Even voorstellen: De Buren Afhaalcentrum...

1
Goedenavond mede-ondernemers,

Als kersvers gestart bedrijf uit Hengelo Ov. hopen wij veel te leren van onze samenwerking met webwinkels. De Buren Afhaalcentrum B.V. (http://www.deburen.nl) is naar onze mening een uniek bedrijf dat zich, als logistieke dienstverlener, richt op zowel bedrijven als particulieren. Daarbij speelt een sterk toenemende verkoop via webshops een belangrijke rol in onze toekomstige bedrijfsvoering.

Bij de pas geopende vestiging van De Buren in Hengelo kunnen zowel particulieren als bedrijven 24 uur per dag terecht voor o.a. het ophalen van hun pakketjes. Waaronder dus ook de internetaankopen. In de vestiging van de Buren staan namelijk veel kluisjes die gehuurd/gebruikt kunnen worden. Het concept in deze vorm vinden wij zelf, bij het gevaar af te commercieel te klinken, behoorlijk uniek.

Ik ben daarom benieuwd wat jullie als webshop-ondernemers van deze nieuwe ontwikkeling vinden en zal mijn best doen om zo snel mogelijk te reageren op vragen of opmerkingen en constructief/actief aan dit forum deel te nemen. We hopen dan ook veel van de interactie te leren.

Om onze bedrijfsnaam toch wat persoonlijk af te sluiten te sluiten sluit ik maar even af met een wat flauwe, maar vriendelijke groet, onder de naam

De Buurman

Re: Even voorstellen: De Buren Afhaalcentrum...

2
In welk opzicht is dit op webwinkeliers gericht. Als ik de informatie op de website bekijk is het toch meer bedoelt voor consumenten die ons dan de goederen naar jullie laten opsturen?

Als de service vergeleken kan worden met bijvoorbeeld PostNL PakjeGemak of DHL ForYou dan moet je eigenlijk eerst landelijke dekking hebben om met webwinkels te kunnen samenwerken.

Re: Even voorstellen: De Buren Afhaalcentrum...

3
rudyhoff schreef:In welk opzicht is dit op webwinkeliers gericht. Als ik de informatie op de website bekijk is het toch meer bedoelt voor consumenten die ons dan de goederen naar jullie laten opsturen?

Als de service vergeleken kan worden met bijvoorbeeld PostNL PakjeGemak of DHL ForYou dan moet je eigenlijk eerst landelijke dekking hebben om met webwinkels te kunnen samenwerken.
Hoi Rudyhoff,

Je hebt grotendeels gelijk. Om voor elke webwinkel interessant te kunnen zijn is landelijke dekking belangrijk. Maar je zult ergens moeten beginnen; de per 12 november a.s. 2 vestigingen dienen dan ook als pilot van een nieuw concept. Bij het slagen van de pilot zal fors worden geinvesteerd om zo snel mogelijk naar een landelijke dekking door te groeien. De groei vindt dan fijnmazig plaats vanuit het oosten. (Eerst 2 in Hengelo, 3 in Enschede, enzovoort).

Daarnaast zijn we nu ook in gesprek met webwinkels die een lokaal/regionaal karakter hebben. Zij kunnen door het huren van één of meerdere vaste kluizen alvast goederen in deze kluizen "stallen" in afwachting van de koop door een klant. Door dan eenvoudig de toegangscode (haalcode) van de kluis te verstrekken hoeft het pakket niet meer verzonden te worden. Het staat immers al op de klant te wachten...

De vestiging aan de Diamantstraat is bewust in een industrie-gebied, op 30 seconden van de snelweg, mede ter ondersteuning van de circa 350 bedrijven die daar gevestigd zijn. De nog te openen vestiging aan de Wetstraat in het centrum van Hengelo is meer gericht op de particulier. Het ligt exact op de rand van het stadscentrum.
Beide vestigingen beschikken over parkeerplaatsen direkt voor de deur, zodat een pakketje halen of brengen snel kan gebeuren.

Met behulp van de brengbalie kunnen klanten met een klantkaart hun pakket laten afleveren bij de Buren. Wij zorgen dan dat een passend kluisje voor of namens de klant wordt gehuurd. Doordat er een SMS of mail wordt gestuurd zodra het pakketje in de kluis wordt gestopt is het aan de klant om te bepalen wanneer hij of zij dit pakketje ophaalt. Dit kan dus 24 uur per dag.

Groet,
De Buren