Re: Keurmerken voor webwinkels

91
Theorie uit mijn leerboek:

'' Een keurmerk garandeert dat het product of dienst die onder dat keurmerk verkocht wordt aan bepaalde eisen voldoet.'' O.a. staat hier webshop keurmerk bij vermeld.

Toch jammer dat het zo oppervlakkig blijft. En dat HBO niveau..

Re: Keurmerken voor webwinkels

93
Wij kregen laatst een beoordeling van een klant (zeer positief) met als feedback: Explicieter vermelden dat je te vertrouwen bent, een keurmerk o.i.d.. Dat zet je dan toch wel aan het denken.

Ik vind wel, als je voor een keurmerk gaat, ga dan voor een van de keurmerken die in de 'top 3' vermeld staan zodat een klant ook echt iets aan het keurmerk heeft waar je als webwinkel bent aangesloten.

Re: Keurmerken voor webwinkels

94
pyjamaonline.nl schreef:Lastig.. zo ga ik toch twijfelen of een keurmerk wel of niet goed is. Zoveel verschillende ervaringen! Ik denk dat we het voorlopig nog even zonder proberen en als je het doet, toch meteen voor een grotere en bekende moet gaan.
Ik zou het gewoon eens proberen, alleen al om een commerciële reden: bij een van mijn webwinkels werkte het Webshop Keurmerk onmiddellijk omzetverhogend. Ik had meteen spijt dat ik het niet veel eerder had gedaan. Als je blijft twijfelen, weet je ook niet of het in jouw geval wat oplevert.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Keurmerken voor webwinkels

96
Webshop Informatie schreef:Er zijn veel keurmerken die inderdaad alleen het oog hebben op winst maken. De partij die Ward aanbeveelt is een goede partij. Erkend en vertrouwd. Kost je iets minder dan 20 euro per maand (gemiddeld) maar kan je het dubbel en dwars opleveren. Consumenten houden van goede keurmerken.
Zelf zou ik eerder in zee gaan met ThuisWinkel Waarborg.
Qshops en Webwinkel waarborg komen op de tweede plaats.

Ben nog steeds aan het twijfelen of het wel verstandig is om daar 300€ in te investeren jaarlijks. Uiteindelijk zal het wel moeten, maar nu al? Dilemma.

Re: Keurmerken voor webwinkels

97
RicardoV schreef:
Webshop Informatie schreef:Er zijn veel keurmerken die inderdaad alleen het oog hebben op winst maken. De partij die Ward aanbeveelt is een goede partij. Erkend en vertrouwd. Kost je iets minder dan 20 euro per maand (gemiddeld) maar kan je het dubbel en dwars opleveren. Consumenten houden van goede keurmerken.
Zelf zou ik eerder in zee gaan met ThuisWinkel Waarborg.
Qshops en Webwinkel waarborg komen op de tweede plaats.
Voor mij was de Thuiswinkel Waarborg ook eerste keuze en het Webshop Keurmerk een verdienstelijke tweede. Dan ga je dus dieper graven en de kosten en voorwaarden vergelijken. Voor een experimenteel "wat levert een keurmerk op" was de Thuiswinkel Waarborg mij te duur, maar dat plaatje kan ieder voor zich anders inkleuren.
StoreCore.io

Re: Keurmerken voor webwinkels

98
Ik heb werkelijk geen idee wat ik moet verwachten wanneer ik het logo van een keurmerk op de website plaats.

De AV die een keurmerk standaard hanteert zijn niet gunstiger voor de klant als de voorwaarden die wij momenteel hanteren. De geschillenprocedure zal toch echt nooit bij ons hoeven aan te kloppen. Dus waarom dan? Blijkbaar toch om de klant dat beetje extra zekerheid te geven. Levert dat zoveel meer orders op? Voor die 300€ zijn toch een xx aantal orders nodig..

