Wat doe je bij de zending?

1
Wouterjan schreef:Ik ben trouwens benieuwd naar wat jullie mee sturen met een bestelling? Een pak bon? en welke informatie sturen jullie daarbij mee? Ik heb op de achterkant van de pakbon/factuur informatie staan over beoordelen van de webshop, retouren en contact. Is dat slim? Wat doen jullie?
We verzenden meestal een geprinte factuur mee en noemen de PDF die wordt gemaild een "digitaal afschrift". Indeling is:

AANHEF:
Naam
Adres en huisnummer
Postcode Plaats
KIX-barcode of UPU-landnaam

EERSTE RIJ KOPREGEL:
• Factuurnummer.
• Factuurdatum.
• Betalingstermijn.
• Vervaldatum of Datum betaling.

TWEEDE RIJ KOPREGEL:
• Klantnummer.
• Ordernummer.
• Orderdatum.
• Telefoonnummer.

PER ORDERREGEL:
• Leesbare EAN-barcode (voor de scanners)
• Artikelnummer.
• Artikelnaam.
• Prijs per stuk exclusief btw.
• Prijs per stuk inclusief btw.
• Bedrag (is aantal x prijs).

AFSLUITENDE RIJ:
• Saldo spaarpunten (groot).
• Totaal exclusief btw.
• Btw-bedrag en percentage.
• Totaal inclusief btw (groot en vet).

TWEE AFSLUITENDE ALINEA'S:
• Betalingscondities (hoe te betalen) of opmerking (er is al betaald).
• Spaarpunten (hoeveel en waar te besteden).

Ik kan je wel even een voorbeeld mailen, want volgens sommige klanten is onze factuur "de duidelijkste die ze ooit hebben ontvangen" :D
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 19 oktober 2011, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic is afgesplitst van WouterJan zijn topic.
StoreCore.io

Re: Wat ik dagelijks beleef met mijn webshop

3
Ward schreef:
Wouterjan schreef:Ik ben trouwens benieuwd naar wat jullie mee sturen met een bestelling? Een pak bon? en welke informatie sturen jullie daarbij mee? Ik heb op de achterkant van de pakbon/factuur informatie staan over beoordelen van de webshop, retouren en contact. Is dat slim? Wat doen jullie?
We verzenden meestal een geprinte factuur mee en noemen de PDF die wordt gemaild een "digitaal afschrift". Indeling is:

AANHEF:
Naam
Adres en huisnummer
Postcode Plaats
KIX-barcode of UPU-landnaam

EERSTE RIJ KOPREGEL:
• Factuurnummer.
• Factuurdatum.
• Betalingstermijn.
• Vervaldatum of Datum betaling.

TWEEDE RIJ KOPREGEL:
• Klantnummer.
• Ordernummer.
• Orderdatum.
• Telefoonnummer.

PER ORDERREGEL:
• Leesbare EAN-barcode (voor de scanners)
• Artikelnummer.
• Artikelnaam.
• Prijs per stuk exclusief btw.
• Prijs per stuk inclusief btw.
• Bedrag (is aantal x prijs).

AFSLUITENDE RIJ:
• Saldo spaarpunten (groot).
• Totaal exclusief btw.
• Btw-bedrag en percentage.
• Totaal inclusief btw (groot en vet).

TWEE AFSLUITENDE ALINEA'S:
• Betalingscondities (hoe te betalen) of opmerking (er is al betaald).
• Spaarpunten (hoeveel en waar te besteden).

Ik kan je wel even een voorbeeld mailen, want volgens sommige klanten is onze factuur "de duidelijkste die ze ooit hebben ontvangen" :D
Wil je die mij ook mailen? Thnx!
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Wat ik dagelijks beleef met mijn webshop

4
Wouter Hol schreef:Misschien nog een melding van de zichttermijn en hoe retourneren bij jullie werkt er bij, dan is ie wat mij betreft compleet :D
Dat is inderdaad een punt. Zichttermijn en mogelijkheid om de koop ongedaan te maken zonder opgave van reden worden al in de eerste bevestigingsmail genoemd inclusief een link voor meer info. Moet je die dan ook vermelden op de factuur?
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wat ik dagelijks beleef met mijn webshop

6
Ik stuur niets mee...

Factuur komt per PDF samen met (afhankelijk van de shop) de Algemene Voorwaarden en/of aanvullende informatie als PDF in de mail.

In de mail staat ook een link naar (als ze die hebben aangemaakt) hun account waarbinnen ze de hele transactie ook kunnen nakijken.

Onze bijdrage aan de duurzaamheid. :)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Wat ik dagelijks beleef met mijn webshop

7
Ward schreef:Dat is inderdaad een punt. Zichttermijn en mogelijkheid om de koop ongedaan te maken zonder opgave van reden worden al in de eerste bevestigingsmail genoemd inclusief een link voor meer info. Moet je die dan ook vermelden op de factuur?
Nee, dat moet niet. Zelfs op de pakbon vermelden is niet verplicht. Het gaat er om dat de consument duidelijk en op tijd, ten laatste op het moment van levering, op de hoogte is van de zichttermijn.

Wij vermelden het op;
- De bedankpagina op de site, nadat een order geplaatst is.
- in de orderbevestiging email
- op de pakbon bij elke zending

Op de factuur vermelden wij dit niet. Wij zenden de factuur overigens elektronisch bij de orderbevestiging, als .pdf. Dit omdat veel mensen de pakbon weggooien met het verpakkingsmateriaal en dan later wil de baas toch een factuurtje zien.

