DHL via Shops United

1
Hoi hoi,

Ik zit met een vraag. Tot nu toe verstuur ik mijn pakketjes via DPD (de zwaardere pakketten) en de lichte pakketjes met PostNL.
DPD komt ze bij me ophalen en de pakketjes van PostNL deed ik wegbrengen. Net zoals de brievenbuspost. Echter ben ik verhuisd en zit het afleverpunt geen minuut meer bij mij vandaan.
(Ja, ik was verwend :D )

Nu verstuur ik met PostNL omdat dit goedkoop is. Echter heb ik nu een aanbieding van Shops United die ook erg aantrekkelijk is. Ze komen de pakketjes ophalen en versturen alles met DHL. Echter heb ik geen ervaring met DHL en lees ik hier alleen berichten over DHL4You. Ik ben wel een paar ervaringen tegen gekomen over shops united maar die zijn volgens mij niet zo betrouwbaar.
Dus nu is mijn vraag. Wie heeft er ervaring met shops united en DHL?
En wie heeft er ervaring met PostNL brievenbuspost. Dus dat ze iedere dag of om de dag de post komen ophalen?
Alvast bedankt.
Groetjes Iris

http://www.eurotopshop.nl
http://www.hummeltjekado.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: DHL via Shops United

5
Wij hebben PostNL via Shops United, en je kan het afleveren op elke postnl point zoals supermarkt.

Ook hoef je geen minimum te verzenden en zijn ze goedkoop, tenminste?

Ik weet niet of je prijzen mag vermelden hier?
en wat kost een pakketje met DHL via ShopsUnited?
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: DHL via Shops United

6
Shops United kan zorgen dat je met een eigen e-mailadres kunt inloggen op een intraship account van DHL. Hier kun je je eigen labels maken en een pickup boeken. Of het ook een vaste, dagelijkse pickup kan zijn weet ik niet, maar het voordeel is ook dat je de pakketten op elk adres in NL kunt laten ophalen (bijv. voor retourzendingen). Werkt allemaal heel eenvoudig hoor. Het enige dat ik niet ontdekt heb is een manier om via een CSV bestand de labels te uploaden.

Ik ben ook bekend met het invoersysteem van DPD (weet de naam niet meer), maakt niet veel verschil met intraship van DHL.

Het voordeel van DHL is dat je praktisch alle soorten pakketten met ze kunt verzenden, die te groot of te zwaar voor TNT zijn (dan geldt er wel toeslag).

DHL is bij mij 2x het pakket niet komen ophalen, daar kon SU niks aan doen natuurlijk. Omdat SU een subcontractor is krijg je geen boekingsnummer bij het invoeren van een zending, dus dan is het iets lastiger communiceren met de DHL helpdesk, maar in mijn geval is het gewoon netjes opgelost door DHL.

Re: DHL via Shops United

7
Ik probeer al enkele weken in contact met Shops United te komen.
Maar op offerte aanvragen reageren ze schijnbaar niet meer...

Jammer, want we gaan binnenkort ons PostNL contract eens onder de loep nemen en kijken waar we dingen beter / effectiever kunnen doen.

In het verleden zijn we al eens overgestap op GLS, maar dat was een ramp.
En rechtstreeks bij DHL, wordt je doorverwezen naar dat andere systeem van hun.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: DHL via Shops United

8
Dennis1 schreef:Ik probeer al enkele weken in contact met Shops United te komen.
Maar op offerte aanvragen reageren ze schijnbaar niet meer...
Bij mij reageren ze direct, dus daar ben ik niet zo bang voor.

Ik zal er nog eens een paar dagen over denken. Ik heb ook info aangevraagd bij PostNL.
Eens kijken met welk aanbod die komen!
Groetjes Iris

http://www.eurotopshop.nl
http://www.hummeltjekado.nl

Re: DHL via Shops United

10
Ze willen vast de pakketjes tegen meerprijs afhalen, maar omdat wij op letterlijk 10 stappen zitten van een PostNL service point is dat goedkoper om er zelf naar toe te lopen.

