Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Keurmerken voor webwinkels

65
Het is fijn dat bepaalde keurmerken een geschillencommissie hebben. Verder zie ik er echter ook niet het nut van in.
Voor dat geld dat je kwijt bent start ik wel een affiliate campagne op wat voor meer extra klanten zorgt.

Re: Keurmerken voor webwinkels

66
Vandaag bij kassa deze keurmerken.

Zelf niet gezien maar mij werd verteld dat keurmerken over geschillencommisies liegen!? Zo zou alleen webwinkel keurmerk een geschillencommisie hebben?

Vind het een beetje frapant want op de websites van oa Thuiswinkel waarborg staat dat ze gewoon een geschillencommisie hebben. Zou niet de eerste keer zijn dat Kassa weer eens leugens verspreidt.

Re: Keurmerken voor webwinkels

67
Heb ook net even uitzending van Kassa (in mijn ogen een verschrikkelijk tendentieus programma dat altijd maar halve waarheden verteld maar dat terzijde) bekeken online.

Paar van die keurmerken vielen wel aardig door de mand. Maar tot mijn schrik werd er ook nog eens apart aandacht besteed aan webwinkel keurmerk.info en een consument aan het woord gelaten die iets gekocht had bij een failliet bedrijf en vervolgens geen gehoor kreeg bij het keurmerk. Ik heb dit keurmerk ook, en dankzij dit programma lijkt het nu waardeloos. Onterecht, want het keurmerk zet zich wel degelijk serieus in om betrouwbaarheid van de aangesloten shops te vergroten en te testen. Maar je kunt niet verwachten dat ze borg gaan staan voor alle aankopen?

Zoals gewoonlijk heeft kassa weer een hoop te pijpzeiken, maar geven ze - op een paar tips na die kant nog wal raken - geen enkel advies aan de consument wat nu echt zekerheid biedt...

Re: Keurmerken voor webwinkels

68
Maandag al bij TrosRadar en nu bij kassa.
Er werd in beide programmas wel heel veel sluik reklame gemaakt voor Thuiswinkel.org.
Allemaal angsthazerij om bij webshops te kopen.
Als ik dit soort dingen zie, krijg ik een gezond wantrouwen en stel de vraag,
wat zit er achter deze negatieve aandacht ?

Waarom is er nog geen belangengroep is voor webshops ?
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Keurmerken voor webwinkels

69
Het is wel een kwalijke zaak dat een webshop die niet bestaat ( zie kassa's bedachte webshop ) en ook zonder inschrijving van KvK etc. gewoon een keurmerk krijgt van 11 keurmerken!

O.a. Webwinkel keur die hier in een topic vermeld staat.

Daar is helemaal niks mis mee vind ik, met deze aandacht. Wat wel verkeerd is dat ze alleen de fouten laten zien, en niet wat een keurmerk ook heeft betekent voor geschillen of andere dingen betreffende een webshop en consument.

Zo vermeld kassa niet welke keurmerken de keuring hebben afgewezen. Maar alleen welke keurmerken hun webshop hebben toegelaten. Zou meer dan fair zijn om ook te laten zien welke hun afgekeurd hadden.

Dus nogmaals, niks mis met de aandacht. Een keurmerk wordt veel te snel en gemakkelijk opgericht, zie webwinkel keur in dit forum.
De minimale eisen zouden een geschillencommissie moeten zijn voor een webwinkel keurmerk. Een keurmerk dat geen actie onderneemt behalve het lidmaatschap te beëindigen is nutteloos.

Al met al sta ik eigenlijk dus wel zeker achter de conclusie dat alleen webwinkel waarborg een keurmerk is waar je als consument echt op kunt vertrouwen. Alle andere keurmerken bieden immers geen garantie dat ( hoe goed een webshop nu ook is ) de webshop na de koopovereenkomst zich ook nog aan de regels houdt.

Re: Keurmerken voor webwinkels

70
Zelf kom ik uit de periode van het eerste detailhandel keurmerk in Nederland,
het groene ronde keurmerk zegel van de NVVH
( Nederlandse Vereniging Van Huisvrouwen )
Voor de meeste lezers onder u is dit ver voor uw tijd en misschien zelfs, van voor uw leven.
Daarom denk ik op voorhand al te kunnen voorspellen hoe of dit keurmerk fenomeen af gaat lopen.

