Een nieuwe webshop. Wie adviseert?

1
Hallo,

Ik heb een Joomla website en wil een webshop toevoegen. Tot nu toe gebruik gemaakt van virtuemart, maar dat is mij te uitgebreid.
Mijn hostingbedrijf biedt de volgende open source aan: osCommerce, CubeCart, Magento, phpShop.

Mijn wensen/eisen zijn:

- koppeling iDeal is vereist. Koppeling paypal, creditcard mag.
- webshop kunnen onderbrengen in site (domeinnaam of subdomeinnaam).
- eigen template/skin kunnen gebruiken (mag simpel door een kleurtje)
- minimum voorraad moet mogelijk zijn
- ik wil niet dat bestellers/kopers zich moeten registreren (dus geen mailtjes met bevestigingen, wachtwoorden etc.). Uiteraard wel registratie van NAW gegevens van kopers in mijn database.
- ik heb uitgebreide kennis van XHTML, CSS en Joomla (1.0 en 1.5) maar beperkte kennis van PHP.

Ik hoop dat iemand op dit forum mij wil adviseren?

Kom maar op...
enne natuurlijk alvast bedankt :D

KC

Re: Een nieuwe webshop. Wie adviseert?

2
KCwebshop schreef:Hallo,

Tot nu toe gebruik gemaakt van virtuemart, maar dat is mij te uitgebreid.
Mijn hostingbedrijf biedt de volgende open source aan: osCommerce, CubeCart, Magento, phpShop.
osCommerce, CubeCart en Magento zijn allen net zo uitgebreid, zo niet dan nog groter dan Virtuemart. Zeker aangezien je al goede kennis hebt van Joomla. Ik zou je toch aanraden dat, als Joomla! je erg goed bevalt Virtuemart niet zomaar vaarwel te zeggen.

Een alternatief is Magento. Prachtige webwinkel welke erg in opkomst is, een grote gebruikersgroep heeft, professionele software is en waarbij Nederlandse bedrijven zoals Jira ICT www.jira.nl ook veel mee werken. Zij maken bijv. momenteel een brug tussen Joomla en Magento.
http://www.webwinkelweblog.nl/software/ ... oomla.html

3
Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van Cubecart 4.*.
Heeft een hoop mogelijkheden, die toch goed zijn te gebruiken.
iDEAL, PayPal is mogelijk en wanneer je de MultiSafepay mod installeerd en je eigen daar aanmeld heb je alle betaalmogelijkheden, die je maar wensen kunt.
In CubeCart hebben je bezoekers de mogelijkheid om te kiezen om wel of niet te registreren bij een bestelling.

Nog een positief punt is dat de webwinkel heel erg SEO vriendelijk is.
Je webwinkel in binnen een notime geindexeerd bij de grote zoekmachines.

Re: Een nieuwe webshop. Wie adviseert?

4
Voor magento:
KCwebshop schreef: 1 koppeling iDeal is vereist. Koppeling paypal, creditcard mag.
2 webshop kunnen onderbrengen in site (domeinnaam of subdomeinnaam).
3 eigen template/skin kunnen gebruiken (mag simpel door een kleurtje)
4 minimum voorraad moet mogelijk zijn
5 ik wil niet dat bestellers/kopers zich moeten registreren (dus geen mailtjes met bevestigingen, wachtwoorden etc.). Uiteraard wel registratie van NAW gegevens van kopers in mijn database.
6 ik heb uitgebreide kennis van XHTML, CSS en Joomla (1.0 en 1.5) maar beperkte kennis van PHP.
1 voldoet
2 voldoet
3 voldoet
4 voldoet
5 voldoet
6 veel kennis is niet nodig!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Onze webwinkel draait op Joomla met VirtueMart. Dit brengt wel de nodige beperkingen met zich mee, ten opzichte van Magento. Het zal dus ook niet lang meer duren voordat wij overstappen. Voor een site die net begonnen is, is Virtuemart prima. Maar het blijft een beetje houtje touwtje werk in de source code. Ook voor het afvangen van meerdere domeinen/webshops en talen ben je met Virtuemart niet aan het juiste adres.
[url=http://www.squashdeal.nl/]Squash racket kopen[/url] bij SquashDeal

[url=http://www.squash-racket.nl]Squash nieuws en racket reviews[/url] bij Squash-racket.nl

6
SquashDeal schreef:Voor een site die net begonnen is, is Virtuemart prima. Maar het blijft een beetje houtje touwtje werk in de source code.
Is dat echt zo? Ook de nieuwere versies? Wat heeft Magento meer dan Virtuemart bijvoorbeeld?

7
admin schreef:
SquashDeal schreef:Voor een site die net begonnen is, is Virtuemart prima. Maar het blijft een beetje houtje touwtje werk in de source code.
Is dat echt zo? Ook de nieuwere versies? Wat heeft Magento meer dan Virtuemart bijvoorbeeld?
Magento is direct gebruiksklaar, voor SEO is het meer geschikt, community is erg goed, extensies zijn vaak gratis en makkelijk te installeren en te beheren, producten zijn beter te beheren.

Verder is het gewoon beter te configureren vind ik, en er zijn mooie kant en klare templates. CMS gedeelte is alleen wat minder. Het is dan ook een webwinkel met een cms functie. Virtuemart is een CMS (joomla) met een winkelfunctie.

8
Jammer dat jullie niet kijken naar Zen Cart.

Cloon van osCommerce maar dan beter.
Stabieler dan Magento
Veel bruikbare plug-ins
Erg vriendelijke communiity (ook Nederlandse!)

kijk eens op http://www.zen-cart.nl
Vicus eBusiness Solutions bv
experts in Open Source te Amersfoort

Favouriete websites:
* www.vicus.nl
* www.zen-cart.nl
* www.v-tiger.nl