Garantie op webwinkel

1
Wie kan mij duidelijkheid geven over wat voor garantie je hebt als je een webwinkel koopt en ook extern de hosting hebt lopen.
Wij hadden een webwinkel gekocht en deze werd regelmatig gehackt , daar kunnen wij niets aan doen , nu wordt er gezegd , jammer en u kunt een duurdere webwinkel bij ons afnemen maar dan nog geen garantie.
Wat is hier mogelijk in of wat is hier wettelijk in geregeld.
Het kan toch niet zo zijn dat je iets koopt en binnen een jaar er geen garantie meer op hebt.
Dan bestaat dus de mogelijkheid dat je elk jaar een nieuwe moet kopen of zelfs vaker.

Re: Garantie op webwinkel

2
Het gaat hier om een dienst. Daar gelden hele andere regels dan product geranties. Zeker bij b2b.

"hacken" is een breed begrip. Stel dat jij slordig met je wachtwoord omgaat en andere komen in jou admin paneel kan de dienstverlener daar weinig aan doen.

Dus ik zou zeggen probeer eens te bellen en er samen uit te komen.
Of zoek anders een andere dienstverlener, of ga met Opensource werken.

Re: Garantie op webwinkel

3
Je bent zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van je site.
Je kan dat wellicht door middel van een SLA (Service Level Agreement) met je leverancier regelen, maar ik betwijfel of zij dat kunnen doen, omdat jij zelf verstandig moet omgaan met je wachtwoorden en moet zorgen dat de verbinding veilig is.

Het is in elk geval niet zo dat je ooit 1x betaalt voor een webshop en dat je er verder nooit meer wat aan hoeft te doen. De software moet continue up to date gehouden worden. In jouw geval zal dat dus betekenen dat je continue voor moet blijven betalen.

Re: Garantie op webwinkel

4
ommerth schreef:Wat is hier mogelijk in of wat is hier wettelijk in geregeld.
Het kan toch niet zo zijn dat je iets koopt en binnen een jaar er geen garantie meer op hebt.
Dan bestaat dus de mogelijkheid dat je elk jaar een nieuwe moet kopen of zelfs vaker.
Dat je geen consument bent die een product koopt, maar een zakelijke afnemer van een dienst, doet hier niet ter zake. Je mag verwachten dat het gekochte redelijkerwijs aan de verwachtingen voldoet, anders is het, na ingebrekestelling, gewoon wanprestatie.
ommerth schreef:Wij hadden een webwinkel gekocht en deze werd regelmatig gehackt , daar kunnen wij niets aan doen , nu wordt er gezegd , jammer en u kunt een duurdere webwinkel bij ons afnemen maar dan nog geen garantie.
Wegwezen daar! Een duurdere webwinkel afnemen zonder enige garantie voor verbetering is, misschien niet juridisch maar vooral zakelijk, pure chantage. Met iemand die ver onder de maat presteert en voor een hogere prijs niet in beweging komt, doe je gewoon geen zaken. Einde excercitie, aju paraplu.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Garantie op webwinkel

5
Denk dat er iets meer toelichting voor nodig is om hier een goede reactie op te kunnen bieden. Het maakt nogal uit wat je precies bedoelt met gehackt zijn. Als jij je wachtwoord rondslingert en zij na het terugzetten van de 3e backup je verwijzen naar een duurder pakket, is dat wat anders als dat je webwinkel gewoon als gatenkaas is opgeleverd bijvoorbeeld.
Nu op mijn weblogs:

Re: Garantie op webwinkel

6
Dirkjan, ben ik in dit geval niet met je eens. De reactie na een hack is namelijk: "jammer en u kunt een duurdere webwinkel bij ons afnemen maar dan nog geen garantie". Elke verantwoordelijkheid afwijzen, wel meer geld vragen maar dan nog niets beters beloven. Dat kán niet, vooral omdat deze site "regelmatig gehackt" wordt.

