zoekraken pakketten buitenland

1
Ben je als webwinkelier verantwoordelijk voor het zoekraken van pakjes?
Ik had aanvankelijk in mijn voorwaarden staan dat dat niet zo was, maar nu heb ik er wel mee te maken? Ik wil klanten nu een keuze geven om met en zonder track and trace te verzenden?

Re: zoekraken pakketten buitenland

3
Wat wel kan is verzekerd versturen en de mensen een optie geven om onverzekerd (goedkoper verzenden) te versturen, MAAR dan moeten de mensen jouw contacteren via mail om een verklaring te hebben; (dat ze akkoord gaan dat het onverzekerd word verzonden)
Dus zeer omslachtig.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: zoekraken pakketten buitenland

5
Let wel; veke is Belgisch. Daar kan een verschilletje zitten.

In Nederland is de webwinkelier verantwoordelijk voor het afleveren van de bestelling. De verantwoordelijkheid gaat pas over op de koper op het moment dat het pakketje afgeleverd is. Dit is op geen enkele manier te omzeilen. De klant laten kiezen voor al dan niet verzekerde verzending veranderd hier niets aan.

Re: zoekraken pakketten buitenland

7
De verantwoordelijkheid gaat pas over op de koper op het moment dat het pakketje afgeleverd is.
En de enige manier om aan te kunnen tonen dat iets afgeleverd is, is door een Handtekening voor ontvangst te vragen.

Of hebben jullie hier nog andere tips/ ideeën over?
Met vriendelijke groeten,

Shops United
Inkooporganisatie voor webwinkeliers
https://shops-united.nl