Met die wetenschap uit het verleden is mijn advies,
We moeten maar heel snel lid worden van thuiswinkel.org :P
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Keurmerken voor webwinkels

71
Leonard H schreef:Onterecht, want het keurmerk zet zich wel degelijk serieus in om betrouwbaarheid van de aangesloten shops te vergroten en te testen.
Er zijn diverse webshops die zich niet aan de wet houden (met name als het om achteraf betalen gaat) maar die wel vrolijk lid zijn van Webwinkelkeurmerk. Dat begrijp ik gewoon niet. Dan heb je als keurmerk je zaken gewoon niet voor elkaar.

Re: Keurmerken voor webwinkels

72
Marco71 schreef:
Leonard H schreef:Onterecht, want het keurmerk zet zich wel degelijk serieus in om betrouwbaarheid van de aangesloten shops te vergroten en te testen.
Er zijn diverse webshops die zich niet aan de wet houden (met name als het om achteraf betalen gaat) maar die wel vrolijk lid zijn van Webwinkelkeurmerk. Dat begrijp ik gewoon niet. Dan heb je als keurmerk je zaken gewoon niet voor elkaar.
Ik weet niet of we het over hetzelfde keurmerk hebben Marco, ik bedoel http://www.keurmerk.info

Zij zijn samen met thuiswinkel waarborg de enige die aangesloten zijn bij consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl/Keurmerken/Ke ... p_Keurmerk

Re: Keurmerken voor webwinkels

73
Ik heb de Kassa uitzending ook gekeken. Het is weer zoals altijd in dat programma niet compleet en vanaf een kant belicht.

Het enige punt waar Stichting Webshop Keurmerk op dit moment nog lager scoort dan Thuiswinkel Waarborg volgens Kassa is dat ze niet zijn aangesloten bij de Stichting Geschillen Commissie. Ik lees net op de website van Stichting Webshop Keurmerk dat ze daar binnenkort bij aangesloten worden.

Dan is dit keurmerk dus net zoveel waard voor de klant als het Thuiswinkel Waarborg. Met als enige verschil dat je niet kaalgeplukt wordt als webwinkel zijnde.

Jammer dat dit door Kassa niet gemeld werd. Evenals wat hiervoor al gezegd werd over de keurmerken die de Kassa webwinkel juist niet hadden goedgekeurd. Nu maar hopen dat mensen niet teveel waarde hechten aan dit programma.

Re: Keurmerken voor webwinkels

77
Dat zijn behoorlijk pittige beweringen. Zeker omdat ze door consuwijzer gewaardeerd worden met een 10.

Maar wat adviseren jullie dan wel? Wat moet ik nu op mijn website plaatsen zodat een bezoeker weet dat hij met een serieus bedrijf te maken heeft dat zijn afspraken nakomt?

Re: Keurmerken voor webwinkels

78
Webshop Keurmerk is echt bezig met de inhaalslag. Wij zijn aangesloten en krijgen nu nieuwsbrieven waarin staat waar de site op wordt gecontroleerd en we worden daarna rechtstreeks benaderd met mailtjes wat er nog moet veranderen. Ik had ook mijn twijfels maar zie nu hoe serieus ze de zaken aanpakken. En bovendien hoorde ik dat zij ook worden aangesloten bij de Geschillencommissie.

Re: Keurmerken voor webwinkels

79
De klein kinders hebben vanaf de start webshop tot januari 2011 zonder keurmerk gedaan ( eind 2010 keurmerk )
Na plaatsen keurmerk, ging de conversie / omzet niet of niet meetbaar omhoog.
Ook het aantal bestelling per dag, ging niet meetbaar omhoog.
Bezoekers aantal ging ook niet omhoog.

Wat wel dramatisch omhoog ging, was het aantal retouren.
Zonder keurmerk ten hoogste 3x retour per maand ook maanden van 0,0.
Met keurmerk minimaal 10 per maand en dan ook elke maand,
tot vorige maand een record aantal / bedrag retouren.