Re: Keurmerken voor webwinkels

99
RicardoV schreef:Ik heb werkelijk geen idee wat ik moet verwachten wanneer ik het logo van een keurmerk op de website plaats.

De AV die een keurmerk standaard hanteert zijn niet gunstiger voor de klant als de voorwaarden die wij momenteel hanteren. De geschillenprocedure zal toch echt nooit bij ons hoeven aan te kloppen. Dus waarom dan? Blijkbaar toch om de klant dat beetje extra zekerheid te geven. Levert dat zoveel meer orders op? Voor die 300€ zijn toch een xx aantal orders nodig..
Vooral dat laatste inderdaad: extra zekerheid bieden leidt tot meer orders én een hoger aankoopbedrag per order (ook belangrijk). Dat geldt bijvoorbeeld ook voor een SSL-certificaat: zonder loop je omzet mis en de kosten heb je er zó weer uit.

Wij hanteerden ook algemene voorwaarden die minstens even klantvriendelijk waren als die van het keurmerk. Alleen... wie leest die nu integraal? Als er "algemene voorwaarden van keurmerk x" boven staat, converteert het beter.

Ik zou het dus gewoon proberen. Werkt het niet, dan voer je het keurmerk niet en zeg je de overeenkomst op.
StoreCore.io

Re: Keurmerken voor webwinkels

100
RicardoV schreef:Ik heb werkelijk geen idee wat ik moet verwachten wanneer ik het logo van een keurmerk op de website plaats.
Naar mijn mening niet zoveel. Laatst heb ik een 'onderzoekje' gedaan bij Stichting Webshop Keurmerk en ik kwam er achter dat een groot gedeelte van de nieuwe aanmeldingen niet eens aan de eisen voldeden. Om die reden hebben we twee weken geleden ook het keurmerk stopgezet. :wink:
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html

Re: Keurmerken voor webwinkels

101
webwinkelsucces schreef:
RicardoV schreef:Ik heb werkelijk geen idee wat ik moet verwachten wanneer ik het logo van een keurmerk op de website plaats.
Naar mijn mening niet zoveel. Laatst heb ik een 'onderzoekje' gedaan bij Stichting Webshop Keurmerk en ik kwam er achter dat een groot gedeelte van de nieuwe aanmeldingen niet eens aan de eisen voldeden. Om die reden hebben we twee weken geleden ook het keurmerk stopgezet. :wink:
En is er al een eventueel verschil te merken tussen de deze twee weken en de periode daarvoor met keurmerk?

PS: Aantal vragen beantwoord gekregen van Webshop Keurmerk. met ondertitel: jurist.
Denk dat ze in tijdsnood zaten want mijn vragen bevatte meer zinnen dan dat dit hele mailtje bevat. Toch nog maar eens goed overwegen of dit keurmerk wel de moeite waard is, als de communicatie al zo moet beginnen dan heb ik er weinig vertrouwen in.

Re: Keurmerken voor webwinkels

103
eentje schreef:Als ik op dit moment moest kiezen tussen keurmerken dan zou ik voor Webwinkel Keurmerk gaan.

Ze gaan de goede kant op en je hoeft je cijfers niet te delen.
Vond ik inderdaad enigszins ook wel Een voordeel. Echter de belabberde communicatie waarmee het al begint duidt op alles maar een keurmerk dat aandacht besteed aan zijn (potentiele) leden.

Re: Keurmerken voor webwinkels

104
webwinkelsucces schreef:Naar mijn mening niet zoveel. Laatst heb ik een 'onderzoekje' gedaan bij Stichting Webshop Keurmerk en ik kwam er achter dat een groot gedeelte van de nieuwe aanmeldingen niet eens aan de eisen voldeden.
Weet niet of alle leden daaraan voldoen maar toen ik mijn aanmelding had ingediend kreeg ik wel verbeterpunten voordat ik werd toegelaten.

