Pallet uit China laten ophalen

1
Goedendag,
Heeft iemand positieve of juist negatieve ervaringen met vervoerders op dit gebied? Ik koop artikelen in China, meestal per doos, maar nu wil ik een hele pallet laten ophalen (ex Works) per luchtvracht. Ik ben op zoek naar ervaringen met bijvoorbeeld TNT, DHL, UPS etc. Wat kan je beter wel uit handen geven en wat kan je beter zelf doen? Verzekeren of niet?

Wie heeft hier ervaring mee?

Re: Pallet uit China laten ophalen

2
Jaap1 schreef:Goedendag,
Heeft iemand positieve of juist negatieve ervaringen met vervoerders op dit gebied? Ik koop artikelen in China, meestal per doos, maar nu wil ik een hele pallet laten ophalen (ex Works) per luchtvracht. Ik ben op zoek naar ervaringen met bijvoorbeeld TNT, DHL, UPS etc. Wat kan je beter wel uit handen geven en wat kan je beter zelf doen? Verzekeren of niet?

Wie heeft hier ervaring mee?

Hallo Jaap,

De eerste vraag is die jezelf moet stellen, heb ik (erg) veel haast met die pallet.
Mocht het antwoord nee zijn dan is zeevracht het goedkoopste.

Hier het lijstje qua kosten:
1) Zeevracht. Ongeveer 1% en 40 dagen tijdsduur.
2) Sea and Air. Ongeveer 5-7% en 15-20 dagen. Half zeevracht naar Dubai en rest luchtvracht.
3) Standaard luchtvracht. Ongeveer 10-12% en 6-10 dagen. Gecombineerd vliegen met andere luchtvracht en geen voorrang.
4) Express, zoals DHL, UPS en TNT (bijvoorbeeld). Ongeveer 20-25% en 3-6 dagen. Voorrang en snel binnen.

LET OP!!
Velen vergeten dit.
Bij (mogelijke invoerrechten) worden de kosten van verzending en verzekering erbij opgeteld voordat het percentage er overheen gaat.

Wij doen het regelmatig zo dat wij de zending splitsen.
Een klein deel met normale luchtvracht want of het nu 3 of 10 dagen duurt valt te overzien en de rest met zeevracht.
Dit resulteert in een veel lager "gemiddeld" landed bedrag.

Verzekeren doen wij altijd, want jij hebt niet in de hand wat een ander ermee uit zou kunnen halen.

Overigens vragen wij altijd prijzen aan in Nederland per zending, echter onze leveranciers in China krijgen "altijd" betere prijzen dan wij.
Dit scheelt tot wel 30% op onze prijzen en daarmee zakt onze inkoopprijs (landed) weer aanmerkelijk.

Ik hoop dat dit je helpt.

Groeten,

Rob