Dit is omzet wat je kwijt bent / terug moet boeken wat tijd / geld kost ( derving ).
Zwijg ik nog over de extra retour handelingen als:
- controle of product goed / heel retour komt.
- controle verpakking.
- re-stock in de voorraad.
- terug boeken van omzet belasting.
- administratieve handelingen

Mijn advies,
probeer eerst zonder keurmerk.

Na lange ervaring als detaillist, zag ik nooit producten terug komen.
Wij webshop vd kids blijf ik mij verbazen over het wel heel makkelijk retourneren door consumenten
Door ervaring en alvast vooruit denkend,
zou dit kunnen zorgen dat de kleinere webshops de kosten niet meer kunnen betalen. ( vinden de grote partijen natuurlijk niet zo heel erg ).
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Keurmerken voor webwinkels

80
Zojuist een nieuwsbrief ontvangen van webshop keurmerk waarin de andere kant van het verhaal te lezen valt. Zo geven ze aan dat de dame die nog op haar schoenen zit te wachten van een dubieuze webwinkel, pas 4 dagen voor de uitzending de klacht bij webshopkeurmerk heeft neergelegd.

Dat hele Kassa en Trosradar zijn een stelletje walgelijke onruststokers. Halve waarheden om een beetje kijkcijfers te trekken. Webshop keurmerk wordt terwijl ze de klacht nog in behandeling hebben in een kwaad daglicht gezet. Ze kunnen beter bij die schoenenboer aankloppen.

@opabert, ik hoorde je over een belangenorganisatie voor webwinkeliers. Wordt hoog tijd dat er zo iets komt. Wanneer was je van plan hiermee te starten? ;)

Re: Keurmerken voor webwinkels

81
Leonard H schreef:Dat zijn behoorlijk pittige beweringen. Zeker omdat ze door consuwijzer gewaardeerd worden met een 10.

Maar wat adviseren jullie dan wel? Wat moet ik nu op mijn website plaatsen zodat een bezoeker weet dat hij met een serieus bedrijf te maken heeft dat zijn afspraken nakomt?
De waardering van een 10 heeft betrekking op de regels die ze opstellen en die kloppen ook wel. Jammer is dat ze (tot voor kort) hun eigen regels niet controleerden bij een aanvraag.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Keurmerken voor webwinkels

82
Leonard H schreef:@opabert, ik hoorde je over een belangenorganisatie voor webwinkeliers. Wordt hoog tijd dat er zo iets komt. Wanneer was je van plan hiermee te starten? ;)
Ben maar een eigenwijze ouwe kerel met een heel beperkte visie.
Soms moet je even geduld hebben voordat mede ondernemers tot inzichten komen.
De uitzending is precies voor de feestdagen,
begrijp je wat ik bedoel te zeggen ?
Als ik mag benoemen wat ik bedoel ?
"extra omzet voor winkels met thuiswinkel.org keurmerk"

Klopt, een dergelijke 'club' of 'stichting' bestaat nog niet.
Had / heb een stille hoop op steun / initiatief via dit forum.
Voor dergelijk initiatief in wel een kritische blik vereist,
ik bedoel,
je moet je geen boter / stroop om de mond laten smeren door mooie verhalen of zoete praatjes of angsthazerij.

Leonard H,
Misschien is de tijd op dit moment nog niet rijp.
Even afwachten hoe alles zich gaat ontwikkelen en welke 'vormen' het aan gaat nemen ;)
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Keurmerken voor webwinkels

83
Leonard H schreef:Zojuist een nieuwsbrief ontvangen van webshop keurmerk waarin de andere kant van het verhaal te lezen valt. Zo geven ze aan dat de dame die nog op haar schoenen zit te wachten van een dubieuze webwinkel, pas 4 dagen voor de uitzending de klacht bij webshopkeurmerk heeft neergelegd.

Dat hele Kassa en Trosradar zijn een stelletje walgelijke onruststokers. Halve waarheden om een beetje kijkcijfers te trekken. Webshop keurmerk wordt terwijl ze de klacht nog in behandeling hebben in een kwaad daglicht gezet. Ze kunnen beter bij die schoenenboer aankloppen.