Re: Keurmerken voor webwinkels

105
RicardoV schreef:
eentje schreef:Als ik op dit moment moest kiezen tussen keurmerken dan zou ik voor Webwinkel Keurmerk gaan.

Ze gaan de goede kant op en je hoeft je cijfers niet te delen.
Vond ik inderdaad enigszins ook wel Een voordeel. Echter de belabberde communicatie waarmee het al begint duidt op alles maar een keurmerk dat aandacht besteed aan zijn (potentiele) leden.
Verzachtende omstandigheden:
Ze zijn druk bezig de huidige leden te screenen en te bewegen om aan de eisen te gaan voldoen. Als ik de doorgestuurde mails van mijn klanten bekijk is het één persoon (de juriste) die al het werk doet of alle mails screent.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Keurmerken voor webwinkels

106
Ik heb sinds een aantal weken een keurmerk van Webshop Keurmerk.
Wat betreft de communicatie ben ik het met RicardoV eens, het duurt even alvorens je antwoord krijgt op je vragen. Door hun aangegeven wijzigingen worden vaak pas 3 a 4 dagen later beoordeeld.

Verder moet ik persoonlijk zeggen het belang van een keurmerk niet heel groot vind, echter hoor ik van klanten dat die het wel belangrijk vinden. Dus puur een commerciële keuze en dan weegt de prijs zwaarder dan in dit geval het aangeboden pakket.

Re: Keurmerken voor webwinkels

108
Storen jullie je ook zo aan de wildgroei van keurmerken voor webshops?

Ik kreeg laatst ook weer een mailtje: "gefeliciteerd, u komt in aanmerking voor ons keurmerk". Op mijn antwoord met kritische vragen, kreeg ik dan weer geen reactie.

Hoe weet je als consument nu nog wat er betrouwbaar is (ook qua keurmerken) en als webshopeigenaar welk keurmerk iets toevoegt?

We kunnen misschien wel een Webwinkelforumkeurmerk gaan starten :P.

Re: Keurmerken voor webwinkels

109
Tanya schreef:Ik kreeg laatst ook weer een mailtje: "gefeliciteerd, u komt in aanmerking voor ons keurmerk".
Die e-mail kreeg ik ook: je komt in aanmerking voor een keurmerk ómdat je al bent goedgekeurd voor een ander keurmerk. Je krijgt zelfs korting, want ómdat het andere keurmerk al een keuring heeft uitgevoerd, hoeft dat niet opnieuw te gebeuren. Dat noem je dan "marktwerking". :?
StoreCore.io

Re: Keurmerken voor webwinkels

110
Welk keurmerk was dat? Want dan ben je wel erg slecht bezig, andere webwinkels wegkapen van een keurmerk en ze niet eens keuren maar blind vertrouwen op de keuring van 't andere keurmerk.

Overigens is het heel makkelijk. Ik vertrouw alleen de keurmerken die een geschillencommissie hebben, welke gratis te gebruiken is. Als ik nog eens 30€ (bijv. bij dat keurmerk met die paarse V) moet betalen om een geschil voor te leggen begin ik er niet eens aan wanneer de aankoop 100€ o.i.d. is.

Re: Keurmerken voor webwinkels

111
RicardoV schreef:Welk keurmerk was dat? Want dan ben je wel erg slecht bezig, andere webwinkels wegkapen van een keurmerk en ze niet eens keuren maar blind vertrouwen op de keuring van 't andere keurmerk.
Kan me niet meer herinneren welk keurmerk dat was, maar ze hengelen je bedrijfsgevevens uit de ledenlijst van het Webshop Keurmerk. Wat ik me nog wel herinner: je betaalt niet slechts voor het "keurmerk", maar ook voor enkele webpagina's die je mag vullen met reclame.
StoreCore.io

Re: Keurmerken voor webwinkels

112
Ik heb een tijdje terug eens een keurmerk waarvan ik een 'gefeliciteerd u komt in aanmerking' mailtje ontving eens teruggemaild met kritische vragen over hun keurmerk en hun bedrijf. Nooit meer reactie op gehad :? .

