welke verzekeringen bij starten van webwinkel

1
Beste Mensen,

Ik loop al ongeveer 6 maanden met het idee om een webwinkel te gaan starten in woonaccessoires.

Ik wil dit naast mijn baan gaan doen, in het begin als hobbie maar zou natuurlijk leuk zijn als ik over 2 jaar kan bellen naar mijn baas, en te horen krijg Manon??nee die werkt hier niet meer :-)

Nu heb ik mijn ondernemingsplan zo goed als klaar, ben aan het sparen voor mijn startkapitaal, en weet waar ik mijn inkopen kan gaan doen.

Alleen nu komt het onderwerp verzekeringen!
Gister is de verzekeringsman bij me geweest, en heeft me geadviseerd wat ik allemaal af moet gaan sluiten.
Nou weet ik dat die mannen rijk worden van verzekeringen verkopen, dus zou ik graag jullie advies willen hebben, van wat wel belangrijk is en wat niet.
Dus zouden jullie mij willen helpen filteren??

* aansprakelijkheids verzekering (verplicht) 55 euro per jaar
* Rechtsbijstand DAS 450 per jaar
* Inventaris/goederen 25 euro per jaar exl. poliskosten en assurantiebelasting

Ik heb tegen die tijd een eigen kleine opslag thuis, van nooit meer als 3500 euro.

Groetjes Manon

Re: welke verzekeringen bij starten van webwinkel

2
Als je al aansprakelijkheidsverzekering afsluit, zou ik de rechtsbijstandsverzekering laten vervallen. Een rechtsbijstandsverzekering heeft juist voor ondernemers ook twee nadelen: je bent veelal verplicht een zaak uit handen te geven (waarna je weinig meer te vertellen hebt) en de verzekeringsmaatschappij let streng op de kosten (waardoor er "handjeklap" onder juristen plaatsvindt als dat goedkoper is dan doorknokken).