Meerdere verzendmethodes ?!

1
Beste webwinkeliers,

Ik zit al geruime tijd met mezelf te sparren over het aanbod van meerdere verzendmethodes.

Ik kom er alleen niet helemaal lekker uit. Ik hoop dat jullie me wat inspiratie of ideeen kunnen geven.

De huidige situatie is als volgt:

Ik bied de klant momenteel 2 verzendmethodes:

DHL for you, kosten 5 euro, levertijd 4/5 werkdagen ( werkelijke kosten )
UPS, kosten 7,50 euro, levertijd 2/3 werkdagen ( ik betaal gemiddeld 8,50 )

C.a. 10% van mijn aanbod is kwa grootte te verzenden via de brievenbus. Dit doe ik dan ook.
Reden: iets goedkoper en sneller.

Nadeel: klachten van klanten dat hun pakket door de postbode door de brievenbus is gegooit, terwijl ze voor dit verzendbedrag wel een koerier hadden verwacht.

Note: Ik maak enkel gebruik van een brievenbus verzending als een klant voor de goedkopere (DHL) verzendmethode heeft gekozen.

De uiteindelijke kosten: postzegels, bubbelenvelop, pakbon, rit postkantoor zijn bijna gelijk aan 5 euro maar zo denk de klant dus duidelijk niet.

Ik begrijp de klant overigens volledig, en zoek daarom ook naar een klantvriendelijke én betaalbare oplossing.

Wie draagt er ideeen voor me aan...

Ik zou er enorm mee geholpen zijn.

Re: Meerdere verzendmethodes ?!

2
Het ligt aan de mogelijkheden binnen je systeem welke oplossing je kunt gebruiken.

Ik heb voorheen een vergelijkbaar probleem gehad waar de ik onderstaande methode gebruikte. Het (fictieve) gewicht bepaalde of de bestelling wel of niet door de brievenbus kon.

Dan gaf ik alle producten het gewicht 1, de iets grotere producten (waar er max. 2 van in een envelop passen) gewicht 2, en grote producten (die niet in een envelop passen) gewicht 5. Dan was alles op of boven 5 automatisch een doosje, en alles daaronder kon de klant de keuze zelf maken. Als je dan het limiet op 5 zet voor de optie om met briefpost te kunnen verzenden moet het goed gaan. Heb je eventueel producten waar je wel 10 of meer stuks van in een envelop kan doen moet je nog wat met de gewichten spelen.

Ik snap wel heel goed dat je klanten de huidige werkwijze niet accepteren. Je verwacht natuurlijk geen envelop in de bus als je voor DHL kiest bij het afrekenen. Ik zou je dan voor nu aanraden dit ook niet meer te doen, of heel duidelijk aan te geven dat het kan voorkomen.

Re: Meerdere verzendmethodes ?!

3
Beste Rudyhoff,

Bedankt voor je reactie.

Het werken met fictieve gewichten is inderdaad een idee. Deze optie had ik nog niet bedacht, bedankt daarvoor.

Wat ik enorm belangrijk vind is duidelijk ( op de homepage ) de verzendkosten vermelden.

Hoe kan ik dit geval de verzendkosten duidelijk communiceren? Aangezien het vooraf niet duidelijk is wat het verzendtarief is.

Re: Meerdere verzendmethodes ?!

4
mike1212 schreef:Hoe kan ik dit geval de verzendkosten duidelijk communiceren? Aangezien het vooraf niet duidelijk is wat het verzendtarief is.
Dan zou ik de goedkoopste verzendmethode ook duidelijk brengen als de goedkoopste, bijvoorbeeld "goedkoopste verzendmethode: afhankelijk van het formaat brievenbuspost via PostNL of pakketpost via DHL for You voor € 4,95". Je mag ervan uitgaan dat kopers de goedkoopste methode vooral kiezen vanwege de lagere prijs, niet zozeer omdat je hiervoor DHL for You inzet.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.