Marktplaats admarkt vraag

1
Wie het weet mag het zeggen

Ik heb op admarkt zo'n +/- 15 admarkt advertenties aangemaakt. Allemaal in dezelfde categorie. Alleen kwa inhoud zijn ze verschillend. Dan zet ik de ene op actief dan de andere.

Nu staat er bij het overzicht van de admarkt advertenties bij hoeveel je moet betalen om op pagina 1 te komen te staan.

Ik had een advertentie van 3 cent en ik sta op pagina 3. Voor 4 cent kom ik op pagina 1 te staan. Dus ik klik dat aan. Vervolgens moet ik opeens 7 cent betalen voor pagina 1. Dat zie ik vaker gebeuren! Ik ga vervolgens ik terug naar 1 cent en voila. Ik sta op pagina 2 ??? Dit allemaal in het tijdsbestek van 30 seconden

Nog vreemder. Ik zie natuurlijk voor alle gepauzeerde advertenties hoeveel ik zou moeten betalen voor pagina 1. Dit varieert nu van 5 cent tot 24 cent maar liefst! En allemaal in exact dezelfde categorie!

Ik snap er helemaal niets meer van. Dit kan toch niet kloppen?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Marktplaats admarkt vraag

2
Ik heb deze vraag al eens telefonisch gesteld aan MP. Kreeg een heel vaag verhaal en ze konden me geen antwoord geven.

Misschien kun je deze vraag eens aan ze stellen per mail.

Zet het antwoord even op het forum :roll:

Re: Marktplaats admarkt vraag

4
Goedemiddag,

Waarschijnlijk bent u tegen uzelf aan het bieden, dit krijg je wanneer je meerdere Admarkt Top advertenties in dezelfde rubriek hebt staan.

<knip://"schaamteloze zelfpromotie" />

Met vriendelijke groet,

Elroy de Boer
Laatst gewijzigd door eentje op 12 september 2011, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Promotie graag in het daarvoor bedoelde subforum.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Marktplaats admarkt vraag

8
Het is me nu al een stuk duidelijker maar het klopt toch niet 100%

Ik heb op dit moment slechts 1 actieve advertentie. Ik denk niet dat ik dan tegen mezelf kan opbieden. Ook zie ik geen logische samenhang tussen de CTR en klikprijs.

Waarschijnlijk oftewel marktplaats 'slimmigheidje' of gewoon random. In ieder geval een vreemde manier van doen

Bedankt voor de tip van laag inzetten. Daar heb je wel gelijk in mensen zoeken voornamelijk op trefwoord en dan kom ik vanzelf naar boven. Thanks!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Marktplaats admarkt vraag

9
Gepauzeerde advertenties geven vaak geen betrouwbare informatie als het gaat om adviesprijzen voor de cpc.

Wanneer u de advertentie weer op actief zet zult u zien dat de gegevens vrij snel wijzigen.
Erg jammer :cry: hopelijk zien we dit probleem opgelost in een toekomstige versie van Admarkt.

Met vriendelijke groet,

Elroy de Boer
Full service online marketing bureau Mediadeboer Google AdWords uitbesteden Tips, Trends internetmarketing.

Re: Marktplaats admarkt vraag

12
Om ook even op een oud forum te reageren;

Admarkt zegt zelf dat de advertenties die mensen aanklikken (Dus die relatief meer mensen aanspreken) automatisch hoger komen, ondanks dat de cpc lager is. MAW als je een sterke advertentie hebt voor maar cpc 1 cent kom je hoger dan een slechte advertentie met een cpc van 25 cent.
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.