bezoekersaantallen

1
Dames en Heren,

Eeen vraagje van mijn kant. Is er een website om te kijken, hoeveel bezoekers andere websites trekken? Dus ik bedoel je eigen website via Google Analytics, maar echt andere websites.

Alvast bedankt voor de reacties.

Re: bezoekersaantallen

4
idd.. over kleinere websites kan je daar niet zo heel veel boeiende informatie vinden..
Heb het nodig om mijn concurrentieanalyse compleet te maken ;)
Als ik de bezoekersaantallen heb van mijn concullega's is dat genoeg..
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: bezoekersaantallen

5
jopbertels schreef:Heb het nodig om mijn concurrentieanalyse compleet te maken ;)
Als ik de bezoekersaantallen heb van mijn concullega's is dat genoeg..
Voor een concurrentieanalyse zijn kwantitatieve statistieken niet zo bijster interessant en bezoekersaantallen per concurrent al helemaal niet. Een concurrent kan gigantisch veel groter zijn, maar meteen ook heel klein als je slechts een specifiek deel van hetzelfde assortiment wilt gaan voeren.

Je kunt je beter concentreren op kwalitatieve statistieken: wat doen je directe concurrenten goed of slecht? Plaats gewoon eens tien proefbestellingen bij tien concurrenten en zit de hele rit uit, inclusief betaling en levering. Dan krijg je een aardige indruk van wat je te doen staat.
StoreCore.io

Re: bezoekersaantallen

6
Met het samenwerken met deze soorten analiserende sites zou ik wel heel goed de voorwaarden lezen. Ik ben al vaker, gewoon terwijl ik op iets anders (bv producten om te kopen) aan het googelen was, financiele gegevens e.d. tegen gekomen van bijvoorbeeld webwinkels die hier hun analitycs bijhielden. Hierin stonden gegevens zoals de omzet per maand, omzet per jaar, wat het bedrijf waard was.

Als ik dit zie stuur ik de (web) winkel hierover een bericht en dan weten ze van niets. Tevens blijken de gegevens die hier worden neergezet ook niet juist. Misschien is dit niet zo'n probleem maar ik denk niet dat je wilt dat je gegevens op straat komen te liggen, en zeker niet als deze onjuist blijken.

(ik heb helaas geen namen genoteerd van deze bedrijven)

Groet, Linda
http://www.linsdreamshop.com

Re: bezoekersaantallen

7
@ Ward, zijn zeker goed tips!!
Je hebt zeker gelijk dat kwalitatieve gegevens voor je eigen webwinkel veel interessanter zijn, echter als je een business plan hebt voor mogelijke investeerders, kijken die meer naar de kwantitatieve gegevens.
Mede door te kijken naar bezoekersaantallen (+ orderfrequentie enz. enz.) kan je kijken hoe de markt verdeeld is (marktaandeel). En dat is tevens ook wat ik aan het onderzoeken ben binnen mijn concurrentie-analyse. Stap 1, zijn de kwantitieve gegevens en daarop zal ik idd verder gaan met kwalitatieve gegevens door te kijken wat een ander goed of slecht doet enz.

@ Linda, dat is zoiezo het gevaar wat elke webwinkelier loopt, maar door goed uit te kijken, zijn dit soort dingen goed verborgen te houden. Ik zelf heb verder niks te verbergen :wink:

Re: bezoekersaantallen

8
jopbertels schreef:Mede door te kijken naar bezoekersaantallen (+ orderfrequentie enz. enz.) kan je kijken hoe de markt verdeeld is (marktaandeel). En dat is tevens ook wat ik aan het onderzoeken ben binnen mijn concurrentie-analyse. Stap 1, zijn de kwantitieve gegevens en daarop zal ik idd verder gaan met kwalitatieve gegevens door te kijken wat een ander goed of slecht doet enz.
Zulke concrete cijfers krijg je niet boven water. Ik noem ze zelf nooit en sites die ernaar raden, zitten altijd verkeerd. Vraag maar aan andere internetondernemers op het forum: het kan zomaar honderdduizenden tot miljoenen euro's schelen.

Als je allerlei vage schattingen over concurrenten optelt, kun je er gruwelijk naast zitten: niet-onderbouwde schattingsfouten stapelen zich dan op. Wat je beter kunt doen, is (a) de totale marktomvang begroten en (b) vervolgens beargumenteren welk marktaandeel je daarin kunt veroveren.
StoreCore.io