Voordeel ook via PostNL is dat de klant het meestal de volgende dag in huis heeft en DHL niet.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: DHL via Shops United

12
Ik lees op het forum dat diverse webwinkeliers al gebruik maken van ShopsUnited in combinatie met DHL.

Ik zou heel graag jullie ervaringen tegemoet zien.

- Hoe is het contact met Shopsunited bij vragen / bezorgklachten etc. Zijn ze goed bereikbaar en oplossingsgericht?

- Hoe hoog is het percentage bezorgde paketten bij de volgende dag geleverd?

- Heb je veel beschadigingen of zoekgeraakte paketten?

- Worden de paketten bij géén gehoor, de volgende dag opnieuw aangeboden of in de tuin / onder het afdak achter gelaten?

- Wellicht is er iemand die ook ervaring heeft met zendingen naar Belgie. Hoe verloopt dit?

Het beste advies komt toch van de ervaringsdeskundigen zelf, ik zou het daarom enorm waarderen als de gebruikers van SU met DHL hun ervaringen willen delen.

Alvast bedankt!

Re: DHL via Shops United

13
Voor die mensen die geïnteresseerd zijn in een aanbieding voor pakketbezorging; u kunt via http://www.parcelforce.nl een aanvraag doen. Voordelen:

- scherpe tarieven
- gratis afhaling
- eigen voertuigen en mensen
- mogelijkheid voor grotere/zwaardere zendingen (C@rgo Force)
- mogelijkheid voor dagtijdvak levering
Standaard levering, dagtijdvak levering, express en Same-Day. Tevens fulfiment diensten.

http://www.parcelforce.nl http://www.franconique.nl

Re: DHL via Shops United

14
floots schreef:Voor die mensen die geïnteresseerd zijn in een aanbieding voor pakketbezorging; u kunt via http://www.parcelforce.nl een aanvraag doen. Voordelen:

- scherpe tarieven
- gratis afhaling
- eigen voertuigen en mensen
- mogelijkheid voor grotere/zwaardere zendingen (C@rgo Force)
- mogelijkheid voor dagtijdvak levering
Klopt die tekst wel?
Misschien moet er nog achter 'is verleden tijd'? Alle vervoerders zijn anno 2012 onbetrouwbaar.. maar om dat nou zo duidelijk te vermelden zal je geen klanten mee trekken (:
Een standaardlevering met een grote onbetrouwbare vervoerder of een standaard levering, een dagtijdvak levering, avond levering of zaterdag levering via P@rcel Force.

Re: DHL via Shops United

15
mike1212 schreef:Ik lees op het forum dat diverse webwinkeliers al gebruik maken van ShopsUnited in combinatie met DHL.

Ik zou heel graag jullie ervaringen tegemoet zien.

- Hoe is het contact met Shopsunited bij vragen / bezorgklachten etc. Zijn ze goed bereikbaar en oplossingsgericht?

- Hoe hoog is het percentage bezorgde paketten bij de volgende dag geleverd?

- Heb je veel beschadigingen of zoekgeraakte paketten?

- Worden de paketten bij géén gehoor, de volgende dag opnieuw aangeboden of in de tuin / onder het afdak achter gelaten?

- Wellicht is er iemand die ook ervaring heeft met zendingen naar Belgie. Hoe verloopt dit?

Het beste advies komt toch van de ervaringsdeskundigen zelf, ik zou het daarom enorm waarderen als de gebruikers van SU met DHL hun ervaringen willen delen.

Alvast bedankt!
ShopsUnited gebruikers waar zijn jullie nu... :roll:

Re: DHL via Shops United

18
Mag ik jullie als PostNL gebruikers dan vragen naar de bereikbaarheid en oplossingsgerichtheid van SU?

Waarom is bij jullie de keuze gemaakt voor PostNL ipv DHL?

