Webwinkel voltijds starten of als bijberoep

1
Hoe zijn de meesten hier begonnen met hun webshop? En vanaf wanneer heb je je baan laten vallen voor je shop of combineer je nog steeds beiden?

En mocht je werken met je shop combineren hoe ontvang je dan de pakketten van je leveranciers en de bereikbaarheid naar klanten toe?

Re: Webwinkel voltijds starten of als bijberoep

3
2 jaar geleden begonnen als hobby om erbij te doen, inmiddels is het voor mijn vrouw haar parttime baan. Ze combineert de shop met het moederschap voor onze 2 maanden oude zoon. Dat gaat nu nog prima. Hoe we dat in de toekomst gaan doen als we nog verder groeien, weet ik nog niet. Er zitten nog wat mogelijkheden in effiency-voordeelen.
Meteen in het begin heb ik met mijn baas afgesproken dat we de binnenkomende bestellingen van onze leveranciers op mijn werk ontvangen mogen worden. Hier is immers altijd iemand aanwezig. Mijn baas stimuleert mijn ondernemerschap omdat hij ziet dat dit positief kan uitwerken in mijn eigen werk.
Op dit moment vang ik nog wel alle inkomende telefonische vragen af. Dit gaan we in de toekomst ook bij mijn vrouw neerleggen. Uiteindelijk zal zij de shop helemaal moeten kunnen runnen en ik haar meehelp (lees: 's avonds mee pakketten inpakken).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webwinkel voltijds starten of als bijberoep

7
eentje schreef:
biancib schreef:Ik start begin volgend jaar in bijberoep.
Ben thuisblijfmama dus pakjes aannemen zal geen probleem zijn.
Nou die pakketjongens weten volgens mij precies wanneer jij op boodschap bent, de kat van de buren eten geeft oid. Want dan komen ze altijd.
:lol: Gelukkig heeft de buurvrouw geen kat!
En ik vermoed dat ik in het begin niet dagelijks leveringen zal ontvangen, dus kan mijn boodschappen wel plannen :wink:

Re: Webwinkel voltijds starten of als bijberoep

8
biancib schreef:
eentje schreef:
Nou die pakketjongens weten volgens mij precies wanneer jij op boodschap bent, de kat van de buren eten geeft oid. Want dan komen ze altijd.
:lol: Gelukkig heeft de buurvrouw geen kat!
En ik vermoed dat ik in het begin niet dagelijks leveringen zal ontvangen, dus kan mijn boodschappen wel plannen :wink:
Stomme vraag maar als webshop ontvang je toch niet dagelijk leveringen? Maar verzend je die toch juist P

Re: Webwinkel voltijds starten of als bijberoep

9
Wouterjan schreef:Hoe doen jullie dan als jullie werken. Want je kan als je tot 17-18 uur werkt die dag geen pakketjes weg brengen? Hoe doe je dat dan? Niet elke dag verzenden?
Er zijn toch ook wel plaatsen waar je later kunt versturen?

Ik heb nog geen webshop, maar ik heb nou het idee dat ik de pakjes 's avonds klaar zou maken en de volgende ochtend zou versturen. Ja dat kost je een extra dag, maar als je dat snel doet is de levertijd nog steeds maar 2 tot 3 dagen.

Re: Webwinkel voltijds starten of als bijberoep

12
Hier is een punt waar je tot 20u terrecht kunt, vrijdag zelfs tot 21u...

Ik denk dat het probleem meer ligt bij hoe je zelf leveringen gaat ontvangen als je nog een fulltime job buitenshuis hebt. Maar daar is vast een mouw aan te passen, om van start te gaan dan toch. En het is idd niet dagelijks het geval.

Re: Webwinkel voltijds starten of als bijberoep

13
Wouterjan schreef:Maar stel dat ik 3 dagen van 8-17 werk.
Eerlijk gezegd: Zorgen dat je dat niet doet. :P
Op mijn stage zijn ze vrij flexibel, als ik een half uurtje later wil beginnen werk ik daarna gewoon een half uurtje langer door. Ik kan me slecht voorstellen dat een baas daar problemen mee heeft als ie geen problemen heeft met je webshop.