Re: Wat ik dagelijks beleef met mijn webshop

8
eentje schreef:Ik stuur niets mee...
Heb je daar ooit klachten ofzo over gehad?
Want het lijkt mij ook wel wat. Ik weet nooit wat ik met die facturen moet. Omdat ik het idee heb dat ze belangrijk zijn wil ik ze niet weggooien, maar waar ik ze dan moet laten weet ik ook niet. (En een enorme klapper aanleggen zoals mijn vriend vind ik ook een beetje tè.)

Re: Wat doe je bij de zending?

12
Be-Slank schreef: Wij doen een kaartje "Bedankt voor uw bestelling" met daarop een 10% kortingscode voor de volgende bestelling!
Hier zitten wij ook over na te denken. Zie je veel herhalingsaankopen hierdoor?

Wij sturen standaard een bedankbriefje en een visitekaartje mee (is voor sommige mensen makkelijker om te bewaren).
Tegenwoordig doen we ook wat folders van nieuwe producten bij de bestelling. Uiteraard wel gericht. Als iemand een kinderspel besteld, doen we er een folder bij van een ander kinderspel, bij een expertspel van een nieuw expertspel etc.

Re: Wat doe je bij de zending?

15
Niet flauw bedoeld (en dus ook niet zo lezen), maar als je een PDF gaat mailen en vervolgens een kerstkaart bij de zending doet, is het milieu-effect nihil. Hetzelfde geldt voor andere "instekers", van bedankt-kaartje met kortingscode tot en met het boekje dat bol.com meestuurt...
StoreCore.io

Re: Wat doe je bij de zending?

17
Cactus77 schreef:
Be-Slank schreef: Wij doen een kaartje "Bedankt voor uw bestelling" met daarop een 10% kortingscode voor de volgende bestelling!
Hier zitten wij ook over na te denken. Zie je veel herhalingsaankopen hierdoor?

Wij sturen standaard een bedankbriefje en een visitekaartje mee (is voor sommige mensen makkelijker om te bewaren).
Tegenwoordig doen we ook wat folders van nieuwe producten bij de bestelling. Uiteraard wel gericht. Als iemand een kinderspel besteld, doen we er een folder bij van een ander kinderspel, bij een expertspel van een nieuw expertspel etc.
We hebben redelijk veel herhalingsaankopen, door de code kunnen we ook zien of het een kortingscode is uit bijv een nieuwsbrief of via het bedankkaartje.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: Wat doe je bij de zending?

18
Ward schreef:Niet flauw bedoeld (en dus ook niet zo lezen), maar als je een PDF gaat mailen en vervolgens een kerstkaart bij de zending doet, is het milieu-effect nihil. Hetzelfde geldt voor andere "instekers", van bedankt-kaartje met kortingscode tot en met het boekje dat bol.com meestuurt...
In het geval van het kerstkaartje zijn het aantal zendingen beperkt en dus werkt het milieu-idee nog wel het grootste gedeelte van het jaar.

Nou heb ik een tijd lang grouporders gedaan waarbij ik ieders bestelling uitprintte en erbij hield terwijl ik de spullen inpakte. Dus is de factuur ook niet gewoon handig voor de verkoper?

Wel compleet nutteloos is de flyer van je eigen webwinkel die ik laatst bij twee bestellingen van dezelfde winkel meekreeg. En dat boekje van bol.com, daar zou ik graag een vinkje voor willen zien: "Ik hoef dat *** boekje niet"

Re: Wat doe je bij de zending?

19
Tink schreef:Nou heb ik een tijd lang grouporders gedaan waarbij ik ieders bestelling uitprintte en erbij hield terwijl ik de spullen inpakte. Dus is de factuur ook niet gewoon handig voor de verkoper?
Klopt, wij gebruiken de factuur bij het orderpicken (er staat een EAN-barcode op per artikel) en controleren later bij het inpakken aan de hand van de factuur of de zending compleet is.

Ik ben één keer met nummer 5611 in het hoofd het magazijn ingelopen en er daarna met nummer 5610 in de hand uitgekomen. Die pickfout heeft me een vaste klant gekost, dus zo'n fout maak je maar één keer en daarna nooit meer.
StoreCore.io

Re: Wat doe je bij de zending?

21
Vind ik ook heel raar, een vaste klant die gelijk weg is na 1 foutje vind ik niet zo'n goede klant. Een bijzonder slechte zelfs. Maar het hele probleem staat of valt natuurlijk met hoe je het vervolgens oplost. Als je je excuus aanbied en zonder extra kosten voor de klant de fout hersteld zou ik als klant juist blijven.

Re: Wat doe je bij de zending?

22
Tink schreef:Vind ik ook heel raar, een vaste klant die gelijk weg is na 1 foutje vind ik niet zo'n goede klant. Een bijzonder slechte zelfs. Maar het hele probleem staat of valt natuurlijk met hoe je het vervolgens oplost. Als je je excuus aanbied en zonder extra kosten voor de klant de fout hersteld zou ik als klant juist blijven.
100 % agree!
After-sales geeft je als webwinkelier juist de kans om je te onderscheiden. En vaak zijn die klanten de blijvende klanten.
Eigenlijk zou je dus bij elke order iets verkeerd moeten doen..... :P:P

Re: Wat doe je bij de zending?

23
Absoluut! :lol:

Meervilt, die nadat mijn eerste pakje hoogstwaarschijnlijk gejat is door een slechte buur, heeft het pak gewoon nog eens gestuurd. Een week na ontvangst heb ik een tweede bestelling geplaatst. En heb al weer een derde bestelling op mijn verlanglijstje staan...