Ik vraag me overigens ook altijd af, of subcontractors per definitie goedkoper zijn dan een contract direct bij de vervoerder zelf. Ik snap dat subcontractors volume afspraken hebben, waardoor ze lagere tarieven kunnen aanbieden, maar het bedrijf SU maakt toch ook personeels en bedrijfskosten en willen nog wat verdienenen waarschijnlijk ook. Daarnaast is SU een nieuw (volgens mijn eigen onderzoekje) bedrijf, die nog geen grote historie heeft opgebouwd.

Zijn er wellicht SU gebruikers die hiervoor een contract rechtstreekt bij PostNL hadden en vanwege de goedkopere tarieven naar SU zijn overgestapt?

Wat ook wat tegenstrijdig aanvoelt zijn de overige diensten van SU. Zoals het aanbieden van verpakkingsmateriaal. Onder de noemer gezamenlijke inkoop, dus goedkoper.

Ik heb wat prijsvergelijking gedaan betreft een aantal verpakkingen, en deze zijn absoluut niet goedkoper, zelfs erg duur! Dit wakkert mijn onzekere gevoel alleen maar meer aan. :?

Het is niet mijn intentie om hier een negatieve post over SU te plaatsen, want mijn ervaringen nav 2 maal telefonisch contact zijn zeer positief en ook de DHL offerte zag er keurig en duidelijk uit. Maar gericht op het delen van ervaringen in een kritische inhoudelijke sfeer.

Wellicht dat jullie hierop willen reageren. :)

Re: DHL via Shops United

19
mike1212 schreef:Mag ik jullie als PostNL gebruikers dan vragen naar de bereikbaarheid en oplossingsgerichtheid van SU?

Waarom is bij jullie de keuze gemaakt voor PostNL ipv DHL?

Ik vraag me overigens ook altijd af, of subcontractors per definitie goedkoper zijn dan een contract direct bij de vervoerder zelf. Ik snap dat subcontractors volume afspraken hebben, waardoor ze lagere tarieven kunnen aanbieden, maar het bedrijf SU maakt toch ook personeels en bedrijfskosten en willen nog wat verdienenen waarschijnlijk ook. Daarnaast is SU een nieuw (volgens mijn eigen onderzoekje) bedrijf, die nog geen grote historie heeft opgebouwd.

Zijn er wellicht SU gebruikers die hiervoor een contract rechtstreekt bij PostNL hadden en vanwege de goedkopere tarieven naar SU zijn overgestapt?

Wat ook wat tegenstrijdig aanvoelt zijn de overige diensten van SU. Zoals het aanbieden van verpakkingsmateriaal. Onder de noemer gezamenlijke inkoop, dus goedkoper.

Ik heb wat prijsvergelijking gedaan betreft een aantal verpakkingen, en deze zijn absoluut niet goedkoper, zelfs erg duur! Dit wakkert mijn onzekere gevoel alleen maar meer aan. :?

Het is niet mijn intentie om hier een negatieve post over SU te plaatsen, want mijn ervaringen nav 2 maal telefonisch contact zijn zeer positief en ook de DHL offerte zag er keurig en duidelijk uit. Maar gericht op het delen van ervaringen in een kritische inhoudelijke sfeer.

Wellicht dat jullie hierop willen reageren. :)
Kan hier kort over zijn:
SU is zeker oplossingsgericht, paar keer een dingetje gehad en altijd snel opgelost.
Bereikbaar is direct via telefoon, maar ook via mail zeer snel.

Waarom via PostNL? Snellere levering, namelijk meestal de volgende dag. En of je het nu via DHL of PostNL doet, maakt niet zoveel uit in de prijs.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: DHL via Shops United

20
Wij verzenden met DHL via SU.
En op Vrijdag met PostNL. (zodat ik de klanten zaterdaglevering kan aanbieden).

SU is goed bereikbaar via e-mail en telefoon.

Ik heb nog geen enkel pakket gehad die niet de volgende dag werd aangeboden bij de klant, op dit moment dus 100%.
Wij hebben gemiddeld 16 pakketten per week en werken inmiddels al een paar maanden met SU.

We hebben ook nog geen beschadigde of zoekgeraakte pakketten gehad.

