Paypal

1
Bieden jullie paypal als betalingsmogelijkheid aan?

En klopt het dat paypal nog steeds een percentage van het bedrag inhoud? Want dat lijkt me een groot nadeel.

Re: Paypal

2
Ja, het is de makkelijkste manier om creditcard transacties te accepteren.

Enhet percentage klopt... behalve bij de micropayments daarvoor hebben ze speciale tarieven.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Paypal

3
Maar dat is wel heel irritant met boekhouding en administratie. Bij Ideal weet ik dat er gewoon een bepaald bedrag per transactie wordt gerekend. Dat is veel makkelijker dan het Paypal systeem.

Re: Paypal

4
En als een klant tegen Paypal zegt dat hij het pakket niet heeft ontvangen ben je je geld kwijt want dat wordt teruggestort. Je bent meteen uitgepraat.
Bij andere betalingsmogelijkheden kun je eerst met de klant in overleg. Kijken wat er mis is, nog eens sturen of zelf terug storten. Maar er is overleg met jou als webshop.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Paypal

5
Ook dat is een nadeel inderdaad. Maar er is in nederland en nog meer in Belgie wel vraag naar Paypal.

Bieden jullie het aan?

Re: Paypal

6
Paypal kan exports maken die je in de meeste boekhoud software kan inboeken.

Wat PaulG zegt is overigens niet waar. Je krijgt 3 weken de tijd om een traceercode te overleggen zodat je aan de hand daarvan kan aantonen dat je het product verzonden hebt.

Zonder die code wordt het wel lastiger.

Wij bieden al 3 jaar Paypal aan en hebben ongeveer 3-4 keer een geschil gehad via Paypal, waarin in alle gevallen wij netjes het geld behielden.

Re: Paypal

7
Nadeel heb ik dat ik deels per post verzend.

Maar grootste nadeel blijf ik procentuele kosten vinden. Dat betekend dat je bij elke betaling een apparte afschrijving hebt.
Bij mollie krijg ik gewoon eens een factuur per zoveel x ideal betaling.

Re: Paypal

8
Maar bij mollie kan je niet met visa betalen... dat is appels met peren vergelijken...

in 8 jaar tijd 3 keer een geschil gehad waarbij ik 2 keer aan het langste eind trok.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Paypal

9
Hier ook geen grote problemen hoor, slechts enkele keren een probleem tegen gekomen. Een keer is wel het geld teruggeboekt, maar dat is toen met de klant onderling rechtgezet.

Wij rekenen een extra fee voor een paypal betaling, overigens ook voor een normale creditcard betaling, die dan de extra kosten dekt. 3,5% van het totaalbedrag.

Toch kan ik je aanraden het te gebruiken. Er wordt hier steeds meer gebruik van gemaakt en het is voor sommige klanten zelfs een vereiste. Ook klanten uit België geven vaker de voorkeur aan een betaling met PayPal.

Re: Paypal

10
Nee en ben het ook niet van plan!
Ik had ooit een rekening geopend om software te bestellen, deze rekening sliep toen er ineens een onbekende chinees geld van mijn bankrekening kreeg via paypal. Heeft weken geduurt voordat ik eens mijn geld terug kreeg!! Paypal gaf wel meteen toe dat er fraude in het spel was, maar toch is het een heel gedoe..In mijn voordeel dus kon het geld terug gestort worden..
Maar ik vertrouw het gewoon niet meer!
En dan hoor ik ook nog die nare verhalen van klanten die het geld terug laten storten.
Dat lijkt me helemaal irritant..

Dus nee voor mij geen paypal

Re: Paypal

11
moncherry schreef:Ik had ooit een rekening geopend om software te bestellen, deze rekening sliep toen er ineens een onbekende chinees geld van mijn bankrekening kreeg via paypal. Heeft weken geduurt voordat ik eens mijn geld terug kreeg!! Paypal gaf wel meteen toe dat er fraude in het spel was, maar toch is het een heel gedoe..In mijn voordeel dus kon het geld terug gestort worden..
Maar ik vertrouw het gewoon niet meer!
Dit is natuurlijk geen veel voorkomend probleem en waarschijnlijk zelfs deels aan jezelf te wijten. Zonder inlog gegevens kan niemand je rekening misbruiken dus waarschijnlijk ben je hier zelf niet zorgvuldig mee omgegaan. Verder is het ook een beetje kortzichtig om door een incident als dit heel paypal af te schrijven. Maar ja blijft natuurlijk je eigen keuze.

Re: Paypal

12
Na het lezen van je berichtje heb ik even een cool down moment moeten inplannen voordat ik een antwoord kon geven...

En NEE het lag NIET aanmezelf!!! En NEE ik ben niet onvoorzichtig geweest met mijn inlog gegevens!!! NEEEEEEEEEEEEEEEEE, ik heb die chinees mijn inlog gegevens niet gegeven nog iemand anders, nog ergens opgeschreven of dergelijke ze zaten in mijn hoofd!! en alleen IK wist die!!!

Maar maakt niet uit ik kreeg nettjes mijn geld terug, niks aan te merken op de service van Paypal wat dat betreft ze geloofde me meteen..En zeiden dat ze al zo'n vermoeden hadden(ik was dus niet de enige)...Ik was gewoon gehackt, gekraakt of wat dan ook, en nee ik had geen gemakkelijke voor de hand liggende inlog gegevens..blablabla...

Wel gemakklijk om meteen de schuld bij mij te leggen..
als dat zo was dan zou ik dat zeker hier bekend gaan zitten maken op het forum wat voor een rund ik wel niet ben!!

maar mijn antwoord, geloof lekker wat je zelf wilt, ik weer voor mezelf hoe het zit!!
En ik weet 100% zeker dat het niet aan mij lag!!

Ik laat het hierbij zitten, want ik hoef er ook niks mee te bereiken, is mijn antwoordt gewoon
voor mij geen paypal meer!!

Re: Paypal

13
Sorry voor mijn reactie. Ik weet verder niet de achtergrond dus wellicht had je er zelf niets aan kunnen doen. Ik zei dit omdat de meeste mensen die gehacked worden vaak zelf niet zorgvuldig met hun gegevens zijn omgegaan. Uitzonderingen zijn er natuurlijk ook.

Toch vind ik dat zoiets niet relevant is bij de keuze om wel of geen paypal te accepteren in je webwinkel. Er is vraag naar, en zeker als je geen creditcards kan accepteren een goede optie om toe te voegen aan je online betaalmethoden.

PayPal is een van de grootste en veiligste online betaalmethoden. Dat heb je zelf ervaren omdat het bedrag gewoon weer is terugbetaald. Daarom zou je PayPal juist moeten aanprijzen. Ook met iDEAL of elke andere betaalmethode gebeurt wel eens wat. Dat is dan geen reden die betaalmethode niet (meer) te accepteren. Maar goed, iedereen moet dat voor zichzelf beslissen.

Re: Paypal

14
Ook ik bied Paypal aan, zeer veilige en gemakkelijk betaalmethode. Tot op heden nog geen problemen mee gehad, alleen jammer dat je elke keer een klein percentage kwijt bent aan de kosten van Paypal.. Maar gelukkig heb ik hier weinig last van met mijn marges van de producten