gebeld door googlemaps??

1
ik ben dom geweest *zucht* :roll:
Ik was nogal druk bezig (met iets anders dan de winkel) en heb nogal veel aan mijn hoofd momenteel. Ik was dan ook lichtelijk geirriteerd toen de telefoon ging maar nam maar wel op. Een "dame"aan de lijn die in sneltreinvaart zei wie ze was en vervolgens vroeg naar de eigenaar van "het" bedrijf. Of ik een minuutje had. Ik dacht er niet bij na en zei ja (echt dom ik wist niet eens wie ik aan de lijn had maar was te druk en chaotisch bezig dat ik ja )
Vervolgens ging ze allemaal vragen stellen. Of mijn bedrijf ook een internetpagina had.
Ik: ja mijn bedrijf is een internetpagina. :lol:
Zij:ja dat weet ik wel maar er staat niet welk adres dus daarom vraag ik het.
En wat is het emailadres?
Wat doet uw bedrijf?

Toen pas dacht ik na en zei ik:
ehm waarom eigenlijk???
zij: mevrouw het gaat om uw vermelding op googlemaps.
Ik:o ja, daar sta ik op,dat heb ik nog niet zo lang geleden geregeld.
Zij:O, momentje mevrouw *tikkerdetik* Ja maar u heeft alleen een basisvermelding.
Ik: o, maar ik vind het wel goed zo hoor.
Zij (op zeer arrogante belachelijke toon): nou prima mevrouw als u niet gevonden wilt worden en u dat wel goed vind vind ik dat ook goed hoor, dan wens ik u een fijne dag. Klik.

Nou vraag ik me dus af: WTF???
Googlemaps, waarom gaan die ineens bellen? En waarom op uiterst klantonvriendelijke manier? Niet gewoon even uitleggen wie je bent en waarom je belt maar meteen tig vragen stellen. En ook: op googlempas staan al mijn gegevens, mijn website, mijn emailadres wat ik verkoop etc, waarom vraagt zij er dan naar? Ik snap er echt niks van hoor, wat was dit nou???

Re: gebeld door googlemaps??

2
Laat je niet bang maken. Wij worden maandelijks een paar keer gebeld met een vage verwijzing naar "uw vermelding bij Google" en dan is het altijd telefonische verkoop van een of andere dubieuze bedrijvengids of een SEO-dienst.

Je vermelding op Google Maps kun je gewoon zelf gratis regelen via Google Places:

http://www.google.nl/places/

Re: gebeld door googlemaps??

3
Wat een belachelijke reactie van die dame, zo ga je toch niet met klanten om?! Als Jupiter nou vreselijk onbeleefd was geweest had ik het begrepen...

Re: gebeld door googlemaps??

4
Ze bellen vermeldingen na maar voor zover ik wist was dat niet commercieel. Kijk eens naar het nummer dat je belde? Ik geloof dat Google normaal gesproken met Ierse nummers belt. Pas altijd op als je telefonisch iets bestelt. Persoonlijk houd ik er niet zo van, en krijg ik deals liever per email. Telefonische toelichting kan dan weer wel!
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: gebeld door googlemaps??

5
Dirkjan schreef:Ze bellen vermeldingen na maar voor zover ik wist was dat niet commercieel. Kijk eens naar het nummer dat je belde? Ik geloof dat Google normaal gesproken met Ierse nummers belt. Pas altijd op als je telefonisch iets bestelt. Persoonlijk houd ik er niet zo van, en krijg ik deals liever per email. Telefonische toelichting kan dan weer wel!
Ik vraag altijd naar bedrijfsnaam, persoonsnaam en telefoonnummer als het wat lijkt en bel dan zelf terug. Gaat altijd goed, want een callcenter dat telefonisch spamt, is op zo'n serieuze klantreactie niet ingericht.

Re: gebeld door googlemaps??

6
nou bang ben ik niet hoor :lol:
Ik voelde me wel heel dom, ik had tenslotte direct moeten vragen met wie ik sprak, nu weet ik het nog niet.
En nee, ik geloof ook niet dat het google was, ik heb tenslotte online mn googlemaps/places vermelding geregeld, ging zelfs heel netjes met speciale pin of wachtwoord(weet ik even niet meer) via de post, ben nooit door ze gebeld.
Vandaar ook mijn verbazing dat ik ineens wel gebeld zou zijn door google.... ik dacht ik plaats het even hier op het forum, misschien meer mensen die zijn gebeld met dit vage verhaal en het herkennen.
Ik vermoed een raar SEO bedrijf, en ja die reactie, echt vre-se-lijk onbeschoft en blijkbaar al vaak afgewezen want anders reagreer je niet direct zo overdreven.
Misschien is dit topic nog een mooie waarschuwing voor anderen.

Edit: het was een "nummer onbekend" ik kon dus niet terugbellen helaas, anders had ik dat zeker even gedaan.