Re: Keurmerken voor webwinkels

113
Op het KVK hallo is een keurmerk-in-spe alvast goed bezig.

Met alle respect wouter, maar ik vroeg niet of iemand geinteresseerd was in 'nog een webshop keurmerk', mijn vraag was of een normale kvk inschrijving goed genoeg is, of dat er meer bij komt kijken.

je zegt dat het er om gaat dat een keurmerk inhoudsloos is, en dat een webwinkel beter zelf een keurmerk kan maken. wellicht heb je gelijk, maar webwinkels doen dat blijkbaar niet, en de reden die weet ik niet, en die boeit me eerlijk gezegd ook niet.

Ga jij maar lekker rondvertellen dat eigenaars van webwinkels zelf een keurmerk moeten maken, dan ga ik mooi geld verdienen aan de webwinkels die wel een echt keurmerk willen. Want die zijn er blijkbaar genoeg!

Mocht je verder willen discussieren, of aan- of opmerkingen geven, dan mag je me gerust je emailadres geven, dan praten we verder. Ik wil dit topic graag gebruiken waar ik deze voor aangemaakt hebt.
Denk dat dit de gemiddelde gedachtengang van een eigenaar van een 'keurmerk' is.

Re: Keurmerken voor webwinkels

114
Ik kan hier best depri van worden.

Ik ren elke dag tien keer in de ronde om de klantbeleving zo positief mogelijk te maken. Snel antwoorden, snel verzenden, en een keurmerk voor het vertrouwen.
In het begin zat ik bij een gratis keurmerk wat ik snel weer offline had gehaald en ben overgegaan op een echt keurmerk tegen betaling. Na de screening door een juriste ben ik toegelaten.

Had echter laatst een vraag dus even bellen. Krijg ik deze zelfde juriste aan de lijn (15.30 uur) die erg ongemakkelijk was en mij vertelde dat mensen van het keurmerk al weg waren en of ik de volgende dag weer kon bellen...

Toegegeven, het is leuk om een geaccepteerd keurmerk op je site te hebben maar waarom?
De reden is puur voor het consumenten vertrouwen. Ik heb nog nooit een conflict gehad (ben bijna 4 jaar bezig) die ik nooit zelf naar behoren heb opgelost. Ik ben zelf ook consument en koop zelf ook online. Als er iets fout is gegaan dan vraag ik mijzelf af wat ik zelf zou willen als consument en los het dan correct op.

Er zou gewoon 1 officieel (desnoods door de overheid gemaakt) keurmerk moeten zijn wat ook daadwerkelijk "macht" heeft en kan ingrijpen. Niet een bekend betaald keurmerk door mensen die om 15.30 al niet meer bereikbaar zijn en ik de advocate aan de lijn krijg die net 3 dagen geleden is afgestudeerd in het kantoortje daarnaast.

Re: Keurmerken voor webwinkels

115
frafra schreef: Er zou gewoon 1 officieel (desnoods door de overheid gemaakt) keurmerk moeten zijn wat ook daadwerkelijk "macht" heeft en kan ingrijpen. Niet een bekend betaald keurmerk door mensen die om 15.30 al niet meer bereikbaar zijn en ik de advocate aan de lijn krijg die net 3 dagen geleden is afgestudeerd in het kantoortje daarnaast.

100% mee eens.

Re: Keurmerken voor webwinkels

116
Ga jij maar lekker rondvertellen dat eigenaars van webwinkels zelf een keurmerk moeten maken, dan ga ik mooi geld verdienen aan de webwinkels die wel een echt keurmerk willen. Want die zijn er blijkbaar genoeg!
Denk dat het uitgangspunt van een goed keurmerk niet " mooi geld verdienen" moet zijn, maar zorgen voor een betrouwbaar keurmerk. Een non profit organisatie die elke euro die ze binnen krijgen uitgeven aan het beter maken van het keurmerk.