Re: Garantie op webwinkel

7
Even verduidelijken dan , ik heb een webwinkel afgenomen bij iemand en ook de hosting.
Het programma is daar gehackt en niet bij mij. Daar dit een groot probleem werd bij hun hebben ze de winkels uit de verkoop gehaald en nu bieden ze een Magento webwinkel aan met korting.
De keuze is dus aan mij of mijn webwinkel opheffen of meegaan in de Magento , volgens die persoon.
Weet dat de eerste webwinkel niet duur was maar daar gaat het even hier niet om.
Ik bemiddel nu voor 2 webwinkels maar hij blijft bij zijn conclusie.
Hij zegt als je een auto koopt heb je ook geen garantie , nu dat is niet waar. Hij vind ons vervelend enz.
Heb tevens een winkel van WizBizz en nog nooit last van gehad.

Wat kan ik nu het beste doen , is een magento winkel wel goed beveiligd.

Re: Garantie op webwinkel

9
Magento is inderdaad prima te beveiligen, alleen niet als je het laat draaien op een webserver of een databaseserver die is gehackt. Zoals Wouter terecht opmerkt: als je niet weet waar je regelmatig gehackt wordt, heb je niet zoveel aan de toezegging "we hebben nu Magento geïnstalleerd". Vandaar misschien ook dat je geen enkele garantie krijgt: Joost mag weten welke achterdeur er open staat, maar juist dát zul je eerst moeten achterhalen.

Re: Garantie op webwinkel

10
Ik had deze afgenomen van webshop discounter , maar dit pakket wordt niet meer verkocht.
Weet iemand waar je nog meer een Magento webwinkel kan afnemen bij een betrouwbaar bedrijf.

Heel erg bedankt voor jullie respons alvast.

Re: Garantie op webwinkel

11
Maar op wat voor een manier was hij nou gehacked?

Er zijn talloze Magento bouwers. Misschien zelfs wel meer dan dat er succesvolle Magento shops zijn. Via Google kom je een heel eind. Zelf ken ik wel een paar goede bureaus maar daar ben je voor 5 ruggen net aan begonnen. Is dat jouw budget?

Re: Garantie op webwinkel

12
Garantie!

Garantie op een webwinkel dat het niet gehacked wordt.
Das bijna het zelfde als, garantie op een fysieke (stenen) winkel waar niet ingebroken wordt of diefstal wordt gepleegd. Denk dat er geen aannemer (webdesigner) die garantie kan geven en/of zal geven. Mogelijk zijn er wel verzekeringen voor en anders gaan die er in de toekomst zeker komen.

Zelfs de beste netwerken in de wereld worden gehacked, het Pentagon, Sony, dus hoe goed je je beveiliging hebt zegt ook niks. En dat geld ook weer voor fysieke beveiliging.

Ik denk dat er anders om moet worden gegaan als je website is gehacked.
Altijd aangifte doen bij de politie, het is en blijft inbraak en mogelijk zijn er ook gegevens ontvreemd of andere zaken gestolen.
http://www.politie.nl/vraagbaak/watdoet ... iteit.aspx

Re: Garantie op webwinkel

13
Oke bedankt voor jullie informatie , ga in ieder geval niet door met deze meneer / bedrijf.

Een kennis gaat nu voor mij een webwinkel maken en dan kijken we weer verder , wordt het dan een keer gehackt dan kost het mij niets , behalve een hoop stress.

Webwinkel voor 5000 euro is niet voor mij weggelegd , dat is voor een kleine ondernemer niet te betalen en helemaal niet onder deze voorwaarden.

Re: Garantie op webwinkel

14
ommerth schreef:Webwinkel voor 5000 euro is niet voor mij weggelegd , dat is voor een kleine ondernemer niet te betalen en helemaal niet onder deze voorwaarden.
Wat zijn dan precies je ambities? De software is een ding, maar daarna zul je moeten inkopen, reclame moeten maken, administratie moeten doen, verzending moeten regelen... Bij elkaar zijn webwinkeliers bij de start meestal een veelvoud van dat bedrag kwijt. Als ze het fulltime doen en er dus van willen kunnen leven.
Nu op mijn weblogs:

Re: Garantie op webwinkel

15
ommerth schreef:Webwinkel voor 5000 euro is niet voor mij weggelegd , dat is voor een kleine ondernemer niet te betalen en helemaal niet onder deze voorwaarden.
Een echt winkelpand kost meer hoor ;)

Maar waarom niet gewoon een winkel voor een paar tientjes per maand huren?