Horloges

1
Hallo allemaal,

Ik heb toch eens een vraag. Heel vaak hoor ik loze kreten als: oh horloges nou die gaan per kilo. Als ik op diverse sites kijk, dan bieden groothandels gewoon horloges per stukprijs aan.

Is bovenstaande een fabeltje?

Iemand enige ervaring hiermee?

Alvast weer bedankt voor jullie hulp!
Oriënterend om webwinkel te starten...alle hulp is welkom :)

Re: Horloges

3
Over het algemeen gaan de iets duurdere artikelen (bij bijvoorbeeld groothandels in sieraden) per stuk. Ik ben er al diverse tegengekomen, waar je ze per stuk in kan kopen en een enkele zelfs zonder minimum orderbedrag.

Je moet gewoon even zoeken tot je de juiste hebt gevonden, maar ze zijn er zeker!

MVG Lin
http://www.linsdreamshop.com

Re: Horloges

4
Dirkjan schreef:Als je een partij online per stuk aan ziet bieden, weet je dan wel zeker dat het een groothandel is?
Denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik bedoel juist dat de mensenom je heen zeggen: oh dat wordt per kilo verkocht, maar dat ik dat nog nooit tegen ben gekomen.

De partijen die ik bijgroothandels online zie rekenen terug naar stukprijs. Bijvoorbeeld de groothandel in breda (verder geen reclame, dus google maar :)) zegt 1,65 per stuk (met minimale afname etc. dat wel).
Oriënterend om webwinkel te starten...alle hulp is welkom :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Horloges

5
Dat per kilo lijkt me vreemd en om heel eerlijk te zijn heb ik van horloges maar weinig verstand. Maar als ik een partij online via een website stukprijzen zie noemen weet ik wel dat het geen echte groothandel is.

Een groothandel die zijn prijzen direct online noemen kan (zelfs zonder volumekortingen of afnameminima te noemen) geloof ik niet zo in. Krijg ik altijd zo'n Makro gevoel bij. Prima winkel en leuke strategie maar natuurlijk geen groothandel.
Nu op mijn weblogs:

Re: Horloges

6
Ik heb vroeger wel eens een paar kilo horloges ingekocht. Liep uiteindelijk op niets uit omdat de horloges van te slechte kwaliteit waren (waren ook wel heel erg goedkoop). Echt van die rommel die je op de markt ook kan kopen. Dat als je thuis bent het uurwerk al uit elkaar lazert.

Uitendelijk de partij gelukkig nog wel kunnen doorverkopen aan iemand anders. Ik wilde zelf mijn handen er niet aan vuil maken, verkoop liever iets waar ik zelf ook blij mee zou zijn.

Het kan dus wel, maar het staat denk ik wel op een lijn met rommel uit China. Een merkhorloge gaat natuurlijk niet per kilo maar gewoon per stuk.

Over de stukprijzen, waarom is het zo vreemd als een groothandel de prijs per stuk noemt. Het is toch heel normaal. Dat er dan een minimum afname is betekent nog niet dat de prijs niet per stuk kan zijn. Je zal niet kunnen aankomen met een bestelling van 1 horloge natuurlijk.

Re: Horloges

7
@ dirkjan je hebt een pb

@ rudy thx. ik dacht ook al zoiets. Per kilo lijkt me meer dat je ergens viavia een partijtje opkopot en mag hopen dat er wat tussen zit.

@lin die zijn er inderdaad vast wel, maar ik zit aan redelijk betaalbare horloges te denken. Zoals bijvoorbeeld nu de populaire oozoo etc. (dus max verkoopprijs € 50)
Oriënterend om webwinkel te starten...alle hulp is welkom :)