Veilige betaalomgeving

1
Hoi hoi,

Ik wil of met ideal en paypal gaan werken
Of ik ga met multisafepay werken.
Ik heb nog steeds geen keus kunnen maken en ik hoop, dat ik door dit forum een beslissing kan maken.
Maar als ik met een webwinkelprogramma werk. Webwinkel 5. Hoe zit het dan met de veiligheid voor de klanten? Ik heb al wat gelezen over ssl en ik moet zeggen, dat ik er nog niet zo ontzettend veel van snap.
Zit dat in zo'n webprogramma? Of moet ik daar zelf iets aandoen om het veilig te maken voor mijn klanten?
Ben ik dan misschien veiliger af met Multisafepay? of hebben hun ook niet, de juiste beveiliging?
Ik wil namelijk echt zo min mogelijk risico lopen en klanten een fijne veilige betaalomgeving bieden.

2
Als je vraag enkel veiligheid is: Webwinkel 5, Multisafepay, iDeal en Paypal zijn allen, voor zover mij bekend, veilig.

SSL geeft aan dat het om een veilige verbinding gaat. Zodra je gaat werken met iDeal en bijv. Webwinkel 5 kom je dat vanzelf tegen. SSL is iets generieks waarmee alle soorten webwinkels en betaalsystemen uiteindelijk te maken krijgen dus hoeft jouw keuze voor een webwinkel of betaalmethode niet zo sterk te beinvloeden.

3
Dank je wel voor je duidelijke antwoord. Dan weet ik, dat ik me daar niet druk over hoef te maken. Want dan is het in ieder geval bij beide veilig en goed geregeld :D Ik dacht namelijk, dat ik daar zelf voor moest zorgen. En dat het misschien bij het ene pakket wel al geregeld zou zijn en bij het andere misschien niet. En veilige betaling vind ik heel erg belangrijk.

4
Indigo schreef: Ik dacht namelijk, dat ik daar zelf voor moest zorgen.
Je moet er ook wel zelf (deels) voor zorgen want niet enkel de betaling moet veilig. Ook het versturen van persoonsgegevens, zoals adresgegevens die mensen op jouw website invullen.

Maar het is niet iets waarop je een beslissing maakt. Want het is overal een issue. Laat je niet te veel tegenhouden door beren als deze.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Klein vraagje dan. Hoe ga ik daar zo goed mogelijk voor zorgen? :shock:

Ik denk weleens waar begin ik aan. Ik ben namelijk totaal niet commercieel, heb ook totaal geen verstand van al deze dingen, maar ben wel op de hoogte van alle onveiligheden op het internet :roll:
Van websites maken heb ik ook geen kaas gegeten. Ik heb alleen een website gemaakt met een simpel programma met inloggen etc, zodat het al vrij veilig is voor de deelnemers op mijn site mbt telefoonnummers, e-mailadressen en adresgegevens.
Doel je dan op zoiets? Dat de "administratie" nog moet worden beveiligd? Tenslotte kom ik ook in aanraking met de gegevens van mensen, die in mijn webwinkel iets bestellen en betalen...

6
Er kom wel iets meer bij kijken dan een inlog pagina maken met een wachtwoord.

Daar neemt het college ter bescherming van persoonsgegevens geen genoegen mee.

Je zal wel een degelijk shop moeten hebben inclusief met SSL beveiliging zodat je klanten beveiligd hun persoonsgegevens kunnen versturen.
Mocht je hier meer informatie over willen, stuur mij dan maar een persoonlijk berichtje.
Of kijk eens rond op mijn website.

7
Dank je wel voor je antwoord. Ik heb je een berichtje gestuurd met mijn vragen over de beveiliging van mijn webwinkeltje :D