksel.
Heel apart wordt toch vaak gebruikt als iets eigenlijk heel lelijk is?
Volgens mij moet het zijn keramieken??
Ik zou die inhoud 1,2 liter niet achter die zin plakken.
De tweede zin vind ik dus wel heel mooi. Fraai gebloemd... geweldig.

http://www.kitschengo.nl/webshop/keuken ... blauw.html

Hier zou ik maten bij zetten:
http://www.kitschengo.nl/webshop/keuken ... blauw.html

Deze foto is een beetje jammer.
http://www.kitschengo.nl/webshop/mexica ... otief.html
Ik zou bij deze en de paarse ook een grotere foto zetten voor het overzicht.
http://aagjedoeken.wordpress.com/

11
Met de drie bijvoeglijke naamwoorden in "deze Thais keramieke diepblauwe theepot" kun je creatief verschillende kanten op, bijvoorbeeld:
  • deze theepot van diepblauw, Thais keramiek
  • deze diepblauwe theepot van Thais keramiek
  • deze Thaise theepot van diepblauw keramiek
  • deze theepot van diepblauw keramiek uit Thailand
Niet fout maar ook niet mooi is "deze Thaise, keramische, diepblauwe theepot", want dan wordt het zo'n opsomming.
StoreCore.io

12
Ward schreef:
Mieke schreef:Volgens mij moet het zijn keramieken??
Stoffelijke bijvoeglijke naamwoorden eindigen inderdaad vaak op een -en (houten x en stenen y), maar het juiste bijvoeglijke naamwoord is keramisch of keramische. Keramiek wordt alleen gebruikt als zelfstandig naamwoord in het enkelvoud.
Ik heb de tekst van de theepot aangepast, die was idd niet erg sterk. Maten heb ik ook bij de keukenschorten gezet, alleen de foto van het roze geruite tafelzeil heb ik zo snel niet voor handen, die komt later.

Dank voor het meedenken!
groet van Johanna