Drop- shipping

1
Hi iedereen,

Ik had een vraag betreft; het importeren van producten.
Het gaat hier om het importen van bijvoorbeeld producten uit China/japen enz, maar deze worden gelijk naar de klant verstuurt.
Hoe zit het dan met de belasting in Nederland of moet je gewoon belasting betalen over de verkoop kosten van je product?

Gr,

Daan :wink:

Re: Drop- shipping

2
Over de producten die je verkoop aan particulieren moet je gewoon 19% btw afdragen aan de belasting. Producten die je inkoop vanuit het buitenland geld 0% btw, die hoef je dus niet te betalen,..kun je dus ook niet terug vragen ;-), echter je beht wel te maken met invoerrechten waar heffingen aan verbonden zijn.

Re: Drop- shipping

3
BeOriginal schreef:Over de producten die je verkoop aan particulieren moet je gewoon 19% btw afdragen aan de belasting. Producten die je inkoop vanuit het buitenland geld 0% btw, die hoef je dus niet te betalen,..kun je dus ook niet terug vragen ;-), echter je beht wel te maken met invoerrechten waar heffingen aan verbonden zijn.
Volgens mij klopt dit niet helemaal, je betaalt geen btw bij inkoop uit een EU land, daarbuiten moet je vanaf ca. 22 euro aan waarde wel btw betalen.

Zie de eerste vraag op de douane site http://www.douane.nl/veelgesteldevragen/

Re: Drop- shipping

4
Dropshippen van buiten de EU is geen goed plan. De douane gaat dan namelijk de BTW en invoerrechten/kosten rechtstreeks afrekenen met jouw klanten, zij zijn immers de ontvanger.

Ik denk niet dat jouw klanten echt blij zullen zijn als ze ineens meer moeten betalen dan waarvoor ze het gekocht hebben in jouw webshop.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Drop- shipping

5
Wat be original zegt klopt niet. Er moet nog BTW bij invoer betaald worden. Deze kan je weer terug vragen bij de belastingdienst.
Echter, wordt de BTW in rekening gebracht bij de geadresseerde. Als je dus direct naar jouw klant stuurt, mag hij de BTW nog even gaan aftikken. Dat wil je niet.

Je kan dit omzeilen door op je eigen UPS klantcode te laten verzenden. Je krijgt dan van UPS een verzamelfactuur met de BTW over de zendingen die verzonden zijn op dat klantnummer.

Re: Drop- shipping

6
BeOriginal schreef:Over de producten die je verkoop aan particulieren moet je gewoon 19% btw afdragen aan de belasting. Producten die je inkoop vanuit het buitenland geld 0% btw, die hoef je dus niet te betalen,..kun je dus ook niet terug vragen ;-), echter je beht wel te maken met invoerrechten waar heffingen aan verbonden zijn.

Mijn eerdere bewering klopt inderdaad niet! (thanxz Wouter Hol, Peavey)
Ik was blijkbaar in de war met de export regel. Mijn excuses.

Op onderstaande link staat precies wat het inhoud:
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ ... en_eu.html