Heeft iemand van jullie een idee welke software daar geschikt voor zou zijn? Het gaat dus niet om een grootschalige shop, ik verwacht niet meer dan enkele transacties per dag.
Vr groet,
David
Kun je dat uitleggen? Het systeem in de webwinkel blijft toch precies hetzelfde?Met tweedehands of buitenlandse boeken zou het minder complex zijn
Nee, hier zit juist een wereld van verschil in.PaulG schreef:Kun je dat uitleggen? Het systeem in de webwinkel blijft toch precies hetzelfde?
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Nee, een uitgeverij starten is niet moeilijk. Op een blauwe maandag heb ik een officieel uitgeversdiploma gehaald en inmiddels heb ik twee uitgeverijenWouter Hol schreef:Maar ga je een uitgeverij starten of een webshop? Een uitgeverij is iets heel anders dan een webshop en lijkt mij veel complexer dan een webshop.
Je moet alleen wél de mores van de branche kennen. De vaste boekenprijs is geen "keuze", maar een wettelijke verplichting. Wekelijks je prijzen aanpassen is er bijvoorbeeld niet bij; daarvoor gelden strikte regels. Zonder ISBN (gelijk aan EAN-13) ben je in de boekenbranche nergens: je uitgaven zijn onvindbaar en daardoor slecht verkoopbaar.davidbernard69 schreef:Het ligt er maar aan. Als je de boeken zelf uitgeeft en ze alleen wilt verkopen in je eigen webshop, heb je het CB niet nodig. Ook een ISBN is dan geen must. De (vaste) boekenprijs kun je als uitgever in eigen beheer vervolgens zelf bepalen. Je zult dan in de webshop nog wel een onderscheid moeten kunnen maken tussen 6% (de boeken) of 19% (overige producten/diensten) BTW.
Nee, een diploma heb je niet nodig, maar zoals in menig vak helpt een erkende vakopleiding.eentje schreef:Heb je daar nog een diploma voor nodig?
Ik zou Zen Cart adviseren met de book type product als add-on... hiermee kan je direct ook de ISBN nummers etc. ingeven.Karin58 schreef:Ik heb dezelfde vraag als waar dit lijntje mee begon. Welke winkelsoftware is (bij uitstek) geschikt voor de verkoop van boeken? Ik hoef niets echt uitgebreid: Nederlandse site, per boek een plaatje en een beschrijvingspagina, mogelijkheid om iDeal te gebruiken of acceptgiro, factuur genereren. Inkijkpagina's hoeft van mij niet zo nodig.
Zorgen over of ik de boeken/uitgeverswereld ken zijn niet nodig, ik zit al minstens 18 jaar dat vak.
Webshops zijn een heel ander hoofdstuk, daar kom ik net kijken, dus als iemand me daarbij de goede kant op kan sturen: graag!
Karin58
@eentje, geen slecht advies, maar kijk eens achter op een niet nader te noemen boek: het ISBN is tegenwoordig gelijk aan het EAN-nummereentje schreef:Ik zou Zen Cart adviseren met de book type product als add-on... hiermee kan je direct ook de ISBN nummers etc. ingeven.