@opabert, ik hoorde je over een belangenorganisatie voor webwinkeliers. Wordt hoog tijd dat er zo iets komt. Wanneer was je van plan hiermee te starten? ;)
Maar hoe heeft die dubieuze schoenenwinkel een keurmerk kunnen krijgen... juist geen controle aan de voordeur... alleen het geluid van klinkende munt in de kassalade in het oor.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Keurmerken voor webwinkels

84
Ik moet hier toch even op reageren...

Ik heb het gezien en was benieuwd hoe men hier reageert.

Met verbazing omdat er zo weinig reacties zijn.

Programma's zoals kassa zijn natuurlijk kijk cijfer trekkers maar hier halen ze wel een punt aan....

We zouden blij moeten zijn met deze aandacht en de energie die ze erin steken. Eindelijk wat ik al lang roep die wazige keurmerken eens aan pakken.

Een keurmerk is niet een link kopen. Men moet erop kunnen vertrouwen. Tuiswinkel.org moet daar zelf ook nog meer aan werken. Maar dit is wel de grootste.

De complot theorieën dat ze dit opgezet hebben is alleen maar een goede zaak. Je zou daar maar eens lid van zijn ;-)

Ben je serieus en wil je verder dan ga je voor thuiswinkel.org

Wil je dat niet dan plaats je geen keurmerk.

Iedereen die tegen thuiswinkel.org is zou ik oproepen om het beter te gaan doen.

En dan niet even een logo maken en als ze eens onder de loep genomen worden gaan klagen dat de vrouw het niet goed gedaan heeft :-)

Mensen deze markt wordt serieus. Dit even erbij doen is geen toekomst...

Edit, Oja wat thuiswinkel.org voorral niet goed doet is branding. Wij weten wat het is maar de consument heeft geen idee. Vraag maar eens rond... En meten heeft geen zin zolang dit niet goed geregeld is. Een goed keurmerk is vooralsnog ook een test dat je site goed is en dat je goed bezig bent. Je kunt klagen over de kosten maar een goede scan is veel waard.

Re: Keurmerken voor webwinkels

85
wat ik jammer vind is dat de conclusie die aan consumenten gegeven wordt is dat als een shop GEEn keurmerk heeft per definitie niet goed is.
En ALS er dan een keurmerk is, alleen die van Thuiswinkel.org de enige juiste is.

Dat doet pijn bij iedere webshop eigenaar die zich keurig aan alle regels houdt, maar ervoor kiest om niet zoveel geld te betalen aan een logo zoals dat van Thuiswinkel.

Wijzelf hadden van 2006 tot 2009 het thuiswinkel logo op onze site pronken.
Geen merkbare hogere omzet trouwens.

We werden alleen gechecked op ons kvk nummer en algemene voorwaarden.
Later ging de thuiswinkel haar eisen veranderen. (hoe de voorwaarden opgesteld werden en dat enkel hun voorwaarden op de site gepresenteerd mochten worden)
Wij mochten niet meer onze eigen voorwaarden hanteren (die zelfs beter waren... extra garanties en dergelijke).

Toen zijn we ermee gestopt. Kregen nog een paar telefoontjes en emails waarin verteld werdt dat als we lid bleven wel onze voorwaarden gehanteerd mochten worden (dus afwijken van hun eigen regels)

Ik denk echt dat de enigen die je shop kunnen beoordelen op consumentenzaken, de consumenten zelf zijn.
Niet een of andere stichting die er goed geld aan verdiend om zoveel mogelijk 'logo's' te verkopen.
Ondanks alle goede bedoelingen van die Stichting op het moment van starten.
Zonder een echt waarborg is het voor de klant altijd een wassen neus.

Daarom roep ik altijd dat de klanten zelf maar een shop moeten beoordelen. Die beoordelingen zijn echt, persoonlijk en toegespits op het product van de webshop zelf.
Je moet uiteraard wel iets met die beoordelingen doen.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Keurmerken voor webwinkels

86
Webwinkelforum.nl keurmerk!

Meer dan 5000 leden met ervaring, hart voor de zaak en gevoel voor de klant die je webwinkel beoordelen.

Voor webwinkels, door webwinkels!
En nou niet piepen dat dat geen garantie biedt voor klanten, want 5000 webwinkeleigenaren hebben liever dat webwinkels in het algemeen een betere naam hebben zodat klanten webwinkels weer kunnen vertrouwen. Of niet?