Tevens verzenden wij ook naar België met DHL via SU. Wordt eveneens de volgende dag al afgeleverd en werkt exact hetzelfde als naar Nederland.

Dagelijks komt een vaste DHL chauffeur tussen 4 en 5 uur de pakketten ophalen.
Als we een dag weg zijn en we weten dat we geen pakketten klaar kunnen pakken kunnen we ze afbellen zodat ze niet langskomen.

Als we weg zijn en we hadden al pakketten klaargepakt weet de chauffeur waar de sleutel ligt van de schuur waar de pakketten dan staan.
Als er eens een andere dag is omdat de chauffeur vrij heeft dan wordt het doorgegeven aan de vervangende bezorger, zodat ook die weet waar die moet zijn voor de pakketten als wij er niet zijn.

Alle DHL chauffeurs (5 stuks) die wij tot nu toe hebben getroffen zijn erg vriendelijk, met als favoriet de vaste chauffeur.

Van klanten geen klachten gehad over de vriendelijkheid van de chauffeur zelf (wel al over PostNL chauffeurs).

Toch wil ik graag met PostNL verzenden, en dat heeft de volgende redenen:
-PostNL heeft vele afhaalpunten. Een supermarkt, een drogist, een postkantoor.. in elk dorpje zit bijna wel wat. Een pakket wordt op die manier altijd afgeleverd of opgehaald.

De nadelen van DHL:

DHL werkt met maar enkele vestigingen en heeft maar 2 bezorgpogingen.
Een klant die dus tweemaal niet thuis is overdag moet het pakket ophalen in een depot.
Deze depots zijn meestal tenminste een half uur tot een uur rijden..
Als een klant niet naar een depot wil of kan komen zijn er de volgende opties:

-pakket terug laten sturen naar ons
-pakket nogmaals laten aanbieden
-pakket aanbieden op ander adres
-pakket vernietigen

Voor alle opties gelden de weigeringskosten van maar liefst € 8,-!
+ 75% van de pakketprijs voor het opnieuw versturen.

De meest voorkomende klacht die ik hoor van klanten is dat de bezorger geen niet thuis briefje in de bus gooit.
Zelfs soms de tweede keer ook niet, waardoor de klant contact opneemt waar het pakket blijft want ze hebben nog niks gezien, en dan ligt het pakket op een depot te wachten...

De andere klacht is: de buren waren echt thuis!
Het schijnt dat sommige DHL chauffeurs er een handje van hebben om niet bij de buren aan te bieden. De ene chauffeur loopt alle buren af, de ander probeer het niet eens.
Maar toon dat maar eens aan.

Wat dat betreft heeft PostNL het echt wel beter geregeld.
Waarom wij niet met PostNL meer verzenden?

Het dichtstbijzijnde PostNL kantoor zit hier 10 minuten rijden vandaan.
En zelfs als ie dichtbij was is het nog niet ideaal.. midden in een winkelstraat die op enkele dagen is afgezet voor auto's. Dan is het postkantoor alleen maar lopend te bereiken, circa 4 minuten lopen.
De achteringang mag niet gebruikt worden, enkel voor medewerkers, geen discussie over mogelijk, ook niet me de manager van het filliaal.
Tevens moet je de hele (druk volgestalde) winkel door lopen om bij de pakkettenbalie te komen en daar is ruimte voor circa 1 pakket, de rest zou je moeten opstapelen.
Vervolgens brengen de medewerkers ze verder naar achter (de achteringang waar je kunt parkeren met de auto!)

Zelfs als het makkelijk bereikbaar is dan is het niet te doen om dagelijks een half uur weg te zijn voor de pakketten qua tijd en kosten (pakketten in auto laden, heenrijden, pakketten uit de auto, aanbieden, terugrijden).

En PostNL is veel te duur om de pakketten dagelijks op te laten halen van Ma tm Vr.

Maar wij zetten ondanks dat er circa 1 pakket per maand fout gaat doordat een klant niet thuis is en deze weigert naar het depot te komen toch door met DHL.
Mede doordat er een lichtpuntje is..