Re: Keurmerken voor webwinkels

117
vampirelord schreef:
Ga jij maar lekker rondvertellen dat eigenaars van webwinkels zelf een keurmerk moeten maken, dan ga ik mooi geld verdienen aan de webwinkels die wel een echt keurmerk willen. Want die zijn er blijkbaar genoeg!
Denk dat het uitgangspunt van een goed keurmerk niet " mooi geld verdienen" moet zijn, maar zorgen voor een betrouwbaar keurmerk. Een non profit organisatie die elke euro die ze binnen krijgen uitgeven aan het beter maken van het keurmerk.
Daarom ook lekker voor een keurmerk kiezen dat als stichting naar voren komt.

Bij zo'n keurmerk als die persoon waarvan Wouter een quote plaatst zou je je niet eens bij moeten willen aansluiten mocht je nog geld toekrijgen.

Re: Keurmerken voor webwinkels

118
En dan nog je vraagtekens er bij zetten. Het gros van de keurmerken vangt 50 tot soms wel 300 euro per jaar door eenmalig een logo te ontwerpen en die toe te sturen. Verder voeren ze niets uit en voegen ze niets toe.

Ook een stichting kan een directeur hebben die een paar ton aan loon op jaarbasis ontvangt ;)

Je zou dan beter zelf een keurmerk kunnen ontwerpen en die op je site zetten. Heeft net zo veel inhoud en zorgt voor net zo veel toename in conversie. ;)

Re: Keurmerken voor webwinkels

119
Wouter Hol schreef: Je zou dan beter zelf een keurmerk kunnen ontwerpen en die op je site zetten. Heeft net zo veel inhoud en zorgt voor net zo veel toename in conversie. ;)
Oneens.

Ik daag je uit dit te proberen. Nou zou je wellicht geen verschil zien, aangezien je een hoop vaste klanten hebt en enigszins bekend bent bij het algemene publiek.

Maar als ik een zelfgemaakt keurmerk op een webwinkel zie staan, zal ik sneller afhaken (wanneer de webwinkel niet bij mij of bij een groot publiek bekend is) dan wanneer er helemaal géén staat. Zou toch van de zotte zijn als iedere webwinkel een eigen logo'tje maakt en bezoekers dit nog vertrouwen?

Daarnaast garandeert het niets en ben je niet onafhankelijk bezig. Wellicht controleren veel bezoekers het niet eens, maar dan beter geen keurmerk dan een zelfgemaakte imo.

Re: Keurmerken voor webwinkels

120
RicardoV schreef: Ik daag je uit dit te proberen. Nou zou je wellicht geen verschil zien, aangezien je een hoop vaste klanten hebt en enigszins bekend bent bij het algemene publiek.
Het is al geprobeerd, de gemiddelde consument herkent een bepaald keurmerk niet eens. Er zijn ook wel eens tests gedaan met welk keurmerk consumenten het meest waardevol vonden. Tussen de opties stonden ook fictieve keurmerken en ook die keurmerken werden vaak aangemerkt als vertrouwd.
Maar als ik een zelfgemaakt keurmerk op een webwinkel zie staan, zal ik sneller afhaken (wanneer de webwinkel niet bij mij of bij een groot publiek bekend is) dan wanneer er helemaal géén staat. Zou toch van de zotte zijn als iedere webwinkel een eigen logo'tje maakt en bezoekers dit nog vertrouwen?

Daarnaast garandeert het niets en ben je niet onafhankelijk bezig. Wellicht controleren veel bezoekers het niet eens, maar dan beter geen keurmerk dan een zelfgemaakte imo.
Het is ook van de zotte, maar of jij nu 50 euro per jaar betaalt aan een scholier die verder voor niets aansprakelijk wilt zijn of jezelf die 50 euro bespaart door zelf het logo te ontwerpen, maakt in feite niets uit. ;)