Achteraf SEO in OScommerce

1
Hallo allemaal.
Ik heb even een vraagje en ik denk dat anderen ook al eens voor deze vraag gestaan hebben.
Misschien hebben jullie er een goed antwoord op.

Ik heb al meer dan 8 jaar een goed draaiende OScommerce shop. Daar is ondertussen zoveel aan verbouwd en aangepast dat men vaak niet meer doorheeft dat het OScommerce is.
Nu is OSc standaard niet echt aardig voor google en dergelijke en dus de url's zien er niet uit.

Dat geeft niets hoor. Alles werkt.
Maar toch wil ik het nu eens netjes gaan maken. Dus met SEO urls en dergelijke.

Da's zo gebeurd. Maar ondertussen staan we zo ongeveer met alle belangrijke zoektermen op nummer 1, 2 en 3 binnen Google.
Die gaan we dan toch allemaal kwijtraken?

Is er niet een manier om toch over te stappen op SEO urls maar zonder de huidige resultaten binnen google te verliezen?
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Achteraf SEO in OScommerce

3
Nou... voor de leesbaarheid lijkt me het me zowiezo een goed idee.

Nu staat er bv product_info.php/cPath/282/products_id/2546 voor een product.
Maar dat kan dan veel netter. De productnaam en eventueel stukje van de omschrijving staat er dan bij.

Moet de ranking toch NOG beter kunnen maken voor bv de producten die nu wat lastiger te vinden zijn.

Ik heb de ranking binnen google vooral vanuit de omschrijving die ik dynamisch gemaakt heb.
Maar op productnaam zou mooier zijn toch?
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

4
Met een aanpassing in het .htaccess bestand zouden de oude URL's blijven werken.

Sterker nog, meestal zijn de "SEO URLs" eigenlijk doorverwijzingen naar de eigenlijke URLs, dus die je nu hebt.

Als het goed aangepakt wordt maakt het dus voor de zoekmachines niet uit, de oude links zouden nog steeds werken.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Wouter Hol schreef:Als het goed aangepakt wordt maakt het dus voor de zoekmachines niet uit, de oude links zouden nog steeds werken.
Omdat ik mijn webwinkels graag gebruik als technische speeltuin (om er iets van te leren), houd ik beide soorten links nu in stand. Google blijkt dan toch een voorkeur te hebben voor de URL's met zoekwoorden. Als je dat helemaal netjes wilt oplossen, gebruik je canonieke URL's.
StoreCore.io