DHL is al maandenlang bezig een systeem te ontwikkelen dat het pakket vaker wordt aangeboden (ik geloof 4 keer), ook in de avonduren en dat de klant de keus heeft wanneer het wordt aangeboden!
Echter is het al een paar keer verschoven.. van 1 Januari, naar 1 April, naar 1 Mei enz..
Afwachten maar.

Beide partijen hebben dus voordelen en nadelen.

Re: DHL via Shops United

22
Hallo Allemaal,

Ook even een reactie namens Shops United op deze thread.

Het is goed om te lezen dat onze klanten tevreden over ons zijn. :D

Shops United is vanaf 7 mei 2012 één van de pilotklanten van DHL voor een nieuw concept dat geïntroduceerd gaat worden. Een zending wordt dan 4x aangeboden bij de consument, waarvan 2x 's avonds, tevens kan er gekozen gaan worden voor zaterdaglevering of alleen 's avonds leveren.

In de week van 7 mei gaan we met een geselecteerd aantal van onze klanten starten met deze pilot. De bedoeling is dan om op 14 mei deze dienst aan al onze klanten ter beschikking te stellen.
Met vriendelijke groeten,

Shops United
Inkooporganisatie voor webwinkeliers
https://shops-united.nl

Re: DHL via Shops United

23
ShopsUnited schreef:Shops United is vanaf 7 mei 2012 één van de pilotklanten van DHL voor een nieuw concept dat geïntroduceerd gaat worden. Een zending wordt dan 4x aangeboden bij de consument, waarvan 2x 's avonds, tevens kan er gekozen gaan worden voor zaterdaglevering of alleen 's avonds leveren.
Interessant. :)

Ik heb gisteren het contract met SU getekend op basis van DHL, ben benieuwd!

Re: DHL via Shops United

24
ShopsUnited schreef:Hallo Allemaal,

Ook even een reactie namens Shops United op deze thread.

Het is goed om te lezen dat onze klanten tevreden over ons zijn. :D

Shops United is vanaf 7 mei 2012 één van de pilotklanten van DHL voor een nieuw concept dat geïntroduceerd gaat worden. Een zending wordt dan 4x aangeboden bij de consument, waarvan 2x 's avonds, tevens kan er gekozen gaan worden voor zaterdaglevering of alleen 's avonds leveren.

In de week van 7 mei gaan we met een geselecteerd aantal van onze klanten starten met deze pilot. De bedoeling is dan om op 14 mei deze dienst aan al onze klanten ter beschikking te stellen.

Even een aanvullend vraagje. Zijn er extra kosten verbonden aan zaterdag levering en levering in de avond?

Re: DHL via Shops United

26
Ilse2010 schreef:
ShopsUnited schreef: Even een aanvullend vraagje. Zijn er extra kosten verbonden aan zaterdag levering en levering in de avond?
Ja dat klopt, DHL rekent voor een zaterdaglevering 1 euro extra, en als er specifiek voor alleen 2x 's avonds wordt gekozen kost dat 50 euro cent extra. Als je kiest voor 4x leveren waarbij 2x 's avonds dan is er geen toeslag.
Avondleveringen vinden plaats op dinsdag, woensdag en donderdagavond.
Met vriendelijke groeten,

Shops United
Inkooporganisatie voor webwinkeliers
https://shops-united.nl

Re: DHL via Shops United

28
Inmiddels heb ik vernomen dat DHL de pakketten nog wel gewoon komt ophalen, maar dat Selektvracht uitlevert, en daardoor ze ook tot 4 keer worden aangeboden, oa in de avond.

Helaas is mij verteld dat het ook een paar dagen langer duurt voor het pakket bij de klant is?

Jammer dat Selektvracht dat soort pakketten gaat verzorgen, de mensen die ik tot nu toe van selektvracht heb getroffen waren niet erg professioneel en over het algemeen heeft Selektvracht ook wel een 'goedkope' naam.

Wat ik tevens heb vernomen van DHL is het via Selektvracht verzenden wel een stuk